خبر

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۰۸

استرالیا فعلا نیازی به  «رمزارز ملی» ندارد

بانک مرکزی استرالیا با حرکت در مسیر مخالفت بانک‌های مرکزی جهان در خصوص صدور رمزارزملی، تاکید کرد که نیازی به صدور رمزارزملی ندارد.به گزارش کوین‌گیک، رزرو بانک استرالیا در گزارش اخیر خود در خصوص پرداخت‌ها اعلام کرد که این نهاد نسبت به مزایای رمزارزملی مشکوک بوده و همچنین در رابطه با استیبل‌کوین‌های خصوصی و تاثیر بالقوه آنها در نظام پولی، نگرانی‌هایی دارد.این بانک اعلام کرد که به دنبال راه‌اندازی پلتفرم جدید و آنی پرداخت استرالیا، بحث و تبادل نظر چندانی در خصوص ارز دیجیتال مرکزی در این کشور وجود ندارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه مردم استرالیا نسبت به سایر مردم جهان تمایل کمتری برای انتقال از پول به پرداخت دیجیتال از خود نشان داده‌اند، بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که در حال حاضر هیچ فشار و انگیزه‌ای برای حرکت به سمت ارز مجازی وجود ندارد.استفاده از پول نقد به ویژه در دوران پاندمی کووید-۱۹، در سراسر استرالیا افزایش پیدا کرد و رزرو بانک متعهد شد مادامی که استرالیایی‌ها مایل به استفاده از پول نقد باشند، از اسکناس کاغذی حمایت خواهد کرد.این بانک در ادامه اضافه کرد که حتی در خصوص آندسته از ارزهای مجازی که براساس گزارش‌ها در آستانه راه‌اندازی عملی هستند، همچون ارز خصوصی شرکت فیسبوک یعنی لیبرا، تصویر رگولاتوری و نظارتی همچنان مبهم بوده و بانک مرکزی استرالیا تعدادی از ریسک‌های بالقوه مرتبط با رمزارزهای ملی را مطرح کرده است.

ذخایر طلای روسیه  به رکورد ۱۲۱ تن رسید

سرمایه‌گذاری در فلز زرد توسط بانک مرکزی روسیه در ماه آگوست، به حدود ۷.۴ میلیارد دلار یعنی بالاترین سطح خود رسید. به گزارش راشاتودی، براساس داده‌های منتشرشده توسط بانک مرکزی روسیه، از حیث اندوخته طلا، ذخایر مسکو به رکورد 

۱۲۱ تن رسیده که در مقایسه با بالاترین سطح که در اکتبر ۲۰۱۹ ثبت شده، ۱۰.۹درصد بیشتر است. به گفته «ماکسیم اوسادچای» تحلیل‌گر بانک BKF، بانک‌های روسیه در ماه گذشته ذخایر طلای خود را به اندازه ۲۳.۳ تن افزایش دادند. این بالاترین افزایش در طول دوران ثبت ترازنامه مکتوب بانک‌های روسیه محسوب می‌شود. براساس اظهارات اوسادچای، تا اینجا، اسبربانک در آگوست به تنهایی ذخایر خود را به اندازه ۱۶.۹ تن افزایش داده است؛ وی اضافه کرد که هم‌اکنون اسبربانک، ویتی‌بی، 

Otkritie، Gazprombankبانک و Sovcombank از حیث سرمایه‌گذاری در طلا پنج بانک برتر هستند. آمار بانک مرکزی روسیه حاکی از آن است که بانک‌های این کشور از ماه مه و پس از ۶ ماه اقدام به فروش، ذخایر طلای خود را افزایش داده‌اند.

حرکت رو به جلو در ساماندهی اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش بانک مرکزی برای بازگشت به شرایط قبل از شوک کرونا تقدیر کرد و گفت: ساماندهی وضعیت بازار نیازمند عزم جدی است. حسن پوربیگلری در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقتصاد در شرایط فعلی با وجود کرونا به تعادل نزدیک شده است، گفت: متاسفانه کرونا اقتصاد بین‌المللی را درگیر تلاطم کرد و اقتصاد ما نیز جدای از آن نبود، اما اکنون می‌توان گفت تعادل در بازار بیشتر شده است. نماینده مردم کرمان و بردسیر در مجلس با تاکید بر اینکه رسیدن به تعادل در همه بازارها نیازمند عزم جدی و تلاش است، افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی منسجم موانع پیش روی ساماندهی اقتصادی را شناسایی و از میان بردارد. وی با بیان اینکه رسیدن به تعادل نسبی در اقتصاد نشان‌دهنده تلاش‌های شبانه روزی است، اما نباید این تلاش‌ها متوقف شود، تصریح کرد: ما هنوز با نقطه مطلوب در بحث بازار و قیمت‌ها فاصله داریم از اینرو نباید تلاش‌ها معطوف به یک حوزه خاص شود.

گزارش بدهی‌ها و مطالبات در بهار ۹۹ به روحانی ارایه شد

گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ به رییس‌جمهور تقدیم شد. معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی اطلاعیه‌ای از تقدیم گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، از سوی این وزارتخانه به رییس‌جمهور خبر داد. در اجرای حکم بند (ب) ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی برای سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، مرکز مدیریت بدهی‎‎‎‌ها و دارایی‌های مالی عمومی) تقدیم رییس‌جمهور محترم شده است. به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهی‌ها و مطالبات بخش عمومی و در اجرای حکم ماده مذکور از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۳ فقره گزارش بدهی‌ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های این وزارتخانه تهیه گردیده است. 

 

ارسال نظر