اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۸۲

پیام تسلیت رییس کل بیمه مرکزی:

کنون صبر باید بر این داغ‌ها  که پرگل شود کوچه‌ها باغ‌ها

هجرت غمبار اما سرافرازانه سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نه یک سرزمین که جهان اسلام و تمامی آزادگان و آزاداندیشان دنیا را داغدار کرد. بار دیگر هجران آسمانی شیفتگان فرهنگ شهادت و رهروان راه پایمردی و حق طلبی، همان‌ها را به سوگ و ماتم نشاند که پیش از این در سوگ سردار شهید به ماتم نشسته‌اند. ضایعه جان باختن جمعی از مشایعت‌کنندگان آن اسطوره مقاومت و مردانگی را به پیشگاه ولی عصر (عج)، نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری، مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامی آحاد ملت خداجوی ایران، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و ضمن آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومان مخلص این حادثه تاسف بار، صبوری بازماندگان را از درگاه باریتعالی مسالت دارم. تادیه خون‌بهای جانباختگان این حادثه جز با وصال حق تعالی و محشور شدن با سید و سالار شهیدان و قرب سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی ممکن نیست. در کنار این درد و داغ عظیم، سانحه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ نیز بار دیگر دل مردم شریف ایران را به درد آورد و خانواده‌های بسیاری را به سوگ عزیزان خود نشاند. بی تردید هیچ یک از این مصیبت‌ها قابل جبران نیست اما در راستای تسکین آلام و التیام زخم بازماندگان، صنعت بیمه به سهم ناچیز خود، آمادگی پرداخت خسارات تعهد شده جانباختگان و غرامت مصدومان حوادث و سوانح اخیر را اعلام می‌دارد.

غلامرضا   سلیمانی

 

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت رمز پویا در بانک‌پاسارگاد از طریق پیامک

 بانک‌پاسارگاد، جهت ایجاد سهولت بیشتر در دریافت رمز پویا و افزایش امنیت در پرداخت‌های غیرحضوری، امکان دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک را نیز فراهم کرد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، از این پس دارندگان کارت‌های نقدی بانک‌پاسارگاد، در هنگام انجام تراکنش‌های غیرحضوری، با فشردن دکمه «درخواست رمز پویا» در درگاه‌های پرداخت، رمز دوم پویا را به‌صورت پیامک دریافت خواهند کرد.  بر اساس این خبر، در این روش رمز دوم پویا به شماره‌ تلفن‌همراه ثبت شده در سیستم بانکی ارسال خواهد شد. بنابراین مشتریانی که به هر دلیلی پیامک‌های ارسالی از سوی بانک‌پاسارگاد (پیامک‌های واریز وجه، برداشت وجه و ورود به سامانه‌های بانکداری‌الکترونیک) را دریافت نمی‌کنند و یا اقدام به تعویض سیم کارت خود کرده‌اند، باید جهت اصلاح و ثبت صحیح شماره تلفن‌همراه خود به شعبه‌های این بانک مراجعه کنند.  گفتنی است دریافت رمز پویا از طریق برنامه همراه‌بانک‌ پاسارگاد و کد دستوری #6*720* همانند گذشته فعال است.  برای کسب اطلاعات بیشتر  به سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی https://www.bpi.ir/otp مراجعه و یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 تماس حاصل کنید.

دارندگان کارت‌خوان غیرمجاز خارج از کشور در لیست سیاه

افرادی که کارت‌خوان ایرانی فعال در خارج از کشور داشته باشند، شناسایی می‌شوند و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به نام آنها نیز غیرفعال خواهد شد. به گزارش ایسنا، پس از التهابات ارزی در سال گذشته بانک مرکزی تاکید کرد که تمامی کارت‌خوان‌های فعال در خارج از کشور باید از دسترس خارج شود، چراکه فعالیت این کارت‌خوان‌ها را مخل مدیریت بازار ارز در تهران می‌داونست. بر همین اساس، شاپرک از سال گذشته تاکنون نظارت بر فعالیت‌ کارت‌خوان‌های خارج از کشور و خارج کردن آنها از سیستم را در‌دستور کار خود قرار داده است. حدود دو ماه پیش نیز شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک)، تاکید کرد که تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور دایماً و به روش‌های مختلف تحت پایش است تا در حد ممکن از بروز هرگونه تخلف اعم از انجام تراکنش با کارت‌خوان‌های خارج از کشور جلوگیری شود. شبکه پرداخت الکترونیکی کشور، اعم از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت و شاپرک، تراکنش‌های انجام‌شده در این شبکه را دایماً زیرنظر دارند و با روش‌های مختلف و متنوعی به دنبال کاهش فعالیت‌هایی مانند ارایه خدمات به کارت‌خوان‌های خارج کشور هستند. این شرکت مدعی شد که این نظارت از جمله الزامات همیشگی شاپرک برای شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی بوده و هست و درصورتی‌که کوتاهی در اعمال آن توسط شرکت‌های پی‌اس‌پی صورت گیرد، جریمه‌های بازدارنده‌ای در مورد آنها اعمال خواهد شد. بر اساس آمار ارایه شده در آن زمان، بیش از ۱۵۰۰ پایانه فعال در دیگر کشورها توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت شناسایی و محدود شده‌اند. اما بر اساس آخرین تصمیمی که این شرکت برای کاهش استفاده از کارت‌خوان‌های ایرانی در خارج از کشور گرفته، اقدامی تنبیهی است که دارندگان این کارت‌خوان‌ها را با مشکل بیشتری مواجه می‌کند. بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه این شرکت، تمام درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که به نام پذیرندگان دارای کارت‌خوان فعال در خارج از کشور باشد، مسدود خواهد شد.

 

ارسال نظر