اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۸۵

نقش‌ بانک‌ پاسارگاد در تامین کالاهای اساسی و خدمات ارزی

بانک پاسارگاد با ارایه تسهیلات ارزی و صدور انواع ضمانتنامه، نقش سازنده‌ای در تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی در کشور ایفا کرده است. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک با توجه به برقراری ارتباطات گسترده در سطح بین‌المللی، وجود دانش و تخصص و بهره‌مندی از توانمندی کارگزاران خود در سایر کشورها توانسته‌ اقدامات شایسته‌ای را در تسریع و تسهیل روند تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی صورت دهد و در جهت حل چالش‌های کشور در این بخش‌ها گام‌ بردارد. بر اساس این خبر، اعطای تسهیلات ارزی به صادرکنندگان، تجار و فعالان اقتصادی، صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی، گشایش اعتبارات‌اسنادی، ثبت سفارش بروات اسنادی و صدور حواله ارزی برای واردات کالا و خدمات بخشی از خدمات ارزی ارایه شده در بانک‌پاسارگاد است. ابلاغ و انجام امور اعتبارات اسنادی و بروات اسنادی صادراتی، افتتاح انواع حساب‌های ارزی و سپرده‌های مدت‌دار ارزی، انجام نقل و انتقالات و حواله‌های ارزی وارده و صادره مشتریان از دیگر خدمات ارزی ارایه شده در بانک‌پاسارگاد است.گفتنی است بانک‌پاسارگاد با تکیه بر توانمندی و تخصص خود و تعهد به رشد و توسعه اقتصادی کشور، آمادگی خود را جهت ارایه انواع خدمات ارزی به فعالان اقتصادی با هدف رونق تولید، افزایش اشتغال‌زایی و تسریع در تأمین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و همچنین تسهیل در فعالیت فعالان اقتصادی در تأمین کالاهایی مانند تجهیزات پزشکی، خوراک دام و طیور، دارو، گوشت و ... اعلام می‌کند.مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک به شماره 82890 آماده پاسخگویی به مشتریان است. همچنین هم‌میهنان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این بانک به نشانی www.bpi.ir مراجعه کنند.

سیاست‌های مناسب بانک مرکزی آرامش را هدیه داد

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سیاست‌های اتخاذی بانک مرکزی توانسته تورم حبابی نرخ ارز را کنترل و بهبود وضعیت را رقم بزند. هادی قوامی در گفت‌وگو با ایبِنا با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در سامان بخشی به اقتصاد به ویژه در حوزه بازار ارزی، گفت: سیاست‌های اتخاذی بانک مرکزی توانسته تورم حبابی نرخ ارز را کنترل و بهبود وضعیت را رقم بزند. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محدودسازی تقاضای داخل و ساماندهی وضعیت از مهم‌ترین تلاش‌های به ثمر رسیده بانک مرکزی در حوزه ارزی بوده است، افزود: مسدودسازی کانال‌های تاثیرگذار بر نوسانات ارزی نیز از اقدامات مفید دیگری است که رییس کل جدید بانک مرکزی انجام داده است.وی با تاکید بر اینکه در گذشته امکان جابه‌جایی آزادانه پول به خارج از کشور فراهم بود، تصریح کرد: با مسدودسازی این مسیر خروج ارز و حبابی شدن نرخ‌ها دیگر رخ نمی‌دهد.این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رکودی شدن شرایط بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی نیز در ثبات نسبی قیمت ارز بی‌تاثیر نیست، گفت: همزمان با تولید بخشی از کالاهای وارداتی و بی‌نیازی نسبت به ادامه رویه واردات از تقاضا برای ارز کاسته که این نیز ساماندهی ارزی را ممکن کرده است.وی در پاسخ به این سوال که تحریم بانک مرکزی بر وضعیت ارزی و به‌طور کلی اقتصادی کشور چه تاثیری دارد؟ افزود: تغییر چندانی در اقتصاد رخ نخواهد داد، زیرا موضوع جدیدی رخ نداده است.عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تحریم‌ها از قبل بوده و محدودیت‌ها نیز از قبل اعمال می‌شده، از این‌رو موضوعی اقتصاد یا بازار ارز را تهدید نمی‌کند.

سقوط بیت‌کوین به زیر ۸ هزار دلار

کاهش دو هزار دلاری قیمت بیت‌کوین از هفته گذشته تا به امروز باعث شده تا روزهای خونین رمز ارزها ادامه داشته باشد و بازار ارزهای رمزنگار روی موج قرمز قرار بگیرند. به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار رمز ارزها در روزهای اخیر روزهای خونینی و با نوسانات متعددی را تجربه کرده‌ تا جایی که نوسانات گسترده و کاهش قیمت باعث شده تا برخی از سرمایه‌گذاران سرمایه خود را از این بازار خارج و البته با وجود کاهش قیمت فرصت برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در بازار ارزهای رمزنگاری شده فراهم شود؛ بیت کوین به عنوان رایج‌ترین و محبوب‌ترین ارز رمزنگار جهان با ۶۶.۵۴ درصد از سهم بازارو حجم بازار ۱۴۱ میلیارد دلار کاهش قیمت زیادی را در روزهای اخیر تجربه کرده و قیمت هر واحد این ارز دیجیتال از بیشتر از ۹ هزار و ۵۰۰ دلار در هفته گذشته به حدود ۷ هزار و ۸۰۰ دلار سقوط کرده و این روند بر اساس اعلام کارشناسان و بررسی نمودارها تا رسیدن به نقطه حمایت و ثبات نسبتی و پس از آن رشد با سرعت پایین ادامه خواهد داشت.  کاهش قیمت بیت کوین در هفته اخیر بیشتر از

۲۱ درصد بوده و همین موضوع سبب ریزش قیمت سایر رمز ارزها از جمله ایتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین و مونرو شده است؛ نمودارها از بازار ارزهای رمزنگاری شده نشان می‌دهد که بازار ارزهای رمزنگار در وضعیتی قرمز قرار دارد و افت قیمت بیت کوین بازار را به پایین کشیده و برخی از کارشناسان نسبت به این موضوع و ریزش بازار نگران هستند.

 

ارسال نظر