اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۱۳۴۱

دسترسی به سامانه «همراه بانک» ‌پاسارگاد

بانک‌پاسارگاد ضمن پوزش از مشتریان به دلیل اختلال پیش آمده در دسترسی به همراه بانک پاسارگاد، تا رفع مشکل دو راهکار برای استفاده از این سامانه ارایه داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده، امکان بارگذاری اپلیکیشن‌های مالی در اپ‌استور وجود ندارد. از این‌رو بانک‌پاسارگاد به‌منظور استمرار دسترسی مشتریان به سامانه همراه بانک از طریق تلفن‌همراه اپل، چند راهکار ارایه کرد.

بر اساس این خبر، مشتریانی که از گوشی‌های تلفن‌همراه اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند خدمات همراه‌بانک پاسارگاد را از طریق نسخه جدید بانکداری‌مجازی دریافت کنند. به این ترتیب که با بازکردن یک مرورگر در گوشی خود و وارد کردن آدرس بانکداری‌مجازی بانک‌پاسارگاد، گزینه «می‌خواهم با کاربری همراه بانک وارد شوم » را انتخاب و با همان نام کاربری و رمز عبور همراه بانک خود می‌توانند وارد این سامانه شوند و همانند گذشته از خدمات استفاده کنند.همچنین کاربران گوشی‌های تلفن‌همراه اپل، از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپ‌استور ایرانی قادر به نصب آخرین نسخه نرم‌افزار همراه‌بانک پاسارگاد و بهره‌مندی از خدمات این سامانه هستند.گفتنی است این بانک درحال پیگیری جهت فراهم کردن امکان نصب مستقیم اپلیکیشن همراه بانک برای نسخه IOS است که پس از حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات مشتریان است.

امکان دریافت تسهیلات حوادث غیرمترقبه

بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان مانع از دریافت تسهیلات موضوع حوادث غیرمترقبه نیست.به گزارش «تعادل»، حسب تصمیمات متخذه در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، با توجه به نظر معاونت حقوقی رییس‌جمهور مبنی بر اینکه مصوبات هیات وزیران در خصوص اعطای تسهیلات به آسیب‌دیدگان از حوادث غیر مترقبه بدون در نظر گرفتن بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی سال‌های قبل آسیب‌دیدگان به بانک‌ها، در راستای اجرای بند ۶ ماده واحده قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه بوده است و قانون یاد شده قانون خاص است و ماده ۵ مکرر قانون صدور چک به عنوان قانون موخر قادر به تخصیص قانون خاص مقدم نیست، ضمن اینکه مصوبات مرتبط هیات وزیران تاکنون مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی کشور با قوانین قرار نگرفته است، لذا براساس نظر معاونت حقوقی رییس‌جمهور بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان مانع از دریافت تسهیلات موضوع حوادث غیرمترقبه نباشد.

شناسایی اپلیکیشن‌های اصلی و فیک بانکی

ظهور اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت‌های موبایلی گامی انقلابی در ارایه خدمات مالی بود. این اپلیکیشن‌ها به طرز چشمگیری مراجعه‌ حضوری به بانک‌ها و خودپردازها را کاهش دادند و فرآیندهای خرید و پرداخت را ساده‌تر کردند. آنها هر روز پیشرفت می‌کنند و حالا برخی از آنها تبدیل به سوپر اپلیکیشن‌هایی شده‌اند که می‌توانید با آنها قبض‌های ماهانه و جریمه‌های خود را هم پراخت کنید. اما طولی نکشید که هکرها نشان دادند برخی از این اپلیکیشن‌ها خلأ‌های امنیتی دارند و کاربران در معرض دزدی اطلاعات و ضرر مالی هستند. حالا بیایید این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم و ببینیم برای امن‌تر کردن پرداخت‌ها با استفاده از این اپلیکیشن‌ها باید چه کرد؟به گزارش «تعادل»، فرآیندهای اصلی پرداخت و تراکنش‌های مالی در سرور اصلی بانک‌ها انجام می‌شود؛ اما هر جا که کاربر باید اطلاعات شخصی مانند رمز عبور را برای ورود به برنامه وارد کند نقطه تهدید است. هکر می‌تواند با یافتن نقطه ضعف‌ها و ارسال کدهای مخرب به برنامه، آن را مورد حمله قرار دهد. این حمله هم کاربر و هم سرور سازنده اپلیکیشن و متعاقبا بانک و کاربران دیگر را در معرض خطر قرار می‌دهد. خطر دیگر مربوط به دانلود اپلیکیشن‌های غیر رسمی است. از آنجایی که اندروید یک پلتفورد کد باز یا Open Source است، هکرها می‌توانند با مهندسی معکوس به راحتی یک برنامه جعلی و کپی شده از برنامه اصلی بسازند و آن را به جای اپلیکیشن اصلی جا بزنند. کاربران آن را دانلود می‌کنند و وارد آن می‌شوند. بعد اطلاعات شخصی مانند رمز عبورشان را وارد برنامه می‌کنند و به همین راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را لو می‌دهند.اصلی‌ترین راه‌حل دانلود برنامه رسمی از فروشگاه اپلیکیشن معتبر داخلی مثل بازار (کافه‌بازار) است. در این فروشگاه، اپلیکیشن‌های رسمی مشخص شده‌اند و پیش از انتشار از بانک مربوطه مجوز گرفته‌اند. تمامی درگاه‌های پرداخت برنامه در این فروشگاه اپلیکیشن بررسی می‌شوند.انتظار می‌رود که ظهور رمز دوم یک‌بار مصرف در سیستم بانکی، به امن‌تر شدن خریدها و پرداخت‌های اینترنتی کمک کند. اما فراموش نکنید که هکرها می‌توانند به  SMSهای شما دسترسی داشته باشند؛ پس بعد از استفاده از کدهای یک بار مصرف آنها را پاک کنید.توجه کنید اپلیکیشن‌هایی که برای ورود از شما مشخصه‌های شخصی مانند اسکن چهره یا اثر انگشت‌تان را می‌خواهند امن‌تر از بقیه هستند.نکته حیاتی دیگر این است که در زمان استفاده از این اپلیکیشن‌ها نباید از فیلترشکن استفاده کنید. این برنامه‌ها با تغییر IP شما، می‌توانند کنترل گوشی شما را در دست دیگری قرار دهند.

 

ارسال نظر