اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۵۶

یک‌سوم بیکاران کشور محرومان مخاطب کمیته امدادند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: برای ایجاد ۱۶۲ هزار فرصت شغلی در سال آینده برنامه‌ریزی شده است. حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد با تشریح عملکرد این معاونت در حوزه اشتغال مددجویان افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری در مجموع ۱,۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل قرض‌الحسنه شبکه بانکی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و صندوق توسعه ملی به مددجویان پرداخت شده است. با این رقم تسهیلات بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است. عبدالملکی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۶۲ هزار فرصت شغلی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: ۱۴۰ هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و ۲۲ هزار فرصت شغلی دیگر از طریق کاریابی انجام خواهد شد که برای اجرا نیازمند تأمین منابع مالی و بانکی است.

200 هزار خانواده پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست شورای اداری بهزیستی استان کردستان در سنندج از وجود ۲۰۰ هزار خانواده پشت نوبتی در کشور خبر داد و گفت: درصدد یکسان‌سازی مستمری مددجویان و برقراری مستمری برای افراد پشت نوبتی هستیم.

وحید قبادی‌دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسکن معلولین و دغدغه‌های این قشر از جامعه تصریح کرد: ۵۳ هزار واحد مسکونی در دست احداث داریم که ۱۱۳ هزار مددجو پشت نوبت برنامه مسکن وجود دارد؛ امیدواریم با حمایت و مشارکت همه بخش‌های مختلف از جمله انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت همه آنها به پایان برسد و واگذار شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: با مطالبه‌گری از نهادی‌های مرتبط در امر ساخت مسکن و افزایش جلب مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از الگوها و تجارب موفق کشورهای پیشرفته امیدوارم بتوانیم پروسه تامین مسکن جامعه هدف را محقق‌سازیم.

قبادی‌دانا با اشاره به لایحه خوبی که در ارتباط با بودجه سازمان بهزیستی به مجلس فرستاده است اذعان کرد: در صورت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

رتبه اول شیراز در دنیا برای پیوند کبد

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه پیوند اعضا و لزوم فرهنگسازی برای اهدای عضو از مرگ مغزی، گفت: در کشور ما بیش از ۵۵۰۰ مورد پیوند کبد صورت گرفته و در این خصوص مرکز شیراز با ۷۰۰ پیوند کبد در سال، رتبه اول را در جهان کسب کرده است.

مهدی شادنوش در کارگاه آموزشی بهره‌برداری از سامانه رجیستری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها، عنوان کرد: سامانه رجیستری، حلقه مفقود حوزه پیوند بود که با راه‌اندازی آن، در حوزه درمان، سیاست‌گذاری و اقتصاد سلامت کشور اقدامات مهمی انجام خواهد شد.وی با بیان اینکه عمل پیوند می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی و ارتقای کیفیت زندگی بیماران داشته باشد، افزود: از سال ۶۸ به همت استاد فاضل و با فتوای امام خمینی(ره) مساله پیوند به صورت شرعی حل شد و ۱۱ سال طول کشید تا به قانون تبدیل و آیین نامه‌های مربوطه نیز ۲سال بعد از آن در هیات دولت به تصویب رسید.شادنوش گفت: روند رشد اهدای عضو در ۱۸ سال گذشته در ایران، ۶۰ برابر شده است که در مقیاس جهانی شاخص قابل قبولی نیست؛ زیرا کشوری مانند چین، طی ١٠ سالی که موضوع اهدای عضو را با جلسات آموزشی متخصصین کشور ما آغاز کرده است، در زمینه اهدای عضو رشد ۱۲۲ برابری داشته است. وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر پیوندهای کلیه از افراد زنده بوده، اما در حال حاضر ۵۷ درصد پیوندهای کلیه در کشور از افراد دچار مرگ مغزی است، گفت: در کشور ما، بیش از ۵۵۰۰ مورد پیوند کبد صورت گرفته، در این خصوص به همت استاد ملک حسینی، مرکز شیراز با ۷۰۰ پیوند کبد در سال، رتبه اول را در جهان کسب کرده است. رتبه بعدی مربوط به بیمارستانی در کالیفرنیای امریکا با ۴۰۰ پیوند کبد در یک مرکز بوده، از این رو، این موضوع افتخاری برای دانشگاه شیراز محسوب می‌شود.رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رتبه اهدای عضو ایران در رنکینگ جهانی ۲۶ است، اما می‌تواند وضعیت بهتری داشته باشد و البته با توجه به فعالیت‌هایی که آغاز شده، نتایج بهتری در انتظار خواهد بود و در سال ۹۸ نیز جهش خوبی را شاهد خواهیم بود؛ چراکه چالش‌های موجود در سال ۹۷ رفع شده است.شادنوش با بیان اینکه هزینه پیوند کلیه یک هفتم دیالیز است، یادآور شد: هزینه دیالیز در طول یک دوره ۵ ساله، حدود ۳۵۰ میلیون تومان برای خزانه کشور هزینه در بر خواهد داشت؛ در حالی که پیوند کلیه حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.بنابر اعلام وبدا، وی گفت: از نظر مالی نیز با وجود نوسانات ارزی اجازه نداده‌ایم، بیماران پیوندی تحت تأثیر قرار گیرند. همچنین تا پایان اسفندماه سال جاری، پرداخت‌های مربوط به تیم فعال پیوند تمامی دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۸۶۰۰ نفر در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند، افزود: امیدواریم بتوانیم این آمار را کاهش دهیم و از آلام این بیماران بکاهیم.

 

ارسال نظر