اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۶۹

فروش برخط دو میلیون بیمه‌نامه ثالث

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه با شیوع کرونا سیستم صدور الکترونیکی بیمه‌نامه‌ها به سرعت فعال شد، اعلام کرد: تاکنون و بعد از شیوع ویروس کرونا، بیش از دو میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث به‌طور برخط صادر شد نمایندگان باید وصول مطالبات بیمه‌نامه شخص ثالث را از ۱۵ اردیبهشت پیگیری کنند. به گزارش «تعادل»، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث صادر شده است، اظهار داشت: از این تعداد، ۵۵ درصد حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند و ۴۵ درصد پرداخت نکرده‌اند. رییس شورای عالی بیمه در عین حال تاکید کرد که اخذ جریمه دیرکرد در شرایط فعلی تخلف محسوب می‌شود. سلیمانی گفت: صدور بیمه‌نامه با تعرفه یکسان صادر می‌شود و اگر غیر از این باشد تخلف صورت گرفته است و بیمه‌گذاران تخلفات را به ما اطلاع دهند. رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: طی نظارت‌های صورت گرفته بر عملکرد شرکت‌های بیمه، رتبه‌بندی میان شرکت‌های بیمه صورت گرفته که نتایج نهایی آن تا شهریور اعلام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بیمه‌گذاران در صورت شکایت از ارایه خدمات بیمه‌ای، با شماره ۲۳۴۲ تماس بگیرند و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکایت آنها را بررسی می‌کنیم.

کارکنان بانک‌ها  تخلف را گزارش کنند 

بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با ارتکاب جرم مالیاتی و مجازات مباشرت در جرم برای کارکنان بانک‌ها را به مدیران بانکی ابلاغ کرد. بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با حداقل مجازات کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی که ارتکاب جرم مالیاتی را گزارش نکنند، به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ کرد.پیرو این نامه مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و اداره مطالعات و مقررات بانکی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی این نامه را ابلاغ کردند. پیش از این عباس بهزاد دادستان انتظامی مالیاتی اعلام کرده بود: همان‌گونه که مستحضرید مستفاد از ماده ۲۷۶ قانون مالیات‌های مستقیم، چنانچه هریک از کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکند به حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می‌شوند. از طرفی به استناد قوانین و مقررات موضوعه از جمله ماده ۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری، هرگاه مقامات و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرایم غیرقابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلفند موضوع را فوری به دادستان اطلاع دهند.

کاهش ۲۵ درصدی سفته  و برات واخواستی 

معادل ۷۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۹۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۸ در شهر تهران واخواست شد که نسبت به سال قبل از نظر مبلغ ۲۵.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس آمار بانک مرکزی، در اسفندماه ۹۸ بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد کاهش یافت. در سال ۹۸ بالغ بر ۶۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سـفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با سال قبل آن ۲۹.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.  طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در اسفند ماه ۹۸ معادل ۴۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۴۸.۹ و ۵۲ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۴۵.۸ درصد و ۷۹.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳۳.۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلـغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در اسفند ماه ۹۸ به عدد ۱۰۶.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در اسفند ماه ۹۷ معادل ۶۰ بوده است. در سال ۹۸ معادل ۷۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۹۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

 

ارسال نظر