اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۶۳

بانک صادرات رتبه دوم مبلغ تراکنش‌های صنعت پرداخت

براساس گزارش اعلام‌شده از سوی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) در مردادماه ٩٨، بانک صادرات ایران با 11.56 درصد، رتبه دوم مبلغ تراکنش‌های صنعت پرداخت بانکداری الکترونیک را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با کسب بیش از ٨ درصدی سهم بازار تعداد تراکنش‌ پایانه‌های فروشگاهی و سهم بیش از ١٢ درصدی مبلغ تراکنش‌ پایانه‌های فروشگاهی شبکه بانکی، در جایگاه سوم ایستاد.  

همچنین بانک صادرات ایران در مردادماه ٩٨، از لحاظ بیشترین تعداد کارت برداشت تراکنش‌دار و بیشترین تعداد کارت اعتباری تراکنش‌دار در جایگاه دوم و با سهم بیش از ١١درصدی تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک، در مقام سوم ایستاده است.

گزارش مردادماه شاپرک نشان‌ می‌دهد که بانک صادرات ایران براساس شاخص اندازه‌گیری میزان تمرکز بر بازار صادرکنندگی و بررسی میزان رقابت بانک‌ها در صدور انواع کارت بانکی، در حوزه کارت‌های اعتباری، در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین این بانک در مردادماه ٩٨ ، رتبه سوم از نظر بیشترین سهم تعداد و مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش‌شده را  در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.  بانک صادرات ایران سومین دارنده گردش مالی بالا در شبکه شاپرک در مردادماه ٩٨ بوده است.

تبریک انتصاب رییس جدید صندوق بین‌المللی پول

دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رییس جدید صندوق بین‌المللی پول، خانم کریستالینا جورجیوا انتصاب وی را تبریک گفت و برای رییس جدید صندوق در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این گفت‌وگوی تلفنی خانم جورجیوا تأکید کرد که IMF باید به بهترین نحو به کلیه اعضا خدمت‌رسانی کند و کمک‌های فنی خود را در اختیار آنها قرار دهد. همچنین وی بیان داشت که تلاش می‌کند کشورهای عضو به ویژه کشورها در حال توسعه سهم عادلانه‌ای در بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. صندوق از هیچگونه مساعدتی به اعضا از جمله بانک مرکزی ایران دریغ نخواهد کرد.دکتر همتی ضمن تشکر از تلاش‌های خانم جورجیوا ابراز امیدواری کرد IMF  تحت هدایت ایشان روند خوبی داشته باشد و از سهم عادلانه کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها در مقابل سهامداران عمده نظیر امریکا و اروپا حمایت بکند.

۳۵ درصد پزشکان دستگاه کارتخوان نصب کردند

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد اقتصاد از پرداخت مالیات معاف است، گفت: فقط ۳۵ درصد پزشکان، دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند. به گزارش ایبِنا، محمد مسیحی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده افزود: روش تقسیط پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکنندگان در این لایحه پیش بینی شده تا به آنها مساعدت شود و در جایی که اثبات می‌شود فروش به صورت اقساطی یا اعتباری است، متناسب با پرداخت، مالیات بر ارزش افزوده وصول می‌شود. مسیحی گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مالیات بر ارزش افزوده این است که فعال اقتصادی را در حکم مامور وصول مالیات قرار می‌دهد که به نیابت از دولت، مالیات را از حلقه بعد دریافت و به حلقه قبل پرداخت و آنها را تهاتر می‌کند.وی افزود: در معاملات بخش خصوصی و دولت از آنجا که دولت عمدتا به عنوان مصرف‌کننده و فعال اقتصادی است، این تمکین ضعف به شمار می‌رود و به همین علت تمرکز بر این شده تا الزام بخش‌های دولتی بالا برود.مسیحی اضافه کرد: در معاملات بخش‌های خصوصی با یکدیگر از آنجا که طرف مقابل هم مودی مشمول مالیات بر ارزش افزوده است این ضعف تمکین وجود ندارد. همچنین اگر بخواهیم این موضوع را به همه توسعه دهیم، عملا بحث سهل الوصل بودن مالیات بر ارزش افزوده بسیار کمرنگ می‌شود.وی با بیان اینکه فقط ۳۵ درصد پزشکان، دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند، افزود: روند نصب کارتخوان رو به افزایش است.

فروش اموال مازاد برای افزایش سرمایه بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهترین راهکار افزایش سرمایه بانک‌ها فروش اموال مازاد است. عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی بانک‌ها پشتیبانی مالی از مردم است، گفت: ۹۰ درصد فعالیت بانک‌ها باید بانکداری باشد و تنها ۱۰ درصد در اقتصاد و بازار دخالت کنند. نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجوز حداقلی ارایه شده به بانک‌ها برای حضور در فعالیت‌هایی غیر از بانکداری برای تسویه طلب خود از برخی بدهکاران است، افزود: اکنون بانک‌ها در حوزه بنگاه داری بیش از بانکداری فعال هستند. وی با تاکید بر اینکه بازگشت به رسالت اصلی از سوی بانک‌ها مطالبه دیرینه رهبری است، تصریح کرد: حضور بانک‌ها در حوزه‌های مختلف تولید به مثابه رقابت با تولید‌کننده اصلی بوده و مشکلاتی را برای اقتصاد ایجاد می‌کند.

 

ارسال نظر