اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۳۹

کاهش فساد با کد یکتا در صنعت بیمه

رییس کل بیمه مرکزی ضمن رونمایی از سامانه‌های یکپارچه نظارت و بیمه حمل و نقل و آتش‌سوزی گفت: عملیاتی شدن صدور کد یکتا علاوه بر تسهیل امر بیمه‌گری، به کاهش فساد اقتصادی نیز منتهی خواهد شد. به گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از سامانه‌های یکپارچه نظارت و بیمه حمل و نقل و آتش‌سوزی، گفت: صنعت بیمه با پیشگامی در زمینه دولت الکترونیک یکی از حلقه‌های مقابله با ورود و توزیع کالای قاچاق است. رییس کل بیمه مرکزی ضمن یادآوری صدور کد یکتا در سامانه «سنهاب» برای بیمه نامه‌های آتش‌سوزی و حمل و نقل، افزود: عملیاتی شدن صدور کد یکتا علاوه بر تسهیل امر بیمه‌گری، به کاهش فساد اقتصادی نیز منتهی خواهد شد و پس از این هیچ محموله‌ای که استعلام دستگاه‌های ذی‌ربط را نداشته باشد، قابلیت بیمه نخواهد داشت. سلیمانی سال ۹۹ را سال تکمیل فرایند هوشمندسازی صنعت بیمه و الکترونیکی شدن محصولات این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: اکنون دریافت کد یکتا برای سه رشته بیمه شخص ثالث، آتش‌سوزی و حمل و نقل اجباری شده و به تدریج برای اجباری شدن کد یکتا در تمامی رشته‌های بیمه‌ای اقدام‌های لازم انجام خواهد گرفت.

 

خرید طلا با کارت ملی ارتباطی با مالیات ندارد

گروه بانک و بیمه| 

رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان عدم ارتباط الزام کارت ملی برای خرید طلا با موضوع مالیات اعلام کرد: ارایه کارت ملی برای خرید طلا و سکه به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و هدف از این موضوع احراز هویت خریدار است.  ابراهیم محمدولی در مورد ارایه کارت ملی جهت خرید طلا و سکه گفت: این دستورالعمل در راستای مبارزه با پولشویی بیش از یک سال و نیم پیش می‌باشد که براساس آن میزان خرید بالای 15 میلیون تومان منوط به ارایه کارت ملی بوده و هدف اصلی آن بررسی اصالت خریدار و تطابق کارت بانکی با کارت ملی وی می‌باشد.بعضا دیده شده که سارقان با کارت‌های مسروقه بانکی، اجناسی از جمله طلا و سکه خریداری کرده‌اند و این موضوع موجب مشکلاتی برای فروشنده از جمله همکاران صنفی ما شده است. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن رد ارتباط این موضوع با بحث اخذ مالیات از خریداران افزود: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان امور مالیاتی است و هیچ ارتباطی با این اتحادیه ندارد و در این خصوص بخشنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است، لذا ارایه کارت ملی در مورد طلا و سکه تنها به منظور مبارزه با پولشویی می‌باشد . محمدولی در مورد سقف میزان خرید با کارت ملی از واحدهای صنفی این اتحادیه تاکید کرد: در زمان ابلاغ این دستورالعمل پانزده میلیون تومان مورد نظر خرید حدوداً برابر با 120 گرم طلا بود، ولی هم‌اکنون این مبلغ کمتر از 15 گرم طلا می‌باشد که لازم است مسوولان امر میزان سقف خرید طلا با کارت ملی را با توجه به شرایط روز افزایش دهند. صرافی‌های بانکی قیمت خرید و فروش دلار را تغییر ندادند و برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان است.این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 22 هزار و 380 تومان خریداری می‌کنند. قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 26 هزار و 680 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 26 هزار و 580 تومان درج شده است. در بازار آزاد قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 23 هزار و 100 تومان، یورو 27 هزار تومان و درهم امارات 6 هزار و 303 تومان اعلام شده و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1933 دلار معامله می‌شود. براین اساس، قیمت طلا نسبت به روزهای قبل تقریبا با ثبات است و مظنه هر مثقال طلای 17 عیار یا آبشده، 4 میلیون و 560 هزار تومان، قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم یک میلیون و ۶۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت نیم سکه بهار آزادی 5میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 680 هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد. در بازار رسمی ارز نیز بانک مرکزی روز سه‌شنبه نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد که بهای ۱۹ ارز با افزایش قیمت مواجه بود.. بهای سایر ارزها نیز ثابت ماند.بر این اساس هر دلار امریکا بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس به قیمت ۵۵ هزار و ۱۸ ریال و هر یورو نیز ۴۹ هزار و ۵۷۶ ریال اعلام شد. در حالی که ارزش دلار در بازار جهانی کاهش یافته و سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی آخر هفته رییس فدرال رزرو امریکا هستند قیمت طلا شاهد افزایش بود، اما افزایش شاخص‌ها در بازارهای بورس سبب شد تا رشد قیمت طلا محدود باشد.

انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در سال ۹۸

معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد در سال ۱۳۹۸ مجموعاً ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی منتشر کرده است. قسمت اول عملکرد یک ساله معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه را منتشر شد. در این گزارش ضمن تشریح اهم سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری این وزارتخانه، آمده است: در طول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق صدور اوراق تسویه نوع اول و دوم صورت گرفته است. 

 

 

ارسال نظر