اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۵۴

اقدامات بانک‌پاسارگاد برای کاهش مراجعه حضوری

بانک‌پاسارگاد جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پی تردد غیرضروری، اقداماتی را برای کاهش مراجعه به شعبه‌ها انجام داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک در راستای اقدامات خود برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت هموطنان، علاوه بر کاهش ساعات کاری واحدهای خود، سقف انتقال وجه کارت به کارت را روی درگاه‌های غیرحضوری (اینترنت و موبایل) از مبلغ 30 میلیون به مبلغ 50 میلیون ریال در روز برای کارت‌های نقدی افزایش داد.  این بانک در اقدامی دیگر، کارت‌های نقدی که از ابتدا تا انتهای اسفند سال 1398 منقضی می‌شوند را بدون نیاز به مراجعه مشتریان به شعبه‌ها، تا اسفند سال 1399 به‌طور خودکار تمدید کرده و تاریخ انقضای جدید را به‌صورت پیامک برای مشتریان ارسال کرد. مشتریانی که تاریخ انقضای کارت آنها به‌صورت خودکار تمدید شده‌است، باید در تراکنش‌های غیرحضوری به جای ثبت تاریخ انقضای درج شده روی کارت، تاریخ انقضای جدید (12/1399) را در درگاه‌های پرداخت غیرحضوری وارد کنند.  سامانه‌های بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد اعم از بانکداری مجازی، همراه‌بانک پاسارگاد، سامانه پرداخت اینترنتی سایت بانک، کیپاد، تلفن‌بانک، سامانه #720* و ... با ارایه اکثر خدمات بانکی به مشتریان، آنها را از مراجعه غیرضروری به شعبه‌های بانک بی‌نیاز می‌کند.  گفتنی است سامانه جامع ارتباط با مشتریان در سایت بانک‌پاسارگاد به آدرس  https://www.bpi.ir/crm و مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک‌ به شماره 82890 به صورت شبانه‌روزی، آماده پاسخگویی به سوالات هم‌میهنان است.

سایه تهدید کرونا بر سر کارمندان بانک‌ها

بانک‌ها به دلیل تردد زیاد و مبادلات بین افراد از جمله مکان‌هایی به شمار می‌رود که احتمال انتشار ویروس کرونا در آن محتمل است. ارتباط با پول و دست به دست شدن پول و کارت و... نیز می‌تواند وسیله‌ای برای انتقال ویروس باشد و لذا کارمندان بانک‌ها بیش از مشتریان خود در معرض لمس کردن پول و کارت و... هستند و لذا باید بیشتر رعایت کنند.  به گزارش ایبِنا، رعایت بهداشت به ویژه در مکان‌های عمومی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با انتشار ویروس کرونا است. کارمندان بانک‌ها نیز که در صف اول تماس با مشتریان قرار دارند، باید جهت مقابله با این ویروس تجهیز شوند تا جلوی انتشار بیشتر آن گرفته و سلامت کارکنان شبکه بانکی نیز تضمین شود، چراکه با تجهیز شبکه بانکی، هم کارکنان و هم جامعه از آلودگی، از طریق بانک‌ها مصون خواهند ماند. به همین منظور مدیران بانک‌ها باید به صورت جدی و سریع در فکر اقدامات پیشگیرانه و تجهیز شعب زیر مجموعه خود با امکانات کافی باشند و امکانات لازم را در اختیار کارکنان خود قرار دهند. تهیه دستمال کاغذی، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش یک‌بار مصرف و الکل به مقدار کافی برای واحدهایی که در معرض تهدید جدی‌تر قرار دارند از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه باید صورت گیرد. جمع‌آوری وسایلی که به صورت مشترک در بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز اقدام مهم دیگری است که باید در دستور کار شعب قرار گیرد.

افزایش تراکنش‌های کارتی و اینترنتی به دنبال شیوع کرونا

آمار شرکت‌های پرداخت نشان از افزایش قابل توجه تراکنش‌های کارتی و اینترنتی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور دارد البته بیشترین رشد تراکنش‌ها مربوط به داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی است. به گزارش ایبِنا، با توجه به اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران و افزایش نگرانی‌ها در خصوص ابتلا به این ویروس و ضرورت رعایت نکات بهداشتی به خصوص در نقاط پُر رفت و آمد مانند بانک‌ها، گزارشات دریافتی از شبکه بانکی نشان می‌دهد که ترافیک ورودی مشتریان در شعب بانکی و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز به منظور جلوگیری از احتمال ابتلابه ویروس کرونا کاهش یافته و بسیاری از مشتریان خدمات مختلف بانکی از جمله عملیات‌ انتقال وجه را به صورت غیر حضوری از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک انجام می‌دهند که نکته بسیار ارزشمندی به منظور تسهیل در دریافت خدمات و در عین حال رعایت بهداشت به شمار می‌رود؛ از سویی دیگر بر اساس گزارش شرکت‌های پرداخت الکترونیک و پرداخت یاران و داده‌های دریافتی از بانک مرکزی، تعداد تراکنش‌های کارتی و بدون حضور کارت از جمله پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان و پرداخت اینترنتی به صورت قابل توجهی افزایش داشته که بررسی جزییات بیشتر آن نشان می‌دهد، به صورت روزانه به شبکه پرداخت بالغ بر ۴ و نیم میلیون تراکنش افزوده شده است. جزییات اعلامی از سوی شرکت‌های پرداخت حاکی از آن است که بیشترین افزایش تراکنش در زمینه پایانه‌های فروشگاهی مربوط به داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و پس از آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای است؛ در این میان با توجه به توصیه‌های بهداشتی کاهش شدیدی در فروش کسب و کارهای حوزه رستوران و اغذیه فروشی ایجاد شده است. کارشناسان و مدیران شرکت‌های پرداخت الکترونیک معتقدند که همواره و در سال‌های گذشته در این بازه زمانی با توجه به نزدیکی عید نوروز تراکنش‌ها مقداری نسبت به ماه‌های گذشته افزایش پیدا می‌کرد اما این حجم از افزایش تراکنش در تمامی بخش‌ها با وجود اجرایی شدن طرح رمز دوم پویا و مقداری کاهش در تراکنش‌های بدون حضور کارت نشان از حرکت شهروندان به سمت استفاده از کارت بانکی یا پرداخت اینترنتی و کدهای QR برای عملیات پرداخت دارد.

 

ارسال نظر