اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۵۲۸

ذخایر ارزی 5 کشور اول  7  تریلیون دلار است

گروه بانک و بیمه| چین بیشتر از هر کشور دیگری در جهان ذخیره ارزی دارد و مجموع ذخایر 5 کشور اول 7 تریلیون دلار است که چین به تنهایی به اندازه 4 کشور دیگر ذخایر ارزی دارد. به گزارش بیزینس استاندارد، ذخایر ارزی یکی از مولفه‌های کلیدی اطمینان بخشی به فعالان اقتصادی در هر کشوری است. این ذخایر در صورتی که در سطح مطلوبی باشند به بانک‌های مرکزی کمک خواهند کرد تا ثبات را در بازار ارز حکمفرما کنند، در شرایط بحرانی بر اوضاع مسلط شوند و به سرمایه‌گذاران اطمینان لازم را بدهند. بدون این ذخایر، کشورها ممکن است با بحران‌های متفاوتی نظیر بحران ارزی، ریسک نکول بدهی و تلاطم بازار مواجه شوند.

1- چین: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: سه تریلیون و ۵۷۰ میلیارد دلار. از ۱۴ سال پیش تاکنون این کشور بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان بوده است. دلار امریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. 

2- ژاپن: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: یک تریلیون و ۴۰۲ میلیارد دلار.دلار امریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. 

3- سوییس: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۹۲۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار. دلار امریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. 

4- روسیه: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۵۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار: دلار امریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. طی سال‌های اخیر روسیه سهم دلار از ترکیب ذخایر خود را به میزان محسوسی کاهش داده و در عوض سهم طلا را افزایش داده است. 

۵- هند: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست: ۵۴۱ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار.دلار امریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.

خدمات کارکنان بانک‌ها  در دوران کرونا قابل تقدیر است

جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی کشور با حضور حسین‌زاده رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی برگزار شد. حسین‌زاده که در این نشست به صورت ویدیوکنفرانس حضور داشت، به اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات گسترده شبکه بانکی کشور اشاره و تصریح کرد: اکثر پروژه‌های تولیدی در کشور با حمایت بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، لذا ضرورت دارد که مراکز روابط عمومی بانک‌ها خدمات گسترده شبکه بانکی را به خوبی به استحضار مردم شریف کشورمان برسانند. رییس شورای هماهنگی بانک‌ها با اشاره به خدمات فداکارانه کارکنان شبکه بانکی کشور در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در این دوران حساس، بانک‌های کشور با هدف خدمت رسانی به مردم و کمک به جهش تولید در کشور، بلاانقطاع به خدمت رسانی مشغول هستند که متأسفانه تعدادی از کارکنان شبکه بانکی به علت بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کردند و این خدمات کارکنان بانک‌ها در دوران کرونا قابل تقدیر است.  وی به انتشار خبرهای انتقادی در برخی از رسانه‌های کشور اشاره کرد و افزود: مطالب غیرمنصفانه‌ای که اخیراً در خصوص بانک‌های کشور در رسانه‌ها منتشر می‌شود کارکنان زحمت کش بانک‌ها را مایوس و دلسرد می‌کند و قطعاً دشمنان کشور نیز از این ناامیدی خشنود می‌شوند. حسین‌زاده در پایان سخنان خود از تمامی رسانه‌های کشور درخواست کرد که در بیان انتقادات و انتشار اخبار جانب انصاف را رعایت کنند و به خدمات گسترده بانک‌ها در زمان وقوع بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، خشکسالی، تحریم و... نیز توجه داشته باشند.

لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس 

مدیرعامل بورس تهران از لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس خبر داد و گفت: این مصوبه از روز

 6 شهریور 99 قابلیت اجرایی دارد.علی صحرایی از لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس طبق مواد ۱۶ و ۱۷ که محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده بود با این مصوبه این محدودیت‌ها لغو شده است. منظور از این مصوبه سرمایه‌گذاری بلندمدت نیست و بانک‌ها پس از خرید می‌توانند هر زمان که صلاح دانستند طی یک تا دو سال آینده می‌توانند بفروشند و اصلا جزو سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید. وی گفت: این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ شده و از امروز قابلیت اجرایی دارد و حتی روز گذشته به صورت شفاهی از سوی وزارت اقتصاد به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ شد.

بانک مرکزی کلمبیا نرخ بهره را  به ۱.۷۵ درصد رساند

بانک مرکزی کلمبیا نرخ بهره را ۰.۲۵ واحد درصد کاهش داد و آن را به ۱.۷۵ درصد رساند.به گزارش شینهوا، بانک مرکزی کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از تسهیل مقررات قرنطینه، نرخ تحلیل فعالیت اقتصادی اندکی کندتر شد اما روند نزولی آن همچنان ادامه دارد. به این دلیل، تیم فنی بانک مرکزی تخمین زده که در سال ۲۰۲۰ اقتصاد بین ۶ تا ۱۰ درصد کوچک شود. بانک مرکزی کلمبیا در ماه جولای اعلام کرد که نرخ بیکاری در سطح ملی اندکی بهبود پیدا کرده اما شیب نزولی در بازار کار و درآمد خانوارها مشاهده شده است.

 

ارسال نظر