بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم بیمه ثالث

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۳۲

رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری از بخشودگی ١٠٠ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد و افزود: تا ۳۰ بهمن ماه، دارندگان وسایل نقلیه‌ای که فاقد بیمه نامه هستند می‌توانند با خرید بیمه نامه از بخشودگی مربوط به تاخیر در تهیه بیمه نامه برخوردار شوند. این بخشودگی برای دارندگان موتور سیکلت‌ها و ادوات کشاورزی به مدت ۶ ماه ادامه دارد و برای ماشین‌آلات کشاورزی ۳۰ درصد است. بیمه گذاران می‌توانند از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۲۳۴۲ از نرخ حق بیمه نامه شخص ثالث خودروی خود با خبر شوند.»

به گزارش «تعادل»، غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی صبح دوشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ٢٠ درصد از خسارت شخص ثالث غیرواقعی است یا مدارک کافی برای آن وجود ندارد، اظهار داشت: ٢٠ درصد از خسارات پرداختی مستندات کافی ندارد و کنترل کافی از سوی شرکت‌های بیمه انجام نمی‌شود و در تلاش هستیم تا از رقم ٢ هزار میلیارد تومان خسارت پرداختی در این مورد کم کنیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت خسارت غیرواقعی را کاهش دهیم، ادامه داد: اگر بیمه ثالث راننده محور شود، بخشی از این خسارت‌ها کاهش خواهد یافت. رییس شورای عالی بیمه درباره ادغام شرکت‌های بیمه نظامی گفت: ما برنامه‌ای برای ادغام نمی‌توانیم داشته باشیم، بلکه وظیفه ما حمایت از بیمه گذاران هستیم. سلیمانی خاطرنشان کرد که سهامداران شرکت‌های بیمه درباره ادغام شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند و اگر نظرمشورتی از بیمه مرکزی بخواهند، به آنها مشورت خواهیم داد.

سلیمانی درباره عقب بودن ٢٦ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث گفت: طبیعی است که معمولا آخر سال هم نرخ حق بیمه ثالث و هم بحث مبلغ دیه از طریق قوه قضاییه اعلام می‌شود و ما در پایان اسفندماه در شورای عالی بیمه حق بیمه را تعیین می‌کنیم.ضریب خسارت بیمه ثالث بیش از ١٠٠ درصد است که باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اصلاح آیین نامه شماره ٦٠ بیمه درباره سرمایه‌گذاری اظهار داشت: به دلیل اینکه تورم بالاست و نرخ سود بانکی کمتر از آن است و شرکت‌های بیمه مجاز به سرمایه‌گذاری‌های مختلف هستند، به نحوی این آیین نامه را اصلاح کنیم تا پرتفوی سرمایه‌گذاری داشته باشند و در زمان بروز خسارت به مشکل برخورد نکنند.

رییس کل بیمه مرکزی درباره نحوه ارزیابی پرخطر بودن یک خودرو که دارای چهار راننده مختلف در یک خانواده است، اظهار داشت: قانون بیمه‌ها را مکلف کرده که بیمه ثالث براساس ویژگی‌های مختلف صادر شود. یکی از روش‌های کاهش خسارت‌های غیرواقعی راننده محورکردن بیمه ثالث است.

رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد در حال حاضر برای خودرو بیمه نامه صادر می‌شود ولی قانون جدید می‌گوید با همکاری نیروی انتظامی، شاخص‌های مهم برای رانندگی را در نظر گرفته و رانندگان پُرخطر را از کم خطر تفکیک کنیم. در حال حاضر تا ٧٠ درصد از حق بیمه ثالث را برای راننده‌ها تخفیف می‌دهیم که رقم بسیار بالایی است.

 

ارسال نظر