اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۲۱

بررسی نحوه مساعدت بانک‌ها در شورای پول و اعتبار

گروه بانک و بیمه | نحوه مساعدت بانک‌ها به صاحبان کسب و کارها در جریان مقابله با کرونا در شورای پول و اعتبار بررسی می‌شود به گزارش تعادل، به‌دنبال تاکید بر مساعدت مدیران بانک‌ها جهت همراهی با مشتریان خود در خصوص اقساط پرداختی آنها در پی شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن، دستورالعمل لازم در خصوص نحوه مساعدت به صاحبان کسب و کارهایی که به خاطر شیوع کرونا دچار کاهش درآمد و مشکلات مالی شده‌اند، در جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود‌.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: در خصوص کانال مالی معروف به سوییس، طبق اعلام سفیر سویس، ظاهراً دولت آمریکا معافیت لازم درمورد استفاده بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی ایران را برای تأمین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کرده است. باید روند کار را در عمل دید. تاکنون نیز دولت آمریکا غیرقانونی و با اعمال فشار به کشورها، منابع بانک مرکزی را مسدود کرده است.  همچنین تصمیمات لازم در مورد مساعدت مدیران بانکی برای همراهی با مشتریانی که به‌سبب شیوع کرونا دچار مشکل در کسب‌وکار خود شده‌اند طی دستورالعملی صادر خواهد شد.

تشکیل کمیته بحران کرونا در بانک رفاه کارگران

به منظور بررسی وضعیت موجود و تصمیم درباره راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، جلسه «کمیته بحران کرونا» با حضور مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک رفاه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این کمیته ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه مدیرعامل و هیات‌مدیره این بانک برای تأمین امنیت بهداشتی و روانی کارکنان و مشتریان، راهکارهای شناسایی، کنترل و مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، راه‌اندازی کمپین عدم مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانک، ترغیب مشتریان به دریافت خدمات غیرحضوری، افزایش سقف ساتنا و پایا در صورت نیاز و با درخواست مشتریان، افزایش سقف برداشت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز بانک رفاه به مبلغ 5 میلیون ریال، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء و آموزش و رعایت مسائل بهداشتی در شعب از جمله تصمیمات این کمیته بود.

اجتناب از مراجعه غیرضروری با سامانه همراه ‌پاسارگاد

با بهره‌مندی از سامانه همراه بانک‌پاسارگاد و ارایه اکثر خدمات بانکی، از مراجعه به شعبه‌ها و تردد غیرضروری خودداری کنید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، به‌منظور پیشگیری از گسترش ابتلا به بیماری کرونا و حفظ سلامت هم‌میهنان، از مشتریان دعوت می‌شود با بهره‌مندی از خدمات همراه بانک‌پاسارگاد به عنوان یکی از ابزارهای بانکداری‌الکترونیک، تا حد امکان از مراجعه به شعبه‌ها و دریافت خدمات حضوری اجتناب کنند.

بر اساس این خبر، این سامانه در دو بخش سپرده و کارت خدمات ارایه می‌دهد که بهره‌مندی از بخش خدمات کارت بدون نیاز به دریافت رمز ورود از شعبه‌ها امکان‌پذیر است. به این ترتیب در بخش کارت، بدون مراجعه به شعبه‌ها، خدماتی همچون دریافت رمز پویا، مشاهده موجودی کارت (کلیه کارت‌های بانک‌پاسارگاد)، انتقال وجه کارت به کارت (کارت‌های عضو شبکه شتاب)، پرداخت قبض (با امکان اسکن بارکد قبض برای گوشی‌های اندروید و‌ای او اس)، خرید شارژ تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول و رایتل)، مسدود کردن کارت (کارت‌های بانک‌پاسارگاد) و دریافت سه گردش آخر کارت‌های بانک‌پاسارگاد به مشتریان ارایه می‌شود.

همچنین مشتریان می‌توانند از طریق بخش سپرده، ضمن وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دریافتی از شعبه یا بواسطه ورود با اثر انگشت در سامانه همراه بانک‌پاسارگاد خدماتی مانند مشاهده فهرست و جزییات سپرده‌ها (موجودی، شماره شبا و...)، مشاهده صورت حساب سپرده‌ها به همراه نمودار گردش سپرده، امکان یادداشت‌گذاری بر روی گردش سپرده، انتقال وجه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجه مستمر (دوره‌ای) داخل بانکی و بین بانکی و پرداخت قبض با سپرده را استفاده کنند.

گفتنی است جهت بهره‌مندی از سامانه همراه‌بانک، می‌توانید رمز ورود را از طریق سامانه بانکداری‌مجازی یا مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک‌پاسارگاد دریافت کنید. پس از دریافت رمز عبور از شعبه، فایل اجرایی نرم‌افزار همراه‌بانک را از طریق سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی https: //www.bpi.ir دریافت کنید.

سامانه جامع ارتباط با مشتریان در سایت بانک‌پاسارگاد به آدرس https: //www.bpi.ir/crm و مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک‌ به شماره 82890 به صورت شبانه‌روزی، آماده پاسخگویی به سوالات هم‌میهنان است.

 

ارسال نظر