اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۱۱

معرفی عضو جدید هیات‌مدیره بانک ملت

معاون پیشین مدیرعامل در امور بانکداری شرکتی و تجاری به عنوان عضو هیات‌مدیره جدید بانک ملت معرفی شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، بهمن اسکندری عضو پیشین هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور بانکداری شرکتی و تجاری، براساس صورتجلسه هیات‌مدیره این بانک به عنوان عضو جدید هیات‌مدیره معرفی شد. دکتر محمد بیگدلی، علی رضا لگزایی، حسن روستا و دکتر حمید تاجیک دیگر اعضای هیات‌مدیره بانک ملت را تشکیل می‌دهند.

افزایش سقف برداشت پول از خودپردازها در ایام نوروز

بانک مرکزی در آستانه ایام نوروز مجوز افزایش سقف برداشت پول از دستگاه خودپرداز را از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان را ابلاغ کرد که در همین راستا سقف برداشت پول از ۲۰ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه افزایش پیدا می‌کند. به گزارش ایبِنا، در آستانه ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای پول نقد، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز و فعال در سراسر کشور با دریافت مجوز از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی سقف برداشت از خودپردازها را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهند؛ امسال مانند سال گذشته بانک مرکزی ابتدای اسفند ماه مجوز تصمیم‌گیری برای افزایش سقف برداشت خودپردازها به ۵۰۰ هزارتومان را به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی از نیمه اسفند ماه داده که در همین راستا افزایش سقف برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز در هفته آینده توسط بانک‌ها برای عید با بروزرسانی خودپردازها عملیاتی می‌شود. بر اساس این گزارش، سقف برداشت ۵۰۰ هزار تومانی از خودپردازها از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا ۱۷ اسفند ماه ۹۸ در دسترس مشتریان سیستم بانکی به عنوان یکی از تمهیدات در ایام نوروز به منظور بهره مندی از پول نقد است؛ متقاضیان دریافت پول نقد در ایام نوروز برای استفاده از سقف برداشت ۵۰۰ هزار تومانی باید به خودپرداز بانک عامل مراجعه کنند و در صورت مراجعه به خودپرداز سایر بانک‌ها در هر تراکنش تا ۲۰۰ هزار تومان قابلیت برداشت پول دارند.

بر اساس پیگیری‌ها از مدیران بانکی، با توجه به تقاضای برخی از شهروندان به منظور افزایش سقف برداشت ۵۰۰ هزار تومانی به ۷۰۰ هزار تومان این موضوع از سوی برخی مدیران بانک‌ها مطرح شده اما مجوزی برای افزایش سقف برداشت پول از خودپرداز به بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان صادر نشده است.

ایجاد دو هزار نقطه تماس خدمات بانکی با کارت ملی

عضو هیات‌مدیره بانک ملی با بیان اینکه ۷۰۰ نقطه تماس برای بهره‌گیری از کارت ملی هوشمند در سامانه‌های این بانک ایجاد شده، اعلام کرد که این تعداد تا پایان فروردین ۹۸ به ۲ هزار نقطه تماس خواهد رسید. مسعود خاتونی در گفت‌وگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه بانک ملی در تلاش برای حرکت در لبه تکنولوژی است، اظهار داشت: این بانک به منظور تحقق این هدف پیوسته در حال رصد آخرین دستاوردهای دنیا در حوزه فناوری است. معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطرنشان کرد: این بانک با بهره‌گیری از تخصص و خلاقیت جوانان ایرانی درصدد تولید و عرضه محصولات نوآور در شبکه بانکی است که بهره‌گیری از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی یکی از این نوآوری‌هاست که می‌تواند فرآیند احراز هویت در طول تراکنش را مطمئن‌تر کند و راهکاری مناسب برای ایمن‌تر کردن عملیات‌های مالی و بانکی است. خاتونی یادآور شد: احراز هویت در شعب بانکی برای ارایه خدمات مالی همواره با کارت ملی صورت می‌گیرد و بهره‌گیری از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی در سامانه‌های بانک ملی در حقیقت الکترونیکی کردن فرآیند احراز هویت در ارایه خدمات غیر حضوری بانکی است.

ممنوعیت ذخیره اطلاعات بانکی در اپلیکیشن‌های موبایلی

بانک مرکزی ذخیره اطلاعات کارت بانکی مشتریان از جمله شماره کارت، کد CVV۲، رمز دوم کارت و اطلاعات مالی مشتریان مانند صورتحساب و مانده حساب را ممنوع اعلام کرد. به گزارش ایبِنا، اداره نظام‌های پرداخت و معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ هشتم اسفندماه مستند الزامات ارایه خدمات بانکی توسط برنامک‌های همراه را منتشر کرد که بر این اساس اعلام شد ارایه خدمات بانکی صرفا با تطبیق کد ملی با شماره تلفن همراه در اپلیکیشن‌های موبایلی از ابتدای سال ۹۸ امکانپذیر خواهد بود و به منظور هویت‌سنجی اپلیکیشن‌های موبایلی از زیرساخت سامانه نهاب استفاده شده؛ همچنین تراکنش مانده‌گیری و صورتحساب توسط برنامک همراه با رعایت الزامات مطرح شده، آزمون‌های موفق سامانه مانا و نهاب و تطبیق با روال‌های جدید شرکت شاپرک مجاز خواهد بود و این خدمت به زودی و با مدل جدید احراز هویت از طریق تطبیق کد ملی با شماره تلفن همراه به شهروندان ارایه خواهد شد. بانک مرکزی در دیگر الزامات مستند ارایه خدمات بانکی توسط اپلیکیشن‌های موبایلی در زمینه امنیت و اطلاعات مشتریان تاکید کرده که شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت تحت هیچ شرایطی نباید شماره کارت، کدCVV۲، رمز دوم کارت‌بانکی و اطلاعات مالی مشتریان نظیر مانده‌حساب و صورتحساب آنها را در سامانه‌های خود اعم از سامانه مرکزی و برنامک همراه ذخیره کند و ارایه تمامی خدمات کارتی در اپلیکیشن‌های موبایلی صرفا با استفاده از کد ارایه‌شده توسط سامانه مانا مجاز خواهد بود.

 

ارسال نظر