انجام ارزیابی بانک‌های دولتی در ۳ شاخص

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۵۲

وزیر اقتصاد اعلام کرد: ارزیابی بانک‌های دولتی از سوی وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی و واگذارای اموال و دارایی‌های راکد صورت می‌گیرد. به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند در جریان بازدید از توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت گفت: امروزه ارایه خدمات سنتی در حوزه بانکداری صرفا با استفاده از فناوری اطلاعات، بانکداری نوین محسوب نمی‌شود، بلکه باید هم ابزارها و تجهیزات به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتریان ارایه شود.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: بانک ملت به عنوان یکی از بانک‌های پیشتاز در پذیرش ریسک و خصوصی شده، با استمرار و افزایش تلاش‌های علمی و پژوهشی و فعالیت‌های نوآورانه، می‌تواند بستری مناسب برای اجرای کارآمد سیاست‌های پولی و مالی کشور فراهم سازد.

دژپسند تصریح کرد: وقتی می‌گوییم یک بانک در مسیر بلوغ است که هم ابزارهای آن به روز باشد و هم خدمات نو و به‌روز به مشتریان ارایه دهد. وزیر اقتصاد یادآور شد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و تکنولوژی نیست که در آن تغییر می‌کند، بلکه سرویس‌ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه انسان با سیستم بانک نیز تحول پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بانکداری هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتری حضور دارد، اما نه به این سبب که قبض آب و برق خود را از طریق نرم افزار می‌پردازد.

 

ارسال نظر