کاهش نوسان با بازگشت ارزهای صادراتی

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۶۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به خزانه را باعث به حداقل رسیدن نوسانات ارزی دانست.

محمد علیپور با اشاره به اینکه خوشبختانه عزم جدی و خوبی در دولت به ویژه بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به خزانه شکل گرفته است، افزود: برخوردهای قهری مناسبی برای متخلفان در این حوزه در نظر گرفته شده، از این‌رو امیدواری برای ساماندهی بازار ارز دوباره شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور اجازه کاهش نرخ‌ها را به علت بیشتر بودن تقاضا به نسبت عرضه نمی‌دهد، تصریح کرد: عدم ورود کالاهایی که با ارز دولتی خریداری شده، اما به بازار عرضه نشده موضوع دیگری است که بازار را با تنش قیمتی مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خوشبختانه سیاست دولت در قبال افرادی که نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور اقدام نکرده‌اند سخت گیرانه شده است، گفت: بانک مرکزی باید با استفاده از این تجربه در 

اهلیت سنجی‌ها برای ارایه ارز دولتی بیشتر تمرکز کند. علیپور با تاکید بر اینکه با اقدامات سختگیرانه تیم اقتصادی دولت به زودی شاهد ساماندهی بازار ارز خواهیم بود، افزود: البته نباید از نقش بسته شدن مرزها در پی شیوع کرونا در رشد نرخ ارز نیز غافل شویم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه تحقق برنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات و کنترل دولت موجب کاهش التهابات بازار ارز می‌شود، تصریح کرد: قوه قضاییه نیز در این باره باید همکاری داشته باشد تا صادرکنندگان متخلف در بند قانون قرار بگیرند.

علیپور با بیان اینکه عدم بازگشت ارز به خزانه چرخه اقتصاد کشور را نیز معیوب می‌کند، افزود: باید در مرحله اول قبل از انجام اقدامات قهری، مشوق‌هایی برای خوش قولی در ارایه ارزهای حاصل از صادرات در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر