۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه سرمایه در گردش

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۳۶

رییس کل بانک مرکزی گفت: پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای سرمایه در گردش بخش تولید آذربایجان‌غربی اختصاص یافت که به صورت تسهیلات در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی جمعه شب در پایان سفرش به ارومیه و در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بیشتر از این میزان نیز اگر لازم باشد، بانک‌ها می‌توانند تامین کنند تا مشکلات بخش تولید در این استان حل شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های بخش تولید آذربایجان‌غربی، لزوم وجود نقدینگی در واحدهای تولیدی بود که قرار است واحدهای نیازمند در این خصوص از سوی استانداری احصا شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد تا زمینه اعطای تسهیلات به آنها فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه چهارساعته با فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی و نتایج بسیار خوب این جلسه، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات این فعالان نحوه برگشت ارز ناشی از صادرات بود که تصمیم گرفته شد حداقل ۵۰ درصد نخست این ارز به صورت اسکناس وارد کشور شود.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در سال جاری روند بسیار خوب صادراتی را پشت سر گذاشته‌ است، ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال شاهد صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری از این استان بودیم که این رقم تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

همتی تاکید کرد: بازگشت این میزان ارز صادراتی برای ما بسیار مهم است و تسهیل بازگشت را در دستور کار داریم. وی گفت: بانک مرکزی همراهی با تجار را همواره در سرلوحه کار خود قرار داده و درصدد حل مشکلات این بخش با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای است.

همتی در سفری یک روزه به آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی، جلسه‌ای چهار ساعته با فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان استان داشت.

رییس کل بانک مرکزی که در جلسه شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان غربی سخن می‌گفت ضمن تشکر از حضور نمایندگان استان در مجلس، اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی این استان گفت: خوشبختانه امروز دیدارها و جلسات خوب و سازنده‌ای داشتیم و به بیان بهتر، هدف از این سفر شناسایی مشکلات استان و برطرف کردن آنها و یافتن راه‌حل‌هایی برای پیشبرد امور در استان است.

 به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر همتی با بیان اینکه باید تلاش کنیم میان صادرات و واردات تعادل ایجاد کنیم. در خصوص نقش فعالان اقتصادی در حل مشکلات کشور خاطرنشان کرد: درخواست من این است که فعالان اقتصادی، شرایط کشور را درک کنند زیرا کشورمان در شرایط ویژه‌ای است و هیچ کس جز مردم ایران به منافع ملی ما فکر نمی‌کند و ما باید برای همه موارد پیش بینی داشته باشیم.

 رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات فعلی کشورمان قابل حل است عنوان کرد: در یک سال گذشته خوشبختانه ذخایر اسکناس ارزی‌مان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است و امسال بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور برای واردات از طریق صادرات غیرنفتی تامین شد.

 

ارسال نظر