رویداد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۶۹۵

نرخ بیمه بدنه در سال آینده تعدیل می‌شود

 رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۰ نوسانات قیمت خودرو مانند سال جاری نخواهد بود درنتیجه نرخ بیمه بدنه نیز تعدیل خواهد شد.  غلامرضا سلیمانی امیری با بیان اینکه قیمت خودرو طبق پیش بینی‌ها با رفع نوسانات در سال آینده تعدیل و منطقی می‌شود، ادامه داد: افزایش نرخ بیمه در سال جاری متاثر از افزایش قیمت خودرو بود ضمن اینکه نرخ بیمه بستگی به میزان تعهد شرکت بیمه‌ای در قبال پرداخت هزینه‌ها دارد. وی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث تحت تاثیر نرخ دیه است، ادامه داد: معمولا تا ۱۵ اسفند هر سال قوه قضاییه بررسی‌هایی در رابطه با نرخ دیه انجام می‌دهد و بعد از تصویب، نرخ را به بیمه مرکزی اعلام می‌کند.  بیمه مرکزی براساس اعلام قوه قضاییه جلسه شورای عالی برگزار و بررسی کارشناسی را آغاز می‌کند و درنهایت با توجه به عملکرد بیمه شخص ثالت و خسارت‌های پرداخت شده براساس نرخ دیه، نرخ حق بیمه را تا پایان سال تعیین و برای سال بعد ابلاغ می‌کند. فروش اینترنتی بیمه لطمه‌ای به فعالیت نمایندگی‌ها نخواهد زد.سلیمانی امیری درخصوص تکلیف نمایندگی‌های فروش بیمه با توجه به ایجاد بستر فروش اینترنتی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: ایجاد شبکه فروش اینترنتی، دیجیتالی و الکترونیکی در راستای توسعه شبکه فروش است و شبکه فروش را در رابطه با فروش بیمه‌ای توانمند و مقتدرتر می‌کند. هیات موسس برای بازار متشکل از صنعت بیمه تعیین شد.رییس کل بیمه مرکزی درخصوص تشکیل بازار متشکل از صنعت بیمه گفت: هیات موسس برای این بازار تعریف و تعیین شده و روی مباحث مرتبط در کمیته‌ای به صورت جدی کار می‌شود.بازار متشکل از صنعت بیمه جزو بازارهایی است که می‌تواند نرخ فنی استخراج و به اصطلاح برای بحث بیمه‌ای کشف قیمت کند. صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی سال آینده عملیاتی می‌شود.رییس کل بیمه مرکزی به تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه یکی از کارهای خوب کشور مصوبه یا قانونی شدن صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در سال ۹۹ بود که  پیش بینی می‌کنیم در ۱۴۰۰ عملیاتی شود.: با عملیاتی شدن صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی شاهد افزایش حق بیمه در سطح کشور و افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.

قیمت دلار و سکه  روند کاهشی به خود گرفت

در بازار ارز آزاد عصر روز دوشنبه قیمت دلار به 24100 تومان، یورو 29200 و درهم 6680 تومان معامله شد. در ساعات صبح نیز قیمت دلار 24 هزار و 300 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 400 تومان و درهم امارات 6 هزار و 700 تومان اعلام شده است. قیمت اونس جهانی نیز به 1864 دلار رسید. براین اساس قیمت سکه به کانال 10 میلیون تومانی کاهش یافته و 10 میلیون و 875 هزار تومان تا 10 میلیون و 990 هزار تومان معامله شده است. 

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز (دوشنبه) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون ۷۶۰ هزار تومان رسید.اونس جهانی طلا نیز یک‌هزار و ۸۵۸ دلار و ۵۵ سنت فروخته شد. هر دلار روز (دوشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز معاملاتی کاری گذشته (یکشنبه) با کاهش ۵۰ تومانی همراه بود و نرخ هر یورو نیز به ۲۸ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. قیمت فروش یورو نیز با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (یکشنبه) به ۲۸هزار و ۹۵۰ تومان رسید. قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۴۲۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان شد، همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۳۵۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۳ هزار و ۵۸۷ تومان بود.علاوه بر این نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷هزار و ۵۳۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۸۰۵ تومان اعلام شد. در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (یکشنبه)، هر یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۱۸۱ تومان و هر دلار ۲۳ هزار و ۶۲۲ تومان به فروش رفت. در سامانه سنا روز (یکشنبه)، حواله یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۲۷۳ تومان معامله شد و همچنین حواله دلار بدون متقاضی قیمت بود. قیمت دلار در هفته‌های گذشته با توجه به افزایش امیدواری در زمینه صادرات نفت و دسترسی به منابع مالی کاهشی شده است. 

 

ارسال نظر