افزایش ۲۶ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۵۸

گروه کلان | 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز دوشنبه 19 خرداد، در بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های آذربایجان گفت: در سال‌جاری خود را آماده کرده‌ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی تخصیص دهیم که طرح کاداستر یکی از آنهاست. همچنین بخش زیادی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به طرح تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: وعده رییس‌جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد و افزایش ۲۶ سانتیمتری تراز دریاچه و همچنین وسعت آن، نشان از موفقیت طرح‌های احیا بوده است.با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون ارزش طرح‌های احیای آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

نوبخت با تاکید بر اینکه در کنار طرح‌های احیا، در خصوص راه‌آهن میانه به تبریز نیز پیگیری‌های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی انجام شد و ۱۳۲ کیلومتر از این خط ریلی در حد فاصل میانه تا  بستان‌‍‌آباد افتتاح شد، گفت: در سال‌جاری هم تلاش خواهیم کرد راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.وی با بیان اینکه در اعتبارات مربوط به سفر نخست ریاست‌جمهوری به آذربایجان شرقی، بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد و متعهد هستیم که کار را دنبال کنیم، گفت: از اولویت‌های ماست که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری تخصیص و پرداخت شود. رییس سازمان برنامه و بودجه از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب و برخی طرح‌ها در تبریز بازدید کرد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و می‌توانیم بگوییم امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: افزایش ۲۶ سانتیمتری تراز و حدود یکهزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است. می‌توان گفت با اجرای این طرح‌های دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است. امسال تلاش می‌کنیم راه‌آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.

وی همچنین در مورد وضعیت اعتبارات آخرین سفر رییس‌جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: همانطور که در اعتبارات مربوط به سفر نخست بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد، خود را متعهد می‌دانیم که دنبال کار را بگیریم. جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهوری تخصیص یافته و پرداخت شود.

 

ارسال نظر