کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۹۶

گروه بانک و بیمه| روز سه‌شنبه 17 دی ماه 98 در بازارهای جهانی نرخ اونس طلا با کاهش قیمت نسبت به روز دوشنبه 1566 دلار رسید و دلار در بازار آزاد نیز به 13950 تومان معامله شد. برخلاف التهاب‌های اولیه ثبات نسبی در بازار برقرار شده و دلالان بازار ارز از اعلام قیمت‌های بالا برای ارز خودداری می‌کنند، به‌طوری که نرخ دلار در بازار آزاد و غیررسمی، مقداری بالاتر از نرخ اعلام شده توسط صرافی‌های ‌بانکی است. نرخ دلار در بازار آزاد فردوسی برای فروش بین ١٣٦٠٠ تا ١٤هزار تومان و برای خرید از مشتری بین ١٣٥٠٠ تا ١٣٨٠٠ تومان متغیر است. البته کسی خریدار واقعی نرخ‌های اعلام شده نیست و بیشتر دلالان بازار فروشنده هستند و به گفته آنها الان دیگر وقت خرید نیست. قیمت خرید هر دلار در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۲۸۰ تومان و فروش ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان درج شد نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۸۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۴ هزار و ۹۸۰ تومان شد. به گزارش «تعادل»، سامانه سنا نیز نرخ میانگین ارز برای روز دوشنبه 16 دی 98 را برای دلار 13 هزار و 845 تومان، یورو 15 هزار و 421 تومان، پوند انگلیس 17 هزار و 722 تومان، درهم امارات 3 هزار و 759 تومان، لیر ترکیه 2 هزار و 398 تومان و یوآن چین 2 هزار و 74 تومان اعلام کرد.روز سه‌شنبه با اعلام اونس طلای جهانی به قیمت 1566 دلار و دلار آزاد به قیمت 13 هزار و 950 تومان در بازار آزاد، طلا و سکه با افزایش با ثبات قیمتی نسبت به روز دوشنبه مواجه شدند بر این اساس مظنه یک مثقال طلای آب شده 17 عیار 2 میلیون و 197 هزار تومان، هر گرم طلا 18 عیار 509 هزار و 200 تومان، سکه طرح جدید 5 میلیون و 150 هزار تومان، طرح قدیم 5 میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 600 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی نیز 940 هزار تومان معامله شد. همچنین در بازار ارز رسمی بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۸ ارز مانند یورو و پوند افزایش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار امریکا برای روز «سه‌شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸» ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۳۱۶ ریال و هر یورو ۴۷ هزار و ۱۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

    عقب‌گرد مجدد دلار

به گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز سه‌شنبه نیز با افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای امن نسبت به روز قبل خود در سطح پایین‌تری بسته شد. فضای معاملات ارز کماکان تحت تاثیر ریسک‌های ژئوپلیتیک باقی مانده است.شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۳۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوییس معادل ۱.۰۳۱۷ دلار اعلام شد.در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۸.۴ ین رسید که پایین‌ترین نرخ برابری دلار در مقابل ارز ژاپنی طی سه ماه اخیر محسوب می‌شود. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹ یوان چین اعلام شد.

    کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا که روز دوشنبه تحت تاثیر تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی بین ایران و امریکا به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه در پی کاهش این تنش‌ها با افت نسبی روبرو شده است.قیمت هر اونس طلا تا این لحظه با 0.2 درصد کاهش به 1562 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1582 دلار در هر اونس افزایش یافت که بالاترین رکورد از آوریل 2013 میلادی بوده است.

 

ارسال نظر