اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۵۱

امکان شخصی‌سازی برداشت از کارت‌های پاسارگاد

در سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، مشتریان می‌توانند با اعمال محدودیت در برداشت از کارت‌های نقدی، ضمن ارتقای سطح امنیت، امکان مدیریت نقدینگی را نیز داشته باشند.  به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، مشتریان بانک‌ پاسارگاد این امکان را دارند که از طریق منوی کارت (گزینه خدمات محدودیت‌های کارت)، جهت عملیات انتقال از کارت (از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک)، خرید کالا و برداشت از کارت (از طریق دستگاه‌های خودپرداز)، سقف مبلغ مورد نظر را در چارچوب قوانین بانک‌مرکزی، به صورت روزانه یا ماهانه تعیین و محدود کنند. به این ترتیب علاوه بر افزایش سطح امنیت در صورت مفقودی کارت‌های نقدی، امکان مدیریت و کنترل برداشت‌های صورت گرفته از کارت، توسط فرد فراهم است. مشتریان می‌توانند از طریق گزینه نمایش محدودیت‌های کارت نیز، نسبت به رویت سقف‌های تعیین شده برای هر یک از کارت‌های خود اقدام کنند.  گفتنی است ورود به سامانه بانکداری مجازی بانک‌پاسارگاد از طریق نام کاربری و رمز عبور که قابل دریافت از کلیه شعبه‌های این بانک است، امکان‌پذیر است. لینک ورود به این سامانه نیز در سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی

 https: //www.bpi.ir  در دسترس است. مشتریان می‌توانند از سایر خدمات ارایه شده در این سامانه در بخش‌های سپرده، کارت، کارت اعتباری، تسهیلات، چک و خدمات ارزی نیز بهره مند شوند. مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک پاسارگاد به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات هم‌میهنان عزیز است.

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌ها درباره خسارات

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره حوادث اخیر و خسارت به شعب بانک‌ها منتشر شد.

به گزارش ایبِنا، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بیانیه‌ای را با توجه به حوادث اخیر و ایجاد خسارت به برخی از شعب و دستگاه‌های ATM بانک‌ها منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:  بزرگ‌ترین سرمایه نظام بانکی هر کشوری، اعتماد مردم آن کشور به این رکن مهم اقتصاد، به عنوان شریان حیاتی جمع‌آوری و تخصیص بهینه منابع در راستای توسعه کشور است. شبکه بانکی کشور افتخار دارد که با وجود تمامی محدودیت‌های بین‌المللی و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزایش ثروت و رفاه جامعه و گره گشایی از مشکلات ریز و درشت. سازمان‌ها، شرکت‌ها، اصناف و تمامی شهروندان سرافراز ایران نماید. در این راستا، حمایت از تولید ایرانی، تجارت کالاهای اساسی و موردنیاز، تأمین مسکن و جهیزیه، تسهیل اشتغال، ازدواج و کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کمک به عبور از بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله، مهم‌ترین ماموریت بانک‌های کشور در سال‌های اخیر، به ویژه در سال رونق تولید بوده است. درست به همین دلیل است که در سال‌های اخیر دشمنان و بدخواهان امنیت، رفاه و توسعه کشور، از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام بانکی دریغ نکرده و به انواع اقدام‌های شرارت بار از تحریم کامل بانک‌های کشور گرفته تا حملات سایبری مستمر و گسترده و همچنین تبلیغات منفی و ناامیدکننده متوسل شده‌اند تا مانع از کارآمدی و نقش آفرینی شبکه معظم بانکی کشور شوند. اما به فضل الهی، مدیریت بیش از یکصد میلیون حساب بانکی متعلق به حدود پنجاه میلیون شخص حقیقی و حقوقی، به گونه‌ای که تمامی تراکنش‌ها و نقل و انتقالات در کسری از دقیقه انجام شود، دستاورد مهم تلاش شبانه روزی کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکی کشور بوده است که البته به دلیل وجود محدودیت‌ها و تبلیغات نادرست، امکان انعکاس کامل این دستاوردها در رسانه‌ها هیچگاه فراهم نشده است. اکنون در چهلمین سال رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبور از چالشی بزرگ را به مردم شریف و مسوولان خدمتگزار ایران عنایت فرمود. چالشی که نتیجه ماه‌ها برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله امریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب و ایادی و عوامل منطقه‌ای آنان و فریب خوردگان داخلی بوده که در انتظار فرصتی مناسب برای برافروختن آتش فتنه‌ای گسترده بودند و در روزهای اخیر نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام، از جمله شعب بانک‌ها فروگذار نکردند. اما با تدابیر مسوولان ارشد و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشمندی مردم شریف و جداسازی صف و معترضین از اخلال گران و آشوبگران قانون شکن، بحمدالله آرامشی مناسب برقرار و زمینه انجام فعالیت‌های عادی اقتصادی همچنان فراهم است.

بخشنامه رفع سوء اثر چک‌های مشـمول مرور زمـان ابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، نحوه احراز عدم طرح دعوی کیفری و حقوقی علیه چک توسط دارنده درخصوص چک‌هایی که سه سال از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت آنها سپری شده است را برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه 28 اسفند 97 مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی و بر اساس بند (و) تبصره ۳ ماده ۵ مکرر قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب آبان ماه ۱۳۹۷، بانک‌ها باید در صورت احراز عدم دعوی کیفری و حقوقی علیه چک توسط دارنده درخصوص چک‌هایی که سه سال از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت آنها سپری شده است، نسبت به رفع سوء‌اثر چک‌های برگشتی با درج کد ۶ اقدام کنند.

 

ارسال نظر