اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۵۷

قدردانی وزارت ارشاد  از هوشمندی بانک ملت

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای از هوشمندی بانک ملت در تبلیغات محیطی در موضوع بیماری کرونا، سپاسگزاری کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محسن حدادی در نامه‌ای خطاب به دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی، اقدام این بانک را برای آگاهی بخشی عمومی در زمینه بیماری کرونا و قدردانی از کادر فداکار درمان، ارزشمند خواند و آن را نشانگر تعهد این مجموعه توانمند در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی دانست که در جسم و جان ایرانیان ثبت خواهد شد. وی در این نامه با بیان این نکته که واژگان روزمره نمی‌تواند آنچنان که باید ستایشگر رفتار حرفه‌ای بانک ملت در همراهی با ملت مظلوم ایران باشد که همزمان در دو جبهه ناجوانمردانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه پزشکی با بیماری کرونا می‌جنگند، تاکید کرد: هوشمندی بانک ملت در تبلیغات محیطی در زمینه مقابله با بیماری کرونا، شایسته قدردانی است. براساس این گزارش، با شیوع ویروس کرونا در کشور، روابط عمومی بانک ملت در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی و تبلیغی، از مشتریان دعوت کرده بود تا برای حفظ سلامتی شان، برای انجام امور بانکی خود از خدمات غیرحضوری استفاده کنند. همچنین این بانک از طریق تولید محتوا در فضای مجازی، از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کارکنان نظام بانکی، کادر درمان و سایر مشاغل درگیر در برنامه ملی مبارزه با کرونا قدردانی کرده بود.

درخواست تسهیلات مسکن الکترونیکی شد

ثبت درخواست تسهیلات خرید، ساخت و جعاله مسکن بدون حضور در شعب بانک میسر شد.

در راستای مشتری مداری و صرفه‌جویی در وقت متقاضیان تسهیلات، بانک مسکن اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست غیرحضوری تسهیلات به منظور تامین نیازهای ضروری از قبیل خرید مسکن، فروش اقساطی ناشی از مشارکت مدنی و جعاله کرده است. متقاضیان می‌توانند قبل از مراجعه به شعبه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و پس از آگاهی از ضوابط تسهیلات قابل دریافت، برای پیگیری درخواست و تکمیل مراحل با تعیین وقت قبلی به شعبه انتخابی مراجعه کنند. متقاضی تسهیلات باید در این مرحله اطلاعات نوع تقاضای تسهیلاتی خود را وارد کنند، به این معنا که مشخص کند اولا تسهیلات مورد تقاضای او از نوع خرید، ساخت یا جعاله است ثانیا باید محل تسهیلات را نیز از میان گزینه‌های موجود انتخاب کند. این گزینه‌ها شامل اوراق گواهی حق تقدم، انواع حساب‌های پس انداز مسکن نظیر صندوق یکم و حساب پس انداز مسکن جوانان، بدون سپرده و مسکن مهر است. همچنین متقاضی باید در بخش مربوطه یکی از دو قالب «زوجین» و «انفرادی» را بر اساس نوع تقاضای تسهیلات خود انتخاب کند. متقاضی باید در کادر مربوطه کد ملی و شماره تلفن همراه خود را برای ارسال پیامک از طرف بانک وارد کند. همچنین یک تعهدنامه پنج‌بندی در این صفحه وجود دارد که متقاضی باید آن را مطالعه و تایید کند  سپس گزینه «ادامه» را انتخاب کند. وی با پذیرش این تعهد اعلام می‌کند که فاقد بدهی معوقه بانکی و چک برگشتی بوده و نیز تایید می‌کند که پذیرش این درخواست اولیه هیچ تعهدی را برای بانک ایجاد نمی‌کند. به منظور ثبت غیرحضوری درخواست تسهیلات، متقاضی باید در مراحل بعدی نسبت به ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک و مستندات لازم درمراحل شش‌گانه (اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک، اطلاعات وثیقه، اطلاعات تسهیلات، تایید اطلاعات و پرداخت) اقدام کند.

افزایش سواد بانکی مشتریان  با بانکداری الکترونیک 

 یک کارشناس حقوقی نظام‌های پرداخت گفت: به منظور کاهش جدی کلاهبرداری‌ها باید سواد بانکی و رسانه‌ای مشتریان در کنار توسعه زیرساخت‌های امنیتی توسعه یابد.محمدحسین دری در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به تاثیرات اجرای رمز دوم در شبکه پرداخت و روند کاهش جرایم  گفت: فرآیند کلاهبرداری‌ها و برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان دشوار شده و از سویی دیگر تراکنش‌هایی مانند تراکنش‌های غیر واقعی حاصل از خرد کردن یا تراکنش‌های سیاه در زمینه قمار و پولشویی کاهش یافت که در نتیجه آن شاهد کاهش جرایم مالی و ورود پرونده‌ها به دادسراها و پلیس فتا هستیم، در واقع پلیس فتا نیز اعلام کرده با اجرای طرح رمز پویا فیشینگ کاهشی جدی یافته است. این کارشناس جرایم بانکی گفت: طبق توصیه پلیس فتا و بانک مرکزی، شهروندان بهتر است برای انجام تراکنش‌های اینترنتی خود از رمز دوم پویا استفاده کنند چرا که اعلام شده، مسوولیت انجام تراکنش با رمز ایستا که سقف استفاده از آن برای تراکنش به صورت روزانه تا صد هزار تومان بوده، به عهده مشتریان است و در صورت بروز خسارت سیستم بانکی مسوولیتی ندارد؛ اعتقاد دارم بانک با توجه به وظیفه و به این دلیل که مسوول تامین امنیت است، اگر مقدمات فراهم نبوده بانک مقصر است اما از آن جایی که زیرساخت فراهم شده، مشتری باید این موضوع را انتخاب کند.در عمده پرونده‌ها شاهد آن هستیم که عدم اطلاع لازم و سواد بانکی و رسانه‌ای شهروندان باعث کلاهبرداری و ایجاد خسارت می‌شود.

 

ارسال نظر