اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۶۱

تشکیل ستاد  بانک‌پاسارگاد جهت کمک به سیل‌زدگان

ستاد پشتیبانی در بانک‌پاسارگاد، جهت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای کمک به ‌هم‌میهنان در مناطق سیل‌زده، به ریاست مدیرعامل این بانک تشکیل شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک‌ با تمام توان و با بهره‌مندی از کلیه امکانات خود، تا حل کامل مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده و بازگشت آنها به زندگی عادی و پس از آن تا مرحله بازسازی بخشی از آسیب‌ها و خسارت‌ها، در کنارشان خواهد بود. بدین‌منظور ستاد پشتیبانی به ریاست دکتر مجید قاسمی مدیرعامل و جمعی از مدیران تشکیل شده است. این ستاد ضمن برگزاری جلسات منظم، اقدامات لازم را جهت استمرار ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مناطق آسیب‌دیده و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب زندگی هم‌وطنان انجام می‌دهد.  در این راستا، از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر اهدای نقدی مبلغ 10 میلیارد ریال و ارسال 250 هزار بطری آب و 1350 تخته پتو به استان‌های لرستان و ایلام، اقدامات عملی و پیگیرانه برای تهیه مجموعه معتنابهی از لوازم خانگی به عمل آمده که در اسرع وقت با هماهنگی نهادها و مراجع ذی‌صلاح به استان‌های آسیب‌دیده ارسال و بین مردم توزیع خواهد شد.

بدیهی است کمک به کاهش مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده از برنامه‌های اصلی بانک‌‌پاسارگاد در سال جاری، در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی است و امید است موجبات رضایت خدای متعال و مردم شریف ایران را فراهم نماید.

لغو محدودیت مبلغ تراکنش امور خیریه

بانک مرکزی با توجه به وقوع سیل و در راستای تسهیل کمک‌های نقدی مردم، در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شبکه بانکی محدودیت در مبلغ تراکنش امور خیریه را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل کمک‌های نقدی مردم با توجه به وقوع سیل در بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری محدودیت در مبلغ تراکنش‌های امور خیریه را لغو و تاکید کرد که تمامی تراکنش‌ها با مبلغ بیش از یک هزار ریال باید پردازش شوند و در صورت عدم اجرا، اقدامات انضباطی بانک مرکزی در انتظار بانک‌ها یا موسسات مذکور خواهد بود. در این بخشنامه اعلام شده: با توجه به وقوع بلایایی طبیعی در کشور و همراهی هم میهنان گرامی با آسیب دیدگان در قالب کمک‌های نقدی از طریق سامانه‌های پرداخت کارتی، ضرورت دارد تا اطلاع ثانوی هر گونه محدودیت در مبلغ تراکنش‌های خرید و قبض که برای امور خیریه مورد استفاده می‌شود، لغو شده و تمامی تراکنش‌ها با مبلغ بیش از یک هزار ریال باید پردازش شوند.

 

 

ارسال نظر