اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۵۲

تسلیت مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها در پی شهادت سردار سلیمانی

گروه بانک و بیمه | مدیران عامل و هیات‌مدیره و جمعی از کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های بیمه کشور، در پیام‌های جداگانه‌ای، شهادت سردار سلیمانی و جمعی از مجاهدان جبهه مقاومت و همراهان ایشان در پی حمله امریکا در بغداد را تسلیت گفتند. به گزارش «تعادل»، محمدکاظم چقازردی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک سپه، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین، مدیران و کارکنان بانک ملی، مدیران و کارکنان بانک صادرات، کورش پرویزیان رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت، مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیرعامل بانک سینا، هیات‌مدیره بانک ایران زمین، محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه، فرج‌الله قدمی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره بانک سرمایه، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک دی، و جمعی از مدیران بانک مرکزی و سایر بانک‌ها در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند. همچنین شرکت‌های مختلف بیمه نیز پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای را منتشر کرده و از جمله محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه البرز، محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران، مسعود بادین نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، مدیرعامل بیمه پارسیان، غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی و... فقدان سردار شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفته‌اند. در پیام مدیرعامل بانک سپه آمده است: شهادت سردار سرافراز اسلام و مالک اشتر زمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جمعی از مجاهدان جبهه مقاومت را به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، نیروهای مسلح و سرافراز جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های معزز این شهدای عملیات تروریستی و یکایک کارکنان بانک سپه و بانک‌های وابسته را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک خون پاک این فرمانده نستوه و مجاهد و همرزمان شهیدش مقوّم شجره طیبه جبهه مقاومت اسلامی تا پیروزی نهایی بر کفر و استکبار جهانی به رهبری امریکای جنایتکار خواهد بود.

تمدید مصوبه چک‌ تضمینی برای یک سال دیگر

گروه بانک و بیمه |مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد چک‌های تضمینی بانکی یک سال تمدید شد. به گزارش «تعادل»، در چهل و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصاد، گزارشی از اجرای مصوبه قبلی شورای عالی در مورد چک‌های تضمینی بانکی در طول سال گذشته ارایه شد و شورا با توجه به آثار مثبت آن در افزایش شفافیت بانکی و مقابله با پولشوئی، که موجب شده است بیش از ۹۸ درصد چک‌های تضمینی صادر شده، توسط گیرندگان در فرصت معین وصول شود؛ ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی لایحه ارایه شده به مجلس، مصوبه قبلی را برای یک سال دیگر تمدید نمود.

انتشار قانون تسهیل تسویه بدهی در روزنامه رسمی

متن قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

ماده‌واحده ـ به منظور حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی ریالی غیرجاری تولید‌کنندگان به بانک‌ها و موسسات اعتباری، چنانچه تسهیلات­ گیرندگانی که تمام یا بخشی از بدهی سررسیدشده خود را تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت نکرده‌­اند، بخواهند بدهی غیرجاری خود را نقدا تسویه نمایند، بدهی آنان به ترتیب زیر محاسبه خواهد شد که برخی از این مواد به صورت خلاصه به شرح زیر آمده است:

۱ـ در صورتی که قرارداد تسهیلات‌گیرنده با بانک یا موسسه اعتباری تجدید یا امهال نشده باشد، همان قرارداد، ملاک محاسبه مانده‌بدهی تسهیلات‌گیرنده بر اساس این قانون خواهد بود.

۲ـ در صورتی که قرارداد اولیه بانک یا موسسه اعتباری با تسهیلات‌گیرنده، قبل از ۱۳۹۳/۱/۱ منعقد شده باشد، آخرین قرارداد یا توافقنامه قبل از تاریخ مزبور، «قرارداد ملاک محاسبه» تلقی و محاسبه مانده ‌بدهی مشتری بر اساس آن انجام می‌شود.در صورتی که قرارداد اولیه بعد از ۱۳۹۳/۱/۱ منعقد شده باشد، ملاک محاسبه، اولین قرارداد بعد از تاریخ یاد شده می‌باشد.

۳ـ مبلغی که تسهیلات‌گیرنده باید برای استفاده از مزایای این قانون به‌صورت نقدی به بانک یا موسسه اعتباری بپردازد، عبارت است از مانده اصل و سود قبل و بعد از سررسید ۴ـ سقف مجاز برای برخورداری از مزایای این قانون برای هر شخص حقیقی و حقوقی غیردولتی در کل شبکه بانکی، به‌­ترتیب، پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال (اصل مندرج در «قرارداد ملاک محاسبه») تعیین می­‌شود...

قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده و نه بند و یک تبصره در جلسه علنی روز ‌دوشنبه مورخ یازدهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۲۰ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحاتی موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

 

ارسال نظر