اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۷۰

معاون اعتبارات بانک صادرات ایران منصوب شد

مراسم معارفه معاون جدید اعتبارات بانک صادرات ایران با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره‌ و مدیران ارشد این بانک برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در این مراسم، صیدی حکم انتصاب احمد بهشتی‌لنگرودی را به سمت معاون اعتبارات بانک به وی اعطا کرد. احمد بهشتی لنگرودی که مدیریت امور بازرسی و تطبیق بانک صادرات ایران را برعهده داشت، با این حکم جایگزین امیر یوسفیان معاون سابق اعتبارات بانک شد. یوسفیان نیز پیش از این، در مجمع عمومی بانک صادرات ایران، با رأی اکثریت سهامداران به عنوان عضو هیات‌مدیره بانک انتخاب شده بود. معاون جدید اعتبارات بانک صادرات ایران، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته حقوق اقتصادی و مالی از موسسه عالی بانکداری است و مدرک کارشناسی حسابداری خود را نیز از دانشگاه تهران دریافت کرده است. وی همچنین سابقه فعالیت کارشناسی در بخش‌های اعتباری بانک همچون ادارات کل اعتبارات، نظارت بر طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، پیگیری و وصول مطالبات و... را داشته و از سال ١٣٩٠ تاکنون نیز مدیریت امور بازرسی و نظارت (تطبیق) بانک را برعهده داشته است. در حکم اعطایی حجت‌اله صیدی خطاب به احمد بهشتی لنگرودی آمده است: «نظر به شایستگی و سوابق جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون اعتبارات بانک صادرات ایران منصوب می‌شوید تا با بهره‌مندی از دانش و تجربه خود، این بانک را در دستیابی به اهداف تنظیم شده خود، یاری کنید. مزید توفیقات جنابعالی را در مسوولیت خطیری که بر عهده دارید از محضر قادر متعال خواستارم.»

بانک رفاه

جزو اموال کارگران است

بانک رفاه مال کارگران است و 40 میلیون کارگری که در کشور وجود دارد سهامدار آن هستند.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری گیتی آنلاین، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران درباره بانک رفاه اظهار داشت: دولت به جای بانک‌های خصوصی بانک رفاه را مصادره کرد و آن را ملی اعلام کرد.بانک رفاه مال کارگرهاست و ملک شخصی نیست. نماینده کارگران در مجلس تصریح کرد: معنی این کار این است که دولت همچنان حقوق کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد.کمیسیون تخصصی مجلس را قانع کردیم و حالا آنها استفساری را پذیرفته‌اند که درباره بانک رفاه این کار را به تعویق بیندازند. خب می‌توانند تکلیف کنند بین 40 میلیون سهامدارش توزیع سهم اعلام شود.  این نماینده مجلس درباره اینکه آیا بانک رفاه بدهی داشته است گفت: نه اصلا، دولت به حکم قانون و اینکه باید سهام بانک رفاه عرضه شود این مساله را مطرح می‌کند ولی بانک رفاه هیچ بدهی‌ای ندارد، بانک رفاه از ما هم طلبکار است.  محجوب گفت: بانک رفاه بانک ورشکسته‌ای نیست. ما خودمان در تحقیق و تفحص چوب را برداشتیم و مجبور کردیم که بدهی‌های‌شان را صفر کنند. بانک رفاه از بانک‌هایی است که جزو تامین اجتماعی است و چون دولت به تامین اجتماعی بدهکار است، بزرگ‌ترین بدهکار بانک رفاه، سازمان تامین اجتماعی است. بدهکاران بانک رفاه افراد نیستند و وام‌های صوری ندارد و عدد بزرگی نیست که جای نگرانی برای بانک باشد. بانک رفاه هیچ مشکلی ندارد و غیرخصوصی واقعی است .

کاهش نرخ یورو و دلار

روز دوشنبه 11 شهریور 98 نرخ لحظه‌ای دلار در سامانه سنا به 11250 و یورو به 12450 تومان رسید. صرافی‌های مجاز بانکی نیز نرخ فروش دلار را 11300 و نرخ خرید دلار را 11200 تومان، نرخ فروش یورو را 12500 و نرخ خرید یورو را 12400 تومان اعلام کردند. همچنین سامانه سنا میانگین نرخ ارز معامله شده در روز یک‌شنبه را برای دلار 11360، یورو 12592، درهم 3131، یوآن 1737، پوند 13911 و لیرترکیه 2085 تومان اعلام کرد.  به گزارش «تعادل»، در شرایطی که نرخ اونس طلای جهانی در حد 1525 دلار باقی مانده و نرخ دلار به 11280 تومان کاهش داشته است، نرخ سکه و طلا نیز رو به کاهش گذاشته و مظنه یک مثقال طلای 17 عیار یا طلای آبشده به 1 میلیون و 777 هزار تومان، یک گرم طلای18عیار 410 هزار تومان، سکه طرح جدید امامی 4 میلیون و 80 هزار، نیم سکه 2 میلیون و 110 هزار، ربع سکه 1 میلیون و 310 هزار، سکه یک گرمی 940 هزار تومان معامله شد.  فعالان بازار معتقدند که مهم‌ترین تحول روزهای اخیر بازار ارز، کاهش نرخ یورو متاثر از تحولات اروپا، تصمیمات فدرال رزرو امریکاست. زیرا در آستانه انتخابات آلمان و سایر کشورهای اروپایی، فعالیت‌ها و انتقاد از احزاب حاکم، و همچنین احتمال تضعیف احزاب حاکم همچون حزب مرکل در آلمان، وضعیت اتحادیه اروپا و سیاست‌های آن نامشخص است و همین موضوع موجبات تضعیف یورو را مطرح ساخته است.  از سوی دیگر، فدرال رزرو همچنان با کاهش نرخ بهره در امریکا متناسب با درخواست ترامپ مخالفت کرده و این موضوع موجبات تقویت نرخ دلار در برابر یورو و سایر ارزها را ایجاد کرده است و در نتیجه روی نرخ برابری یورو نیز اثرگذار بوده است.  براین اساس، نرخ یورو برای مدتی نامشخص و احتمالا تا اعلام نتایج انتخابات در آلمان و کشورهای دیگر اروپا، در وضعیت تضعیف ارزش برابری قرار خواهد داشت و پس از آن باید دید که چه سرنوشتی در انتظار یورو خواهد بود.  با وجود اینکه قیمت دلار و یورو در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ارزان شده‌اند، بانک‌ها نرخ خرید این ارزها از مردم را افزایش دادند. بازار ارز مدتی است که با ثبات نسبی همراه است و نوسانات هیجانی در بازار دیده نمی‌شود.

 

ارسال نظر