اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۴۲

بانک صادرات ١٢ هزار وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان  داد

بانک صادرات ایران در شش ماه اول سال ٩٨ همزمان با اعطای ١٣٨ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در شش ماه اول ٩٨ به مردم مناطق سیل‌زده کشور بیش از ١٢ هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، هموطنان آسیب‌دیده از سیل فروردین ماه سال جاری طی شش ماه گذشته بیش از ١٢ هزار و ٦٥٥ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از سه هزار و ٥٦٥ میلیارد ریال از بانک صادرات ایران وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند که روند پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان از سیل همچنان در شعب این بانک ادامه دارد.

حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور در حالی طی سالیان متمادی از سوی بانک صادرات ایران پیگیری می‌شود که طی شش ماه اول سال ٩٨ نیز بیش از ٩١ هزار و ٧٥٤ فقره وام قرض‌الحسنه بالغ بر ١٣٨ هزار میلیارد ریال به مناطق محروم و نیازمند کشور پرداخت شده است.

50 درصد پیشرفت در ساخت مدارس سیل‌زده توسط ‌پاسارگاد

پروژه ساخت 13 مدرسه در مناطق سیل‌زده‌ استان لرستان توسط بانک پاسارگاد، به‌طور میانگین بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک جهت ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و پس از وقوع حادثه تلخ سیل در برخی از استان‌های کشور، ضمن اهداء کمک‌های فوری به هم‌وطنان در زمان وقوع حادثه و تشکیل ستاد پشتیبانی، برنامه اساسی و بنیادی خود در سال جاری را مشارکت در ساخت و بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده اعلام کرد.

در همین راستا، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مرتبط و بررسی و نیازسنجی، از اوایل سال 1398 پروژه‌های ساخت 13 مدرسه در استان لرستان را آغاز کرد که تاکنون به‌طور میانگین این پروژه‌ها بیش از 50 درصد پیشرفت داشته‌اند. بر اساس این خبر، این مدارس در شهرستان‌های الیگودرز (روستای کشکک)، دورود (روستای قرمان‌آباد)، بروجرد (روستای همت‌آباد)، الشتر (روستاهای گریران علیا و علم‌آباد)، نورآباد (روستاهای اسماعیل‌آباد و نبیوندچواری)، چگنی (روستای دوره)، کوهدشت (روستای کره‌پا ازادبخت و شرشره)، رومشکان (روستای چغاسبز)، معمولان (روستای دمرود علیا) و پلدختر (روستای پلدختر) در حال ساخت هستند. بانک‌پاسارگاد در اقدامی مشابه، در حال ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده استان‌های خوزستان و گلستان نیز است.گفتنی است بانک‌پاسارگاد پس از وقوع حادثه دلخراش سیل، با تشکیل ستاد پشتیبانی جهت برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از هم‌میهنان سیل‌زده، کمک‌های خود را به این مناطق آغاز کرد. در همین راستا مقرر شد که در سال جاری بودجه‌تبلیغاتی بانک، صرف مشارکت در بازسازی و ساخت مدارس تخریب‌شده در مناطق سیل‌زده شود. علاوه بر مشارکت در ساخت مدارس، اختصاص حداقل یک روز حقوق سرمایه‌انسانی خود به این امر خطیر، اهدای هدیه نقدی به مبلغ 10 میلیارد ریال، ارسال 900 قلم انواع لوازم خانگی شامل 400 دستگاه تلویزیون‌ و 500 دستگاه اجاق گاز، ارسال 250 هزار بطری آب و 1350 تخته پتو و... بخشی از کمک‌های بانک‌پاسارگاد به مناطق سیل‌زده است.

هدایت شفافیت مالی از شبکه بانکی به بخش‌های دیگر اقتصاد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: شبکه بانکی در کشور باید بستری برای شفافیت‌های مالی در سایر سیستم‌ها اعم از گمرگ یا سامانه‌های دیگر را نیز فراهم کند.  امیر خجسته در گفت‌وگو با ایبِنا، با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در ماه‌های اخیر، گفت: خوشبختانه الکترونیکی شدن امور و کاهش دخالت انسان در امور توانسته شفافیت مالی را دوچندان کند. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شبکه بانکی باید خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و نوآوری‌های جدید بانکی باشد، افزود: اگر امکان دخالت انسانی در پروسه‌های مختلف اعم از تسهیلات‌دهی سلب شود و این مجوز به سیستم‌ها داده شود، به‌طور حتم حجم مفسده‌ها کاهش خواهد یافت.نایب‌رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه اتصال سامانه‌های مالی از سوی بانک‌ها با هر ارگانی که فعالیت اقتصادی می‌کند از موازی‌کاری و حتی ابهامات مالی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: شبکه بانکی در کشور ما باید بستری برای شفافیت‌های مالی در سایر سیستم‌ها اعم از گمرگ یا سامانه‌های دیگر را نیز فراهم کند. خجسته با بیان اینکه سیستم مالی در کشور ما نیازمند نظارت‌های سیستمی است، گفت: بانک مرکزی باید سامانه‌هایی که نظارت آنلاین در بستر اینترنت را ممکن می‌کنند حمایت کرده و خود نیز در این مسیر دست به نوآوری بزند.

 

ارسال نظر