افزایش ارزش بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتال

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۹۴
افزایش ارزش بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتال

براساس اظهارات یک استراتژیست سرمایه‌گذاری، بیت کوین تنها دارایی است که از حیث نرخ رشد گوی سبقت را از ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی۴ ربوده است.«رائول پال» معتقد است که ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی۴ نسبت به سرمایه‌های امنی همچون طلا، با سرعت به مراتب بیشتری رشد کرده است؛ بانک‌های جی۴ عبارتند از بانک مرکزی انگلیس، بانک مرکزی ژاپن، بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو.پال که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلوبال مارکو است، این اظهارات را در جریان پستی توییتری مطرح کرد.به اعتقاد پال طلا تنها دارایی نیست که آثار کاهنده تورم را جبران می‌کند.بسیاری از ما برای جبران آثار کاهنده ناشی از رشد ترازنامه بانک‌های مرکزی بزرگ بر پول بی‌پشتوانه، طلا می‌خریم. با این حال، ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی۴ از افزایش قیمت طلا سبقت گرفته است.بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان با تزریق پول برای تقویت اقتصادهای متزلزل خود، به کووید-۱۹ واکنش نشان دادند.آثار کاهنده مرتبط با تزریق پول سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق داده است که در بازارهای بورس، اوراق بهادار و طلا بدنبال آرامش باشند. با این حال، پال می‌گوید تنها دارایی که به شکلی چشمگیر از تمام ترازنامه‌های جی۴ و تقریبا در هر افق برنامه‌ریزی ارایه شده از سوی آنان، سبقت گرفت. اظهارات اخیر پال در مورد بیت کوین از سوی تحلیلی توسط بلومبرگ مورد حمایت قرار گرفته است؛ تحلیلی که نشان می‌دهد ارزش بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال در حال افزایش است.در این تحلیل آمده است: رابطه فزاینده بیت کوین با طلا و کاهش نوسان آن با فلز زرد که حالا با قیمتی ۶برابر هر اونس طلا درحال تثبیت است، نشان می‌دهد که رابطه این دو دارایی از حیث افزایش قیمت، رابطه‌ای طولانی است.در این تحلیل همچنین اشاره شده است که رمزارز برتر بازار در حال فاصله گرفتن از شهرت خود به عنوان «دارایی دیجیتال فاقد ارزش ذاتی» است.

  دلار جهانی تقویت شد

پس از پنج افت متوالی، شاخص دلار سرانجام صعودی شد.به گزارش رویترز، رییس دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی امریکا در دالاس گفته است استفاده از تسهیلات اضطراری این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی بسیار موثر بوده است اما کسب و کارهای کوچک و متوسط، هنوز به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند. به گفته کاپلان، حمایت از این بخش آسیب پذیر برای اطمینان خاطر از مدیریت شرایط بازار کار و احیای سریع‌تر رشد ضروری خواهد بود. این مدیر ارشد بانک مرکزی امریکا در عین حال هشدار داده است که برنامه‌های خرید دارایی بانک مرکزی بدون هزینه نخواهد بود و تداوم این وضعیت می‌تواند موقعیت دلار را در معرض خطر قرار دهد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز پنجشنبه با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۸۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوییس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد. در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۶۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۷۱ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۷۸ دلار رسید.در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۰۵.۹۲۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۳۹۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۶۷ یوان چین اعلام شد.

  تمدید توافق سوآپ ارزی  آرژانتین و چین

بانک مرکزی آرژانتین توافقنامه سوآپ ارزی خود را با بانک مرکزی چین برای سه سال دیگر تمدید کرد. به گزارش ایبِنا به نقل از بوینس آیرس تایمز، مبلغ این سوآپ ۱۳۰ میلیارد یوآن یا حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار امریکا است. براساس اظهارات منبعی از بانک مرکزی آرژانتین، بندی که در آرژانتین را مجبور به حفظ برنامه خود با صندوق بین المللی پول کرده، حذف شده است؛ بندی که در سال ۲۰۱۸ توسط رییس وقت بانک مرکزی آرژانتین در توافق گنجانده شده بود.ذخایر ارزی بانک مرکزی آرژانتین حدودا برابر است با ۴۲درصد مجموع ذخایر این بانک که براساس آمار رسمی معادل ۴۳.۳۴۸ میلیارد دلار برآورد شده است.نخستین توافق سوآپ مابین بانک‌های مرکزی دو کشور در سال ۲۰۰۹ و دومین توافق در سال ۲۰۱۴ به امضا رسید و سپس در سال ۲۰۱۷ تمدید شد. تحلیلگران می‌گویند که تمدید توافق سوآپ ارزی مابین دو بانک مرکزی، تجارت کشاورزی فزآینده بین دو کشور را پررنگ می‌کند.

 

ارسال نظر