خبر

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۶۶۶

حاجی‌ها به بانک نروند

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: به هیچ عنوان نیاز نیست زائران برای دریافت وجوه مازاد هزینه حج ۹۸ به بانک مراجعه حضوری داشته باشند. به گزارش ایسنا سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای درباره وجوه مازاد هزینه‌های حج تمتع ۱۳۹۸ توضیحاتی داد. در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اعلام قبلی سازمان حج و زیارت مبنی بر استرداد وجوه مازاد هزینه‌های حج، به اطلاع مشرف‌شدگان به سرزمین وحی در حج ۱۳۹۸ می‌رساند با هماهنگی قبلی، اداره کل سازمان و روش‌های بانک ملی طی دستورالعملی به شعب بانک ملی سراسر کشور اعلام کرده است که وجوه مذکور به حساب‌های فعال به نام حجاج گرامی در بانک ملی منتقل شده و امکان برداشت به روش‌های معمول و به صورت غیرحضوری وجود دارد و به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری به بانک نیست. آن دسته از افرادی که دارای حساب فعال در بانک ملی نیستند، وجه مربوطه در حساب افتتاح‌شده به نام آنان نگهداری می‌شود و زمان و مهلت خاصی برای برداشت آن تعیین نشده است و باتوجه به شرایط جاری این دسته از افراد که تعداد آنها قابل توجه نیست می‌توانند به صورت تدریجی با ارایه کارت ملی نسبت به برداشت وجه اقدام کنند.» محمد آزاد ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ قبلا درباره این وجوه توضیح داده بود: «با توجه به اینکه همه ساله هزینه سفر زائران براساس نرخ تمام‌شده و مصوبه کمیته نرخ‌گذاری از متقاضیان تشرف به حج تمتع دریافت می‌شود، مابه‌التفاوت به حساب زائران واریز می‌شود. حال که حسابرسی حج تمتع ۹۸ به پایان رسیده، بنا به دستور رییس سازمان حج و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مقرر شد به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها، مازاد دریافتی به حساب زائرانی که در سال ۹۸ به سرزمین وحی مشرف شده بودند واریز شود.

تسهیلات کرونایی برای ۷۰ درصد از واحدهای معرفی شده

بانک مرکزی اعلام‌کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد معادل حدود ۷۰ درصد واحدها تسهیلات مذکور را دریافت کرده‌اند. قرار براین است که تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شوداز مجموع ۵۳۳ هزار و ۷۵۲ واحد معرفی شده به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده مابقی واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا مقرر شده است برای کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند (با ثبت نام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سامانه مذکور و معرفی به بانک) تسهیلات با نرخ 12 درصد پرداخت شود که در این رابطه تا تاریخ 1399/9/10 بالغ بر 533 هزار و 752 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.لازم به ذکر است کلیه واحدهای مذکور تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 365 هزار و 841 واحد با میزان اشتغال 620 هزار و 931 نفر در مجموع مبلغ 76.933 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و پرونده مابقی واحدهای کسب و کار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

بیت‌کوین در قله دوام نیاورد

پس از ثبت رکورد تاریخی جدید، ارزش بیت‌کوین کمی ریزش کرد. به گزارش سی ان بی‌سی، سرانجام پس از چند رفت و برگشت متوالی بیت‌کوین موفق شد رکورد تاریخی قبلی خود را که متعلق به سال ۲۰۱۷ بود بشکند و مجددا تاریخ‌سازی کند با این حال در ادامه روند معاملات، کمی از قیمت این ارز کاسته شد هرچند که بازدهی روزانه آن مثبت باقی ماند.  بازدهی هفتگی محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان به ۶.۹۴ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۶.۱ درصدی به ۱۹ هزار و ۲۰۲.۷۲ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز سی‌ام نوامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۸۵۷.۰۳ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط به دسامبر ۲۰۱۷ بوده است هر چند پس از آن ریزش شدیدی در این ارز به ثبت رسید. بیت‌کوین امسال را رویایی سپری کرده و ارزش آن نسبت به ابتدای سال حدود ۱.۷۷ برابر افزایش یافته است. معامله گران ارزهای دیجیتالی مدعی هستند که شرایط با سال ۲۰۱۷ متفاوت است و این ارز می‌تواند حتی کانال ۲۰ هزار دلاری را نیز بشکند. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار است. کریگ ارلام- تحلیل‌گر ارشد بازار در موسسه اواندا گفت: روند اصلاحی بیت‌کوین خیلی طولانی نخواهد بود و در کوتاه‌مدت انتظار داریم بیت‌کوین سقه ۲۰ هزار دلاری را بشکند.برخی از معامله گران معتقدند بیت‌کوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد.  البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۸.۳۳ درصد افزایش به ۶۰۰.۷۲ دلار، بیت کوین کش با ۹.۷۷ درصد صعود به ۳۰۹.۲۴ دلار، لایت‌کوین با ۹.۱۱ درصد افزایش به ۸۵.۴۱ دلار، مونرو با ۴.۵۲ درصد جهش به ۱۲۷.۱۳ دلار، دش با ۵.۸۶ درصد پیشروی به ۱۱۲.۴۹ دلار، زدکش با ۵.۳۶ درصد صعود به ۷۷.۹۰ دلار و میکر با ۵.۹ درصد افزایش به ۵۵۴.۶۶ دلار رسید.

 

ارسال نظر