خدمات امانت‌داری رمزارز مجاز می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۳۰۰

براساس اعلام یک رگولاتور پیشتار بانکی در امریکا، بانک‌های این کشور احتمالا بتوانند خدمات امانت‌داری برای رمزارزها ارایه دهند. به گزارش رویترز، اداره نظارت بر ارز امریکا در نامه‌ای جدید اعلام کرد که فراهم کردن خدمات امانت داری رمزارزها از جمله نگهداری کلیدهای مورد نیاز برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال، نسخه مدرن فعالیت‌های بانکداری سنتی بوده و باید مجاز باشد. «برایان بروکس» سرپرست این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که بانک‌ها می‌توانند خدمات و نیازهای مالی را برای مشتریان امروز خود فراهم کنند؛ خدماتی از صندوق‌های امانات گرفته تا گاوصندوق مجازی. نظرات جدید این اداره دروازه‌های بیشتری را برای ورود بانک‌های سنتی به تجارت رمزارزها باز می‌کند؛ حوزه‌ای که قوانین در خصوص مجاز و غیرمجاز بودن موضوعات مرتبط با آن همواره مبهم بوده است. بروکس پیش از پیوستن به این اداره، به عنوان مامور ارشد حقوقی صرافی رمزارز کوین‌بیس فعالیت می‌کرد. این اداره در نامه توصیه‌ای خود اضافه کرده است که دسترسی حفاظت شده به رمزارزها در حوزه اختیارات دیرپای بانک‌ها مبنی بر انجام فعالیت‌های امانت داری جای می‌گیرد. بانک‌ها مادامی که اطمینان حاصل نمایند که از مقررات مربوطه از جمله قوانین حیطه پولشویی پیروی کنند، می‌توانند با استفاده از رمزارزها چنین خدماتی را برای مشتریان فراهم کنند.

   بورس امریکا ریزش کرد

شاخص‌های بورسی امریکا و بیشتر شاخص‌های بورسی اروپا ریزشی شدند. به گزارش بلومبرگ، دور تازه تنش‌های بین دو اقتصاد نخست جهان بار دیگر باعث نگرانی معامله گران شده است. امریکا از طرف چینی خواسته است تا کنسولگری خود در شهر هوستون را تعطیل کند و دونالد ترامپ از احتمال تعطیل شدن تعداد بیشتری از کنسولگری‌های چین خبر داده است. از طرف دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد شدید از این تصمیم امریکا گفته است کشورش اقدام متقابل انجام خواهد داد.  در وال‌استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۶۵۲.۳۳ واحد بسته شد. طبق اعلام مرکز آمار اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ماه منتهی به ژوئن با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۳ درصد رسید اما نرخ تورم هنوز در فاصله زیادی از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه باقی مانده است.  در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۵۸ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۷۵۱.۶۱ واحدی پایین رفت. شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۰.۸۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۲۶۳ واحد بسته شد. در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» ریزش ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۱۲.۴۴ واحد بسته شد. در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۰.۵۷ درصد کاهش به ۴۱.۰۳ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۶۳ درصدی به ازای ۴۳.۳۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با کاهش ۰.۱۲ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۸۷.۸۰ دلار معامله شد. هر اونس نقره با افت ۰.۰۲ درصدی به ازای ۲۲.۸۰ دلار مبادله شد.

    عقبگرد دلار در بازارهای جهانی 

برای سومین روز متوالی ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها کاهش یافت. به گزارش رویترز، پس از چندین ماه بحث سرانجام سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر لایحه حمایت مالی برای تقویت رشد اقتصادی و کاستن از تبعات ناشی از کرونا با یکدیگر به توافق رسیدند. کمیسیون اروپا اعلام کرد ۷۵۰ میلیارد یورو به مجموع اعتبارات قبلی خواهد افزود که این منابع صرف حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی به شکل وام یا کمک هزینه خواهد شد و میزان تخصیص آن به هر کشور نیز بستگی به‌شدت شیوع کرونا در آن خواهد داشت. بدین‌ترتیب مجموع اعتبارات تخصیص‌یافته اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای کرونا به رقم دو تریلیون یورو رسید. خوان پرز، معامله‌گر ارزی در واشنگتن گفت: از مدت‌ها پیش همه منتظر نهایی شدن این بسته محرک بودند و حالا که در خصوص اجرایی شدن و بازه زمانی آن بین کشورهای اروپایی وحدت نظر به وجود آمده است، کسانی که روی یورو شرط بسته بودند خوشحال هستند. این بسته از این جهت هم اهمیت دارد که کشورهای اروپایی بار دیگر بر سر مساله‌ای مهم و بزرگ با یکدیگر به اشتراک نظر رسیدند و وحدت خود را نشان دادند. در امریکا استیون منوچین، وزیر خزانه داری با ارسال نامه‌ای به اعضای کنگره از آنها خواسته است تا مقدمات اجرایی شدن یک بسته حمایتی دیگر را تسهیل کنند. به زودی اعتبار لایحه حمایتی فعلی که مجوز پرداخت یارانه نقدی مستقیم به شهروندان را می‌دهد، به پایان می‌رسد. منوچین گفته است تمرکز بسته جدید کماکان روی حمایت از خانوارهای با درآمد پایین و متوسط و کسب و کارهای خرد خواهد بود. در آسیا، هر چند رشد اقتصادی چین در سطح مثبت باقی مانده است، اما آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که برای پنجمین ماه متوالی، رشد بخش خرده‌فروشی در سطح منفی باقی مانده است و این مساله می‌تواند بر ضعیف باقی ماندن سطح تقاضا در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی اثر منفی بگذارد.  نشانه‌هایی از وقوع جنگ ارزی بین پکن و واشنگتن باعث نگرانی فعالین بازار ارز شده و همین مساله به تقویت ارزهای امن نظیر فرانک منجر شده است. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات  دیروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۴.۷۲۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوییس معادل ۱.۰۸۰ دلار اعلام شد.  

 

ارسال نظر