پوشش بیمه‌ای زائران در اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۳۵

همه زائران اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، تحت پوشش بیمه قرار دارند. میلیون‌ها زائر ایرانی در روزهای اخیر برای شرکت در مراسم معنوی اربعین عازم عراق شده‌اند که تا پایان مراسم اربعین تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش «تعادل»، شماری از زائران در روزهای اخیر دچار سانحه شده و جان باخته‌اند که بیمه ایران که پوشش بیمه‌ای زائران اربعین را بر عهده دارد گزارش داد: پس از شناسایی و احراز هویت اجساد، در صورت ثبت‌نام در سامانه سماح، مشمول پرداخت غرامت فوت بر اثر حادثه به مبلغ دو میلیارد ریال خواهند شد.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های انتقال پیکرهای جانباختگان به شهر محل اعزام نیز توسط بیمه پوشش داده می‌شود.کارشناسان بیمه در نقاط مختلف عراق و مسیرهای تردد زائران ایرانی از 4 گذرگاه‌ مرزی تا شهرهای نجف، بغداد و کاظمین مستقر بوده و بلافاصله پس از اعلام حادثه خدمات درمانی خود را آغاز کرده‌اند.

هزینه‌های درمان مصدومان این حوادث رانندگی در بیمارستان‌های عراق، انتقال آنان به ایران و شهر محل اعزام و درمان در کشورمان تا سقف ۲۷۰ میلیون ریال تحت پوشش بیمه قرار دارد.

زائران اربعین حسینی با ثبت‌نام در سامانه سماح یا خرید بیمه‌نامه اربعین به‌طور شخصی می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند. پوشش بیمه‌ای هریک از بیمه‌شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت.

تعهدات بیمه‌ای زائران اربعین، ۲۴ ساعت پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور خاتمه می‌یابد. همچنین مدت زمان پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در کشور عراق حداکثر ۳۰ روز است.

 حق بیمه اعمال شده برای تعهدات بیمه‌ای در مقابل بیش از ۵۱۰ میلیون تومان پوشش بیمه‌ای ۱۵ هزار تومان بوده و نسبت به سال گذشته با وجود افزایش تعهدات بیمه‌گر حق بیمه افزایش نیافته است.

 

 

ارسال نظر