اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۹۰

تسهیلات بانک صادرات تولید کشور را نجات داد

نایب رییس اتاق تهران گفت: بانک صادرات ایران اعتماد بیشتر فعالان بخش تولید را به خود جلب کرده است، ضمن اینکه با اقدامات این بانک تولیدکنندگان از این تنگنای اقتصادی راه نجات پیدا کرده‌اند. 

به گزارش مهر، علاء میرمحمدصادقی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: وقتی از سوی یک بانک مانند بانک صادرات ایران این امکان فراهم آمده که با ابزاری همچون ال‌سی داخلی جریان کسب و کارها تقویت شود، تولید افزایش پیدا کند و دادوستدها بیشتر شود، باید از این امکان استقبال کرد.معاملات همیشه با پرداخت‌های نقد و نسیه انجام می‌شده است، اگر محدود به معاملات نقد شود، حاصل چیزی جز رکود و کسادی در بازار نیست. میرمحمدصادقی ادامه داد: به هر حال این شرایط پیش می‌آید که واحدهای تولیدی نیاز داشته باشند مواد اولیه خود را به صورت نسیه تهیه کنند و پس از اینکه محصول خود را به فروش برسانند و پول نقد به دست آورند، هزینه آن را بپردازند، در نتیجه برای پر کردن مهلت زمانی بین خرید و پرداخت، نیاز به تضمینی است که بانک با ابزاری مانند ال‌سی این تضمین را ایجاد می‌کند و معامله را انجام می‌دهد. این طرح راهکار مناسبی را دربرگرفته است، به ویژه که بیشتر فعالان حوزه‌های مختلف کسب و کار و تولید، افراد نامعتبری نیستند و می‌توان روی توانمندی و اعتبار شمار زیادی از آنها در ارایه تسهیلاتی اینچنین حساب کرد. نایب رییس اتاق تهران اضافه کرد: این طرح علاوه بر منافع تولیدکنندگان، منفعت عرضه‌کنندگان مواد اولیه آنها را هم تأمین می‌کند و راهکاری معتبر و رایج در همه دنیا حتی در مبادلات بین‌المللی است، بنابراین دلیلی ندارد اقتصاد ما خود را از آن محروم کند.

درخواست همتی از سهامداران عمده برای بازارسازی عاجل

پیشنهاد می‌کنم بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام به صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد. عبدالناصر همتی افزود: قبلا هم تاکید کرده‌ام اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ پشتوانه بازار سرمایه است.  لذا نظر به ورود طیف گسترده سرمایه‌گذاران جدید، تعامل حرفه‌ای، ارایه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله گران با این دسته از سرمایه‌گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آنها در بازار خواهد بود. شایسته است مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت‌های تابعه بانک‌ها که طی چند ماه گذشته به دلیل رشد قیمت سهامشان منتفع شده‌اند با رعایت ضوابط قانونی نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات اقدام کنند. بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی را د ر راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.پیشنهاد می‌کنم بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام به صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

 

ارسال نظر