رویداد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۹۸

بیت‌کوین به 29 هزار دلار رسید

قیمت بیت‌کوین برای اولین‌بار از مرز ۲۹ هزار دلار فراتر رفت و بدین‌ترتیب ارزش این ارز دیجیتال امسال با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک تقریباً چهار برابر شد.به گزارش رویترز، قیمت بیت‌کوین روز پنجشنبه برای اولین‌بار از مرز 29 هزار دلار فراتر رفت و بدین‌ترتیب ارزش این ارز دیجیتال امسال با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک تقریباً چهار برابر شد.ارزش بیت‌کوین با افزایش۵۰ درصدی در دسامبر از ۲۸۸۴۰ دلار گذشت و بیشترین رشد ماهانه از ۲۰۱۹ را ثبت کرد. قیمت محبوب‌ترین رمز ارز جهان قبل از عقب‌نشینی توانست به 29300 دلار برسد و سپس با 0.67 درصد کاهش به 28774.36 دلار رسید.قیمت بیت‌کوین از زمان شکستن رکورد 20 هزار دلاری برای اولین‌بار در تاریخ 16 دسامبر، اکنون تقریباً 50 درصد افزایش یافته است.پتانسیل بیت‌کوین برای سودهای سریع و همچنین انتظاراتی که می‌تواند به یک روش پرداخت اصلی تبدیل شود، تقاضای سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر ایالات متحده و همچنین بازرگانانی را که معمولاً به دارایی‌های خود وابسته هستند جلب کرده است.

دنیس دیک، یک تاجر برجسته در شرکت «برایت تریدینگ»، به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید سهامی مانند آمازون را خریداری کنیدیا سهامی مانند اپل را بخرید و می‌دانید که چه چیزی به دست آورده‌اید. در مورد بیت‌کوین، شما واقعاً فقط روی صفحه نمایش یک رقم دارید و امیدوارید که طرفی که پشت سر شماست ارزش آن را بیش از آنچه برای آن پرداخته‌اید، ببیند، بنابراین این یک دیدگاه کاملاً پرریسک است.بر اساس اعلام وب‌سایت coinmarketcap.com، دستاوردهای اخیر موجب شده است سرمایه بازار بیت‌کوین از 536 میلیارد دلار فراتر رود. به گزارش سی ان بی‌سی، بیت‌کوین سرانجام نه تنها جایگاه خود را در کانال ۲۷ هزار دلاری تثبیت کرد بلکه به لطف ورود تقاضاهای جدید برای نخستین‌بار به کانال ۲۸ هزار دلار نیز وارد شد. بازدهی هفتگی محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۱۹.۸۸ درصد رسیده است. طی۲۴ ساعت گذشته بیت‌کوین با ثبت صعود ۷.۱۷ درصدی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت‌کوین مربوط به روز ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط به روز ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت۲۷ هزار و ۲۷۳ دلار رسید.

بیت‌کوین امسال را رویایی سپری کرده و ارزش آن نسبت به ابتدای سال حدود ۱.۷۷ برابر افزایش یافته است. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر بیش از حدود ۴۹۰ میلیارد دلار است.پتر شف، کارشناس ارزهای دیجیتالی گفت: حدود ۷۰ درصد کل سهم بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است و این بدان معناست که هر تغییر و تحولی در قیمت بیت‌کوین روی قیمت سایر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شاهد بودیم که ۲۰۲۰ برای ارزهای دیجیتالی فراموش نشدنی و پر از دستاوردهای بزرگ بود.  برخی از معامله گران معتقدند بیت‌کوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد. بیت‌کوین۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت‌کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۱۳ درصد افزایش به ۷۳۸.۱۳ دلار، بیت‌کوین کش با ۵.۸۱ درصد صعود به ۳۵۲.۹۴ دلار، لایت کوین با ۳.۹۲ درصد جهش به ۱۲۶.۳۶ دلار، مونرو با ۲.۸۱ درصد صعود به ۱۵۹.۷۴ دلار، دش با ۱.۴۱ درصد پیشروی به ۱۰۱.۲۳ دلار، زدکش با ۳.۲ درصد افزایش به ۶۴.۱۳ دلار و میکر با ۰.۱۶ درصد صعود به ۵۵۶.۱۱ دلار رسید. به گزارش بلومبرگ، ارزش بیت‌کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا در ادامه افزایش 300 درصدی در 2020، به سمت 29 هزار دلار پیش می‌رود.این سرمایه دیجیتال در روز چهارشنبه از 28840 دلار گذشت و رکورد جدیدی ثبت کرد. ارزش بیت‌کوین تنها در ماه دسامبر 50 درصد افزایش یافته است که احتمالاً بیشترین افزایش ماهانه از 2019 تا حالا است.ارزش بیت‌کوین در 2020 در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا 4 برابر شده است. شاخص گلکسی کریپتوی بلومبرگ که نوسانات سبد ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند، حدود 270 درصد افزایش‌یافته است. 

ایران و سوریه سوییفت داخلی ایجاد می‌کنند

ایران و سوریه به منظور گسترش و تعمیق همکاری‌های دو جانبه تجاری، تسهیل انتقال پول بین این دو کشور و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، در حال برنامه‌ریزی برای ایجادیک بانک مشترک و سوئیفت داخلی هستند.گل محمدی، عضو ارشد ستاد توسعه اقتصادی ایران، عراق و سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) اظهار داشت: ما همچنین در تلاش هستیم به منظور مقابله با تحریم‌ها یک سوئیفت (مکانیزم) داخلی بین بانک‌های مرکزی ایران و سوریه ایجاد کنیم.این مکانیسم سوئیفت باعث خواهد شد تا تهران و دمشق به سرعت، به راحتی و با دقت بتوانند پول بین دو کشور ارسال و دریافت کنند.بر اساس این گزارش، مزیت اصلی این روش دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه هر دو کشور توسط کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده است.گفته می‌شود عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران از سوریه خواسته است تا موانع جلوگیری از تأسیس بانک مشترک را برطرف کند.اخبار مربوط به ایجاد بانک مشترک بین ایران و سوریه در حالی اعلام می‌شود که امریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی علیه بانک مرکزی سوریه اعمال کرد.این در حالی است که بحران اقتصادی در سوریه رو به وخامت می‌رود و کالاهای اساسی مانند گندم و سوخت با کمبود مواجه شده و قیمت مواد غذایی نیز به‌شدت افزایش‌یافته است


 

ارسال نظر