اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۰۶۹

اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی صحت ندارد

درپی مطرح شدن دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی به هیچ‌وجه صحت ندارد. عبدالناصر همتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایبِنا با بیان این مطلب اظهار داشت: این موضوع را من هم در برخی سایت‌ها دیدم وهیچ‌گونه بحثی در دولت و سایر مراجع مهم تصمیم‌گیری اقتصادی مطرح نشده است. به گزارش «تعادل»، طبق اعلام بانک مرکزی، همتی تاکید کرد که برنامه‌ای برای اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی نداریم.

افزایش تعداد و  مبلغ تراکنش‌های خرید کالا

آمار منتشره از سوی شاپرک نشان می‌دهد که افزایش تعداد و مبلغ تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در شهریورماه نسبت به ماه‌های گذشته ادامه پیدا کرده است.

به گزارش ایبِنا، گزارش اقتصادی شرکت شاپرک در خصوص وضعیت شبکه پرداخت الکترونیکی کشور در شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه حدود دو میلیارد و ۵۱۳ میلیون تراکنش در شبکه پرداخت الکترونیک ثبت شده که بر اساس نمودار سهم تعداد انواع خدمات ارایه شده، خرید کالا و خدمات سهم ۸۳.۷۳ درصدی را به خود اختصاص داده و همچنان در حال طی کردن مسیر رشد سهم است تا جایی که تعداد تراکنش‌های شاپرکی بخش خرید کالا و خدمات رشدی ۰.۰۷ درصدی نسبت به مراد ماه سال جاری داشته است.

پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن همراه سهمی ۱۱.۵۹ درصدی و عملیات مانده‌گیری سهمی ۴.۶۸ درصدی را در میان خدمات ارایه شده از سوی شاپرک در شهریورماه داشته‌اند.

گزارش شاپرک از سهم انواع خدمات درمبلغ تراکنش‌ها نشان می‌دهد که خرید کالا و خدمات توانسته بالغ بر ۹۷.۳۰ درصد از مبلغ تراکنش‌ها را به خود اختصاص دهد و پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن همراه صرفا سهمی ۲.۷۰ درصدی از مبالغ شهریورماه شبکه پرداخت الکترونیک کشور داشته است.

اطلاعات بانک مرکزی ملاک محاسبه بدهی دولت شد

سامانه سمات بانک مرکزی و سامانه جامع مدیریت تضامین دولت در راستای ارتقای شفافیت و انضباط مالی دولت با یکدیگر مرتبط شدند و از این پس اطلاعات این سامانه ملاک محاسبه بدهی دولت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک با همکاری سازمان برنامه و بودجه کل کشور در راستای احصاء اطلاعات بدهی‌های دولت ناشی از تضامین صادره، در سال مزین به نام رونق تولید و در جهت تحقق اهداف لازمه در ایجاد رونق از جمله ارتقاء شفافیت و انضباط مالی دولت، با برقراری ارتباط بین سامانه سمات بانک مرکزی و سامانه جامع مدیریت تضامین دولت، امکان استعلام آخرین وضعیت و مانده بدهی ناشی از تضامین صادره توسط دولت را برای سازمان برنامه و بودجه کشور فراهم کرد.

بر این اساس از این پس، صرفاً اطلاعات تسهیلات و تعهدات استعلام شده از سامانه سمات بانک مرکزی ملاک محاسبه بدهی دولت ناشی از تضامین صادره به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی بوده و مبنای صحت‌سنجی و اعتبار اصالت تضمین‌نامه‌های دولت نیز، شناسه یکتای صادره توسط سامانه جامع مدیریت تضامین دولت خواهد بود.

بدین‌ترتیب دغدغه‌ عدم اطلاع دقیق از میزان بدهی‌های دولت با همت و تلاش صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی و با تکیه بر دانش فنی و اطلاعاتی متخصصین داخلی، مرتفع شده و گام مهمی با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد انضباط مالی و بودجه‌ای برداشته شد.

بازگشایی بانک‌های  لبنان  پس از دو هفته تعطیلی

بانک‌های لبنان پس از دو هفته تعطیلی، روز جمعه به روی مشتریان درهای خود را گشودند. به گزارش ایبِنا، درپی بروز اعتراضات در لبنان که نهایتا به استعفای نخست‌وزیر این کشور منجر شد، بانک‌های این کشور نیز از دو هفته قبل تعطیل بودند که از امروز (جمعه) پس از دو هفته بازگشایی شدند.

گزارش‌ها حاکی است که صفوف مردم بیرون بانک‌های شهر بیروت، پایتخت لبنان شکل گرفته بود و در انتظار گشوده شدن بانک‌ها بودند.

با این‌حال مشتریان بانک‌ها معتقدند هیجان مردم برای بازگشایی بانک‌ها چندان هم زیاد نبوده و انتظار رفتارهای هیجانی فراتر از این می‌رفته است.

لبنان شرایط سخت اقتصادی را می‌گذراند و گفته می‌شود این بدترین بحران اقتصادی این کشور در نزدیک به ۳۰ سال گذشته است.

بانک مرکزی تعهد داده است پس از بازگشایی بانک‌ها نظارت مستقیمی بر سرمایه مشتریان نخواهد داشت اما بانک‌های این کشور احتمالا برای مدتی در انتقال پول به خارج از کشور محدودیت‌هایی ایجاد خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر