اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۶۴۱

صدور نخستین بیمه‌نامه طرح جامع منازل مسکونی بیمه سامان

 نخستین بیمه‌نامه طرح جامع منازل مسکونی شرکت بیمه سامان صادر شد و برای اولین‌بار در ایران بیمه‌نامه «جامع منازل مسکونی» منطبق با جدیدترین استانداردهای جهانی بیمه، در بیمه سامان عرضه می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، در راستای اهداف استراتژیک شرکت بیمه سامان که تامین حداکثر آرامش و اطمینان برای بیمه گذاران است، جامع‌ترین پوشش بیمه منازل مسکونی و ساکنین آن در این شرکت طراحی و به بازار بیمه عرضه شد. این بیمه‌نامه که بر اساس تحقیقات و بررسی‌های گسترده در بازارهای داخلی و خارجی تدوین شده است حاوی پوشش‌های مناسبی برای ساختمان منزل مسکونی، اثاثیه منزل، ملحقات و تاسیسات منزل، پوشش بیمه حادثه برای ساکنین منزل همچنین پوشش بیمه مسوولیت مالک و ساکنین منزل مسکونی در قبال خدمه، و اشخاص ثالث است. هموطنان گرامی، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 8943-021، مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه سامان تماس حاصل فرمایند.

ادغام و راهکارهایی برای پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها

اصطلاحات و پیشینه ورشکستی و ادغام، عوامل و مراحل ورشکستگی و راهکارهای غیرحقوقی پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها، راهکارهای حقوقی غیرادغامی پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها و ادغام یکی از راهکارهای موثر پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها در کتاب ادغام بانک‌ها نوشته امیر جعفری‌صامت به عنوان راه‌حل‌های جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در این کتاب که با مقدمه‌ای از علی دیوانداری و محمدرضا پاسبان، درباره راهکارهای پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها با تاکید بر ادغام منتشر شده، آمده است: با اینکه بانک‌ها تاجر هستند، اما ورشکستگی بانک‌ها با ورشکستگی سایر شرکت‌های تجاری تفاوت دارد. عوامل متعددی باعث تضعیف سیستم بانکی و در نهایت ورشکستگی بانک‌ها خواهد شد که می‌توان به عوامل‌ زیر اشاره کرد: وضعیت رکود اقتصادی و تورم، تحریم‌های نفتی، فقدان حمایت لازم از تولید، بنگاه‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی، بدهکاران بانکی و همچنین فقدان سیاست‌گذاری هماهنگ میان مسوولان اقتصادی کشور. علاوه بر آن با توجه به گستردگی فعالیت بانک‌ها و سهم مهمی که موسسات اعتباری در اقتصاد دارند، ورشکستگی تعدادی از بانک‌ها و گاه حتی ورشکستگی یک بانک می‌تواند منجر به از میان رفتن ثبات مالی شده و در نتیجه باعث اختلال در نظام پرداخت‌ها می‌شود که عواقب پیش‌بینی‌نشده اجتماعی، سیاسی و امنیتی در کشور را به‌دنبال خواهد داشت. به این صورت که اگر ورشکستگی یک بانک در کشور اعلام شده یا عملا بانکی ورشکسته شود، اعتماد عموم مردم به سایر بانک‌ها یا حتی کل نظام بانکی مخدوش و سلب شده و باعث می‌شود بانک‌ها با حجم پیش‌بینی‌نشده‌ای از تقاضا برای دریافت سپرده‌ها روبرو شوند و بسیار محتمل است که بانک‌ها قادر به پاسخگویی به این حجم از تقاضا نباشند، بنابراین ورشکستگی یک بانک می‌تواند منجر به ورشکستگی سایر بانک‌ها شود. به منظور پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها راهکارهای بسیار پیش‌بینی شده‌ است که در این کتاب تحت‌عنوان راهکارهای حقوقی و غیرحقوقی تقسیم‌بندی شده‌اند. راهکارهای مدیریتی و اقتصادی به عنوان راهکارهای غیرحقوقی معرفی شده و بخش دیگر راهکارهای حقوقی هستند. مهم‌ترین راهکارهای حقوقی عبارتند از: انعقاد قرارداد ارفاقی پیشگیرانه، طرح دعوی مسوولیت مدنی و علیه مدیران بانک‌ها، طرح دعوای ورشکستگی به تقصیر و ورشکستگی به تقلب. یکی از راهکارهای اصلی حقوقی برای پیشگیری از ورشکستگی بانک‌ها که در شرایط بحران مالی در دنیا تجربه شده، ادغام است که در این کتاب بر آن تاکید شده و با توجه به مزایایی که ادغام دارد می‌تواند یکی از موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از ورشکستگی باشد.

تعیین تکلیف حساب‌های بی‌هویت

اگرچه سامانه نهاب، کمک زیادی به تعیین تکلیف حساب‌های بی‌هویت کرده است ولی برای کارآمد شدن سامانه‌های بانک مرکزی، از جمله سامانه نهاب و کاهش ضریب خطای آن لازم است سامانه‌های مرتبط به هم یکپارچه شوند. این یکپارچه‌سازی به بانک مرکزی در مورد اجرای سایر طرح‌ها ازجمله طرح ساماندهی تراکنش‌های بانکی کمک خواهد کرد. به گزارش فارس، بانک مرکزی در سال ۱۳۹۴ از وجود حدود ۳۸ میلیون حساب که با شماره شناسه و کد ملی تطبیق داده نشده خبر داد که از این ۳۸ میلیون، ۳۰ میلیون شناسایی‌شده و ۸ میلیون شناسایی نشده است. پس‌ از آن، بانک مرکزی در راستای هویت سنجی مشتریان، سامانه نظام هویت سنجی الکترونیکی بانکی (نهاب) را راه‌اندازی کرد. نهاب به پایگاه داده سازمان ثبت‌احوال و ثبت‌اسناد دسترسی دارد. سامانه نهاب، پایگاه داده‌ای از اطلاعات هویتی تمامی مشتریان بانکی فراهم می‌کند، سپس به هر مشتری مورد تایید شناسه‌ای به عنوان کد شهاب اختصاص می‌دهد. این اقدام بانک مرکزی، اثر قابل‌توجهی در کاهش حساب‌های بی‌هویت داشته است.

 

 

ارسال نظر