اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۰۶

ادامه روند نزولی دلار  در بازار جهانی

برای چهارمین روز متوالی دلار ریزش کرد.شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۳۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوییس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد.در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۸ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۸۰ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۰۶.۹۲۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۳۹۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۴۴ یوان چین اعلام شد. به گزارش رویترز، همانطور که پیشتر نیز انتظار می‌رفت، با بازگشایی مجدد کسب و کارها و افزایش تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازارهای مالی، تورم امریکا صعودی محسوس را تجربه کرد تا جایی که متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح یک درصد رسید. این نرخ تورم که بالاترین سطح تورمی ثبت شده در امریکا در هفت ماهه اخیر بوده، همچنین بزرگ‌ترین افزایش ماهانه تورم امریکا از ژانویه ۱۹۹۱ بدین سو نیز محسوب می‌شود. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند در صورت کاهش بیشتر نرخ بهره و تداوم روند تزریق نقدینگی، باز هم شاهد افزایش تورم باشیم البته با توجه به هدف‌گذاری سطح دو درصدی نرخ تورم، به نظر می‌رسد فدرال رزرو بیشتر نگران افزایش بدهی‌ها است تا نرخ تورم. کسری بودجه دولت در ۱۰ ماه ابتدایی سال مالی جاری به ۲.۸۱ تریلیون دلار رسیده است که این رقم، بالاترین رکورد کسری بودجه ثبت شده دولتی در امریکا محسوب می‌شود. پیش از این وزارت کار امریکا اعلام کرده بود نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوئیه باز هم کاهشی شده و رقم ۱۰.۲ درصد را ثبت کرده است. این نرخ بیکاری که ۰.۹ درصد کمتر از ماه قبل است باعث افزایش امیدها به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ماه جاری شده است.ترامپ در واکنش به این روند گفته است: نرخ بیکاری خیلی سریع‌تر از چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کردند در حال کاهش است.

سرنوشت بسته حمایتی دولت از کسب وکارها و شهروندان نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر معاملات بازار ارز است. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا پس از رایزنی با سران دموکرات از احتمال نرسیدن به توافق با آنها خبر داده و نانسی پلوسی- رهبر کنگره نیز گفته است دو طرف مایل‌ها از رسیدن به اشتراک نظر با یکدیگر فاصله دارند. میزان کمک هزینه پرداختی به بیکاران، میزان کمک دولتی فدرال به دولت‌های محلی و تخصیص بودجه بیشتر به مراکز آموزشی و درمانی از مهم‌ترین موارد اختلافی بین دو طرف به شمار می‌رود. رهبر مجلس سنا که موافق اجرایی شدن این بسته است، دموکرات‌ها را مقصر این کارشکنی معرفی کرده است.  پس از آنکه رایزنی مقامات دولت ترامپ با رهبران کنگره در خصوص تسریع در اجرای بسته حمایتی جدید به نتیجه‌ای نرسید، رییس‌جمهور امریکا در اقدامی غیرمنتظره با امضای فرمانی اجرایی دستور داد بیمه بیکاری برای افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند برقرار و به آنها مبلغ ۴۰۰ دلار پرداخت شود.

الزام بازاریابان آنلاین بیمه  به شفافیت 

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه، بر لزوم رعایت ضوابط همکاری عرضه‌کنندگان محصولات بیمه‌ای با بازاریابان برخط (آنلاین) تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، این بخشنامه در پی مشاهده تخلف برخی نمایندگان شرکت‌های بیمه در نحوه همکاری با شرکت‌های موسوم به استارت‌آپ بیمه صادر شده و در آن آمده است: بازاریابان برخط محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی‌صلاح در حوزه تجارت الکترونیک مانند «ای_ نماد» از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشند.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است: بازاریابان برخط باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم کنند که متقاضی خدمات بیمه‌ای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمه‌ای و مقایسه قیمت بین بیمه‌گران و میزان تعهدات بیمه‌گر را به درستی ارزیابی کرده و تصمیم‌گیری درستی انجام دهد. همچنین امکان انصراف پس از پایان ثبت سفارش برخط و قبل از صدور بیمه‌نامه برای متقاضی امکان‌پذیر باشد.

علاوه براین در بخش دیگری از این بخشنامه ضمن تاکید بر شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و در فرآیند صدور بیمه، آمده است: مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی به ویژه استثنائات و محدودیت‌های محصول بیمه، باید در فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضا به نحوی مناسب برای متقاضی قابل مشاهده باشد و ضمن حفاظت از اطلاعت شخصی متقاضی، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفند نسخه‌ای از قرارداد همکاری با بازاریابان را حسب مورد برای شرکت بیمه ذی‌ربط خود و بیمه مرکزی ارسال کنند.

 

ارسال نظر