اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۴۹۶

 

بانک مرکزی: درخواستی برای وام از IMF نداشتیم

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این بانک هیچگاه درخواستی برای وام به صندوق بین‌المللی پول ارایه نکرده است. به گزارش «تعادل»، در پی انتشار اخباری مبنی بر درخواست دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد هیچگونه درخواستی از سوی این بانک به عنوان نهاد مسوول در ارتباطات با صندوق بین‌المللی پول ارایه نشده است و کلیه اخبار مربوطه تکذیب می‌شود. همچنین تاکید شد که امسال رییس کل بانک مرکزی نیز به علت مشغله کاری در اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول نیز شرکت نکرد و سفر خود به واشنگتن را دوشنبه پیش لغو کرد.

بازدید مدیرعامل بانک ملت از مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرعامل بانک ملت در راس هیاتی از مدیران ارشد این بانک، به مناطق سیل‌زده استان لرستان سفر کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های بانک در کمک به مردم آسیب دیده از سیل قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در این سفر که همزمان با ارسال ۷ کامیون کمک‌های نقدی این بانک شاملزیرانداز، پتو، بالشت، مواد غذایی و اقلام بهداشتی به مناطق سیل‌زده استان لرستان صورت گرفت، دستورات لازم را برای تامین نیازهای سیل‌زدگان صادر کرد. بر اساس این گزارش، بانک ملت در ابتدای وقوع سیل در استان لرستان نیز سه کامیون کمک‌های غیرنقدی به این استان ارسال کرده بود. وی پس از حضور در پلدختر و بازدید از محله‌ها و منازل آسیب دیده از سیل، در جلسه‌ای با مهندس خادمی استاندار لرستان، از نزدیک از فعالیت‌های صورت گرفته پس از سیل مطلع شد و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های بانک ملت در این زمینه ارایه داد. دکتر بیگدلی در این نشست اعلام کرد که بانک ملت در کنار تمام کمک‌های غیرنقدی خود که تاکنون ۱۰ کامیون آن به استان لرستان رسیده است، باز هم آمادگی دارد تا در حد توان خود در خدمت مردم عزیز آسیب دیده از سیل باشد. وی با اشاره به مصوبه هیات‌مدیره بانک ملت در امهال بدهی مشتریان درمناطق سیل‌زده، اعلام کرد که این امهال بدون دریافت هیچ گونه جریمه‌ای صورت خواهد گرفت.

گزارش تسهیلات سال 97 بانک رفاه

گزارش تسهیلات اعطایی سال 1397 بانک رفاه در بخش‌های مختلف اقتصادی، بنگاه‌های کوچک و متوسط، ضمانتنامه‌های صادره ریالی و قرض‌الحسنه اعطایی ازدواج و تهیه جهیزیه اعلام شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک طی سال‌های 95، 96 و 97، بالغ بر 14.289 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است. همچنین بانک رفاه در سال 97، در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بالغ بر 335.265 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

این بانک طی سال‌های 96 و 97، تعداد 26.488 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح‌های مدد جویی به مبلغ بیش از 3.049 میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است. بانک رفاه همچنین در سال 1397، بیش از 2.646 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی اعطا کرده است. بر اساس این گزارش، بانک رفاه در سال 97، بالغ بر 43.728 میلیارد ریال انواع ضمانتنامه‌های ریالی به تعداد 54.502 فقره صادر کرده است. همچنین شعب این بانک از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه نزد خود و در سال 97، تعداد 59.679 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ 9.231.565 میلیون ریال پرداخت کرده است. این گزارش حاکی است، بانک رفاه در سال 97، بالغ بر 20.263 میلیارد ریال تسهیلات بابت طرح‌های فعال حوزه اعتباری اعطاء کرده است.

امداد رسانی بانک پاسارگاد در مناطق سیل‌زده

آقای اسماعیل دوستی عضو هیات عامل بانک پاسارگاد در بازدید از مناطق سیل‌زده استان لرستان با آقای خادمی استاندار لرستان دیدار کرد و از سوی بانک پاسارگاد برای امدادرسانی اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار آقای خادمی استاندار لرستان وضعیت مناطق سیل‌زده را تشریح کرد و از مسوولان بانک‌های کشور درخواست نمود که در عرصه کمک به مردم آسیب دیده از سیل حضور یابند. اسماعیل دوستی، عضو هیات عامل و نماینده بانک پاسارگاد در این دیدار آمادگی خود را برای امداد به مردم سیل‌زده و به‌ویژه همکاری در زمینه بازسازی مدارس، مراکز خدمات‌رسان عمومی و کمک‌های مستقیم به مردم اعلام نمود. وی از طرف مدیرعامل و مدیران ارشد بانک پاسارگاد از پلدختر و معمولان بازدید نمود و تصریح کرد: خسارات وارده بسیار سنگین و غیر قابل تصور است، اما حضور نیروهای مردمی، سپاه و ارتش بسیار پر رنگ است و مسوولان دولتی پای کار هستند ولی خسارات و نگرانی مردم به حدی زیاد است که تلاش وافر می‌طلبد. پیش از این نیز بانک پاسارگاد، پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی درخصوص همدلی و همراهی موثر این بانک با هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر در مناطق مختلف، ضمن تداوم تمهید و تلاش برای تأمین و تحویل نیازهای ضروری و فوری هم‌وطنان، رسالت و وظیفه اساسی و بنیادی بانک و گروه مالی پاسارگاد در این رابطه را مشارکت در ساخت و بازسازی تعداد زیادی از مدارس تخریب شده در اثر سیل اخیر اعلام نموده است.

 

 

ارسال نظر