اخبار

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۵۰

افت ارزش دلار به کمترین رقم 10 هفته گذشته

به گزارش رویترز، با انتخاب جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور آینده امریکا، سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای تجاری روی آوردند چون انتظار دارند شرایط آرام‌تر در کاخ سفید تجارت جهانی را تقویت کرده و سیاست پولی را در همین سطح آسان نگه دارد. به این ترتیب، ارزش دلار به پایین‌ترین رقم طی 10 هفته گذشته رسید. ارزش یوآن چین به بالاترین رقم طی 28 ماه گذشته رسید و دلار نیوزیلند بالاترین رقم طی 19 ماه گذشته را تجربه کرد. دلار استرالیا هم در شرایطی که شاخص دلار به پایین‌ترین رقم خود از اوایل سپتامبر رسیده، به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسید. وون کره جنوبی بالاترین رقم طی 21 ماه گذشته را تجربه کرد و به 1115.33 در برابر دلار رسید. پوند انگلیس هم تا بالاترین رقم طی دو ماه گذشته بالا رفت. یورو 0.1 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم طی 12 ماه گذشته یعنی 1.1895 دلار رسید. تحلیلگران عقیده دارند نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از نظر بازار بسیار مطلوب است. هیچکدام از احزاب کنترل کنگره را در دست ندارند. بنابراین گزینه جنگ‌های تجاری و مالیات بالاتر از دستور کار دولت خارج می‌شود. انتظار تصویب یک بسته محرک مالی بزرگ کاهش یافته که باعث می‌شود سود اوراق قرضه با تصور وام‌گیری‌های کمتر پایین‌تر از حد انتظار باشد. ارزش یوآن بسیار وابسته به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بود چون تصور می‌شود بایدن موضع نرم‌تری در برابر چین داشته باشد. اطلاعات تجاری قدرتمند چین از این تصور حمایت کرد و ارزش یوآن را به 6.58 در برابر دلار رساند.

بهای جهانی طلا در مدار افزایشی است

گزارش‌های بازار جهانی نشان می‌دهد در نخستین روز آغاز به‌کار بازارهای جهانی در هفته جاری، بهای طلا رو به افزایش گذاشته است.به گزارش رویترز، در نخستین روز آغاز به‌کار بازارهای جهانی پس از مشخص شدن رییس‌جمهور امریکا که متاثر از شیوع ویروس کرونا و تشدید ابهام‌ها در ارتباط با آینده اقتصاد جهانی، روند کاهشی داشته، بهای فلز زرد با یک دهم درصد رشد روبه‌رو شده و در سطح یک هزار و ۹۵۳ دلار و ۴۵ سنتی ایستاده است. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه هفته گذشته منتهی به ۱۶ آبان ماه با ۹ صدم درصد افزایش به یک هزار و ۹۵۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.قیمت طلا در هفته گذشته حدود ۳.۹ درصد افزایش داشت، ولی مشتری چندانی نداشت. به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد افزایش به 1959 دلار و 45 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.51 درصد رشد به 1961 دلار و 60 سنت رسید.

ارایه خدمات بانکی تعطیلی ندارد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید براینکه خدمات دهی بانک‌ها تعطیلی ندارد، گفت: همانطور که بانک‌ها در تعطیلات رسمی چون عید نوروز خدمات خود را به مردم ارایه می‌دهند، در صورت تعطیلی به جهت جهش ویروس کرونا هم دستورالعمل تعطیلی خود را بر سایت بار‌گذاری و باجه کشیک مشخص می‌کنند.  علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت بانک‌ها در صورت تعطیلی تهران، اظهار کرد: بانک‌های دولتی تابع مقررات دولت هستند و با وجود تعطیلات در ایام عید نوروز همچنان فعالیت خود را انجام می‌دهند. آنها باجه کشیک دارند و خدمات بانکی را به مردم ارایه می‌دهند و تعطیلی صد در صدی برای بانک‌ها اتفاق نمی‌افتد.

بررسی لایحه اصلاح قانون چک در معاونت حقوقی رییس‌جمهور

معاونت حقوقی رییس‌جمهور به منظور تسریع در فرآیند رسیدگی به موضوع تعلیق محدودیت در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی دارای چک‌های برگشتی و با هدف جلوگیری از اختلال در روند فعالیت این بنگاه‌ها، لایحه اصلاح ماده (۵) مکرر الحاقی به قانون صدور چک را به هیات دولت ارایه کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، بر اساس ماده (۵) مکرر قانون صدور چک، در صورتی که چک با برگشت مواجه شود، محدودیت‌های متعددی متوجه صادرکننده آن می‌گردد که عدم امکان افتتاح حساب یا دریافت کارت بانکی جدیدیا دریافت تسهیلات و ضمانتنامه بانکی، از جمله موارد آن است.

معاملات 14 میلیون دلاری در بازار متشکل ارزی طی 3 روز

ارزش معاملات بازار متشکل ارز ایران (شامل سه ارز دلار، یورو و درهم) از شنبه ۱۷ آبان تا ظهر ۱۹ آبان روند صعودی داشته و به بیش از ۱۴ میلیون دلار رسیده است.یکی از سیاست‌های بانک مرکزی برای مدیریت نوسانات ارزی افزایش عرضه ارز و برداشتن سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی بوده است. طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، از روز دوشنبه 21 مهرماه روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داد. ارزش معاملات اسکناس ارز در بازار متشکل ارز ایران (شامل سه ارز دلار، یورو و درهم) از شنبه 17 آبان تا ظهر 19 آبان روند صعودی داشته و به بیش از 14 میلیون دلار رسیده است.

 

ارسال نظر