اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۴۳

بازپرداخت تدریجی اعتبار «آینده‌داران» بانک آینده

بانک آینده با هدف رفاه حال مشتریان، امکان بازپرداخت اقساطی بدهی «آینده‌داران» را فراهم کرد. به‌منظور تسهیل بازپرداخت اعتبار اختصاص‌داده‌شده به مشتریان برای خرید اعتباری از فروشگاه‌های ایران‌مال در قالب طرح «آینده‌داران»، علاوه بر امکان بازپرداخت یک‌جا، امکان بازپرداخت ماهیانه مبلغ اعتبار نیز در قالب ۵ قسط به صورت تسهیلات فراهم شده است؛ پیش از سررسید اعتبار، ضمن ارسال پیامکی از مشتری درخواست می‌شود تا چگونگی بازپرداخت اعتبار مصرف‌شده از حساب خود را با مراجعه به شعبه تعیین نماید؛ در صورت عدم مراجعه مشتری به شعبه یا سامانه‌های تعیین شده، مبلغ اعتبار از سپرده پشتوانه او، به‌صورت یک‌جا، تسویه خواهد شد. مشتریان حقوقی نیز می‌توانند نسبت به درخواست دریافت یا تقسیط اعتبار در قالب طرح «آینده‌داران»، برای کارکنان خود اقدام کنند. این دسته از مشتریان، از طریق انعقاد تفاهم‌نامه و رعایت شرایط اعلامی می‌توانند از مزایای این طرح بهره مند گردند .

دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری

در ادامه برنامه‌های اصلاحات ساختاری نظام پولی و بانکی کشور و با هدف تسهیل و رفع موانع اجرای الزامات و تکالیف مقرر در مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، شورای پول و اعتبار دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری را تصویب کرد.  براین اساس، در ضوابط یاد شده، شرایط و احکام نحوه واگذاری دارایی‌های ثابت مازاد شبکه بانکی از جمله رعایت روش مزایده، قیمت‌گذاری توسط کارشناسان رسمی، رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در فروش‌های اقساطی اموال و فروش اموال تملیکی با اولویت واگذاری به مالک قبلی (واحد تولیدی) مورد تاکید قرار گرفته است. موضوع حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای مذکور ناشی از واگذاری وثایق تملیکی آن واحدها مورد توجه ویژه قرار گرفته، ضمن آنکه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند علاوه بر درج آگهی‌های مزایده خود در پایگاه اطلاع‌رسانی، حداقل یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار همچنین «سامانه واگذاری اموال مازاد بانک‌ها»، قبل از انجام مزایده مراتب را به نحو مقتضی به مالک قبلی واحد تولیدی اطلاع دهند.

بانک‌پاسارگاد از بیماران اوتیسم حمایت می‌کند

اوتیسم نام یک بیماری با اختلالات اجتماعی است که علاوه بر هزینه‌های مالی، خانواده‌ها را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است. اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.

درمان این بیماری یا کنترل آن علاوه بر هزینه‌های فراوان، مشکلات زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده‌ که آنها را نیازمند به حمایت و همراهی از سوی سازمان‌ها و نهادها کرده است.بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، با همکاری انجمن اوتیسم ایران اقدامات ارزشمندی را برای کاهش دردها و آلام این گروه از افراد جامعه انجام داده است. اقداماتی که بی‌شک برای سامان دادن وضعیت این افراد و ایجاد زمینه برای رسیدگی بهتر از آنها می‌تواند بسیار موثر باشد. راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام (رجیستری) افراد دارای اوتیسم یکی از این اقدامات ارزشمند است. این سامانه به آدرس irautism.ir می‌تواند مشکل نبود آمار صحیح از بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات به ویژه اختلال طیف اوتیسم را برطرف نماید.در حقیقت سامانه رجیستری بعد از سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش سرانجام با کمک شرکت فناپ از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد محقق شد. این سامانه دارای امتیازات زیادی از جمله تسهیل در معافیت از نظام وظیفه، یافتن کودکان گم شده دارای اوتیسم و ارایه بیمه سلامت و تکمیلی و دیگر خدمات آموزشی با تأیید انجمن اوتیسم است. مزیت بسیار خوبی که سامانه ثبت‌نام دارد، اتصال این سامانه به نیروی انتظامی (ناجا) است. متأسفانه میزان گم شدن کودکان اوتیسم به‌شدت بالا است. زیرا این گروه از افراد درک درستی از فضا و اطرافیان ندارند و این مساله که کودکان در جامعه طیف اوتیسم رها و گم می‌شوند، بسیار شایع است و یافتن آنان یکی از پرآسیب‌ترین مشکلات خانواده‌های آنان است. خدمات دیگری که از طریق سامانه رجیستری به افراد دارای اوتیسم ارایه می‌شود، خدمات آموزشی و توانبخشی است. البته ارایه خدمات با شرایط ویژه به خانواده‌هایی صورت می‌گیرد که عضو رسمی انجمن باشند و قبلا خانواده به صورت کامل از منظر مددکاری اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته‌شده‌باشد تا بتوان خدمات مشخصی را به آنها ارایه داد.بخشی دیگری از خدمات که در حال تدوین است مربوط به خدمات آموزشی است. زمانی‌که فرد دارای اوتیسم وارد مراکز آموزشی در دوران دبستانی و پیش‌دبستانی می‌شود، اطلاعات مربوط به فرد اوتیسم به دقیق‌ترین شکل در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا روند ثبت‌نام و پذیرش کودکان اوتیسم با دقت نظر بیشتر و طبق استانداردهای جهانی انجام شود.

 

ارسال نظر