اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۶۲

افزایش ۲.۵ برابری برداشت از خودپردازهای بانک ملت

سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت در روزهای پایان اسفند امسال و تعطیلات نوروز، ۲.۵ برابر افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با هدف تکریم و افزایش سطح رضایت مشتریان و تامین وجوه نقد آنان در روزهای پایان سال ۹۷ و تعطیلات نوروز ۹۸، سقف برداشت از خودپردازهای خود را برای دارندگان ملت کارت، افزایش داد.بر اساس این گزارش، دارندگان ملت کارت می‌توانند از روز شنبه ۲۵ اسفندماه سال جاری تا روز شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ نسبت به برداشت پنج میلیون ریال در هر شبانه روز از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت اقدام کنند.تا پیش از این، سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت، دومیلیون ریال در هر شبانه روز بود.

بانک تجارت بزرگ‌ترین بانک بورسی شناخته شد

 افزایش سرمایه بانک تجارت با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ١٤١ لایحه قانونی اصلاح قانون تجارت با اکثریت آرا از سوی سهامداران این بانک به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی فوق‌العاده بانک تجارت با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و نمایندگان قانونی سهامداران حقوقی صبح شنبه بیست و پنجم اسفندماه در سالن غدیر مدیریت امور اعتباری بانک تجارت برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست حاجعلی و با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی و بازرس قانونی برگزار شد، موضوع افزایش سرمایه 390 درصدی بانک تجارت با اکثریت آرا توسط سهامداران این بانک به تصویب رسید.بر اساس این خبر، سرمایه بانک بورسی تجارت از 45 هزار و هفتصد میلیارد ریال به 223 هزار و نهصد و بیست و شش میلیارد ریال افزایش یافت و به این ترتیب بانک تجارت به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور شناخته شد.

مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده دیگر جلسه این بانک بود که بر اساس دستور آن به ترتیب آقایان علی کی لانی و امیر مسعود رزازان از سوی سهامداران به عنوان اعضای هیات‌مدیره این بانک انتخاب شدند.رزازان معاون مالی بانک تجارت در گزارش روند اجرای فرآیند افزایش سرمایه بانک تجارت گفت: نماد معاملاتی بانک تجارت در بازار بورس اوراق بهادار تهران «وتجارت» پس از بازگشایی در فروردین ماه سال 1397 تاکنون، بیش از 174 درصد بازدهی داشته است. این سهام که در تاریخ بیست و یکم اسفند 97 با قیمت 1735 ریال بسته شده است.کند شدن روند زیان‌دهی ناشی از خروج بانک از زیان عملیاتی، ایجاد حاشیه سود در واسطه‌گری وجوه وکالتی، افزایش منابع ارزان‌قیمت، تسریع روند فروش اموال مازاد، توجه به ارتقای ساختار نیروی انسانی، تولید خدمات نوین بانکی، توسعه بخش فناوری اطلاعات، بهینه‌سازی شبکه شعب، فعالیت ارزی و بین‌المللی گسترده و سودآور و موفقیت در اجرای برنامه افزایش سرمایه بانک چشم‌انداز روشنی را از آینده نماد «وتجارت» ساخته است.

بقای بازارها با مداخله حاکمیت در بازار پول

معاون حقوقی رییس‌جمهور علت اصلی مداخله حاکمیتی شورای هماهنگی سران قوا در بازار پول را اصل بقای کل بازار عنوان کرد.

لعیا جنیدی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح و چرایی ورود شورای عالی هماهنگی سران قوا در این خصوص، اظهار داشت: در تمام دنیا اگر مشکلاتی برای نظام بانکی به وجود بیاید، دولت‌ها از اختیارات حاکمیتی برای اصلاح آن اشکال استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشترین قوانین و مقررات در ابتدا برای بازار پول و به فاصله کمی از آن برای بازار سرمایه وجود دارد و علت این موضوع نیز به اصل بقای کل بازار مربوط می‌شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه در تمامی بازارها و حتی در مغازه‌های کوچک برای خرید و فروش تا درجه کمی قوانین و مقررات تنظیمی وجود دارد، گفت: اوج و قله مقررات‌گذاری برای بازار پول و سرمایه است و در چنین فضایی اگر اشکالاتی به وجود بیاید، چون به اصل بقای کل بازار مربوط است، نوعا اختیارات اضافی از منظر حاکمیتی برای تنظیم بازار داده می‌شود.یادآور می‌شود، بانک مرکزی ۱۱ اسفندماه سال جاری اطلاعیه‌ای را در خصوص ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است، به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذی‌نفعان مدنظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و موثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است. بر همین اساس، ۵ بانک و موسسه انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند.

 

ارسال نظر