کاهش نرخ ارز و سکه

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۱۶
کاهش نرخ ارز و سکه

گروه بانک و بیمه |

روز پنجشنبه دوم آبان 98، قیمت جهانی اونس طلا به 1493 دلار در بازار جهانی رسید. همچنین با اعلام نرخ دلار در بازار آزاد و معاملات نقدی به قیمت 11170 تومان، بازار ارز و طلا در داخل نیز با کاهش قیمت مواجه شد. مظنه یک مثقال طلای آب شده 17 عیار یک میلیون و 714 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 395 هزار و 700 تومان، سکه طرح جدید 3 میلیون و 878 هزار تومان، طرح قدیم 3 میلیون و 840 هزار تومان، نیم‌سکه 1 میلیون و 980 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 180 هزار تومان و سکه یک گرمی 810 هزار تومان معامله شد. به گزارش «تعادل»، سامانه سنا نرخ میانگین ارز برای روز پنج شنبه 2 آبان 98 را برای دلار 11 هزار و 232 تومان، یورو 12 هزار و 483 تومان، پوند انگلیس 14 هزار و 7 تومان، درهم امارات 3 هزار و 85 تومان، لیر ترکیه 2 هزار و 3 تومان و یوآن چین یک هزار و 665 تومان اعلام کرد. قیمت دلار در بازار ارز در سراشیبی قرار گرفت و کاهش یافت. این در حالی است که قیمت یورو در روزهای اخیر ثابت بوده است. بانک‌ها هر دلار امریکا را ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۳۹۵ تومان می‌خرند.قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام شده است که نسبت به روز چهارشنبه تفاوتی ندارد. قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ بطوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۵۹۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد که نسبت به روزهای قبل ثابت مانده است. همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌فروشند.

در بازار ارز رسمی نیز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۸ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش و قیمت ۷ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند. دلار امریکا برای «پنج‌شنبه دوم آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۲۱۲ ریال افزایش ۵۴ هزار و ۲۴۹ ریال و هر یورو نیز با ۶۴ ریال افزایش ۴۶ هزار و ۷۷۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

   عرض اندام دلار در روز بد یورو و پوند

با تداوم فضای نامطمئن برگزیت، ارزش دلار در برابر همتایان اروپایی‌اش افزایش یافت. به گزارش رویترز، معاملات روز جمعه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. پس از مخالفت ۳۲۲ نماینده مجلس با زمان‌بندی پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون- نخست‌وزیر انگلیس - خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان در ماه ماه دسامبر شده است. اکنون اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمدید کند یا خیر. این مهلت یک هفته دیگر به پایان می‌رسد اما امیدها نسبت به خودداری از سناریوی خروج سخت افزایش یافته است. اوساموتاکاشیما - استراتژیست ارزی در موسسه «سیتی گروپ گلوبالمارکتس» - گفت: در میان مدت نسبت به پوند خوش‌بین هستیم اما نگرانی اصلی من این است که اگر فضای کنونی ادامه یابد، بی‌عملی فعالان تجاری و اقتصادی در انگلیس تشدید شود و بحران به حوزه کلان اقتصادی کشیده شود. پوند با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱.۲۸۴۱ دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به حدود ۰.۹ درصد برساند. در معاملات روز جمعه بازارهای ارز، هر دلار امریکا به ۱.۳۰۶۹ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۳۱ دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۱۰۹ دلار رسید تا زیان این هفته ارز واحد اروپایی در برابر دلار به ۰.۶۹ درصد افزایش یابد. از سوی دیگر مواضع امریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک‌تر شده است. چین پیشنهاد داده که تعرفه وارداتی بر بخش بزرگی از محصولات وارداتی کشاورزی خود از امریکا را بردارد و مقامات کاخ سفید از تمایل امریکا به مذاکره سخن گفته‌اند.

 

ارسال نظر