مردم رغبتی برای خرید طلا ندارند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۷۸

گروه بانک و بیمه | احسان شمشیری |

روز یکشنبه 16 دی ماه 97 نرخ سامانه سنا نشان داد که نرخ لحظه‌ای دلار در بازار آزاد به 10 هزار و 545 تومان و یورو به 12 هزار و500 تومان رسیده و بر اساس نرخ‌های روز شنبه سامانه سنا نیز نرخ دلار 10 هزار و 650 تومان، یورو 12 هزار و 455 تومان، درهم 2 هزار و 939، پوند13 هزار و 713 تومان و یوان یک هزار و 633 تومان تعیین شد.

به گزارش «تعادل»، در بازار آزاد تهران نرخ هر دلار امریکا همانند روزهای گذشته روند تقریبا باثباتی را در کانال ده هزار تومان طی می‌کند بطوری‌که نرخ فروش هر دلار امریکا در صرافی‌ها در محدوده ده هزار و ششصد تا ده هزار و هفتصد و سی تومان است. همچنین نرخ فروش هر یورو نیز دوازده هزار و پانصد و پنجاه تومان است.

همچنین در بازار طلا، قیمت سکه 3 میلیون و 690هزار تومان، نیم سکه 1 میلیون و 910 هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و 180 هزار تومان، سکه گرمی 650 هزار تومان، مظنه مثقال 17 عیار 1 میلیون و 453 هزار تومان، هر گرم 18 عیار 335 هزار تومان داد و ستد شده است.

همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهر با تشریح دلایل قیمت سکه گفت: حباب سکه هم‌اکنون به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. آیت محمد ولی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: خرید و فروش طلا در بازار داغ نشده ولی نمی‌خواهیم گله کنیم که اصلا خرید و فروشی نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به ماه‌های قبل توجه مردم به مصنوعات طلا کمی بیشتر شده است، افزود: ولی آنطور که باید بگوییم کاسبی و داد و ستد داریم، نداریم، آنهم با این وضع و گستردگی صنعت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه داد و ستدها الان نسبت به اوایل سال طبیعتاً درصدی بهتر شده است، تصریح کرد: حباب سکه امروز بین 390 تا 400 هزار تومان است.

محمد ولی درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر گفت: یکی از دلایل داخلی افزایش قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت ارز است که باعث افزایش قیمت طلا و سکه نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه است ضمن آنکه قیمت جهانی طلا نیز به دلیل پایان سال میلادی و افزایش تقاضا، افزایش یافته است.همچنین رییس اتحادیه طلافروشان اهواز در ارتباط با وضعیت بازار طلا گفت: هیجان گذشته را ندارد و آرام است. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بازار طلافروشان اهواز در رکود قرار دارد و به دلیل بالا بودن قیمت‌ها مردم رغبتی به خرید طلا ندارند.

عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در بازار اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بازار سکه و طلا آرام و راکد است و قیمت‌ها نیز از هفته گذشته تاکنون ثبات نسبی دارند و تغییر چندانی نکرده‌اند. ذهبی عنوان کرد: سکه و طلا به وفور در بازار است و مردم اگر بخواهند می‌توانند خریداری کنند اما شرایط بازار خیلی مناسب نیست و اکثر معاملات در زمینه تعویض طلا انجام می‌شود و مردم کمتر طلای جدید خریداری می‌کنند.

همچنین یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است که مدیریت بازار ارز در دست دولت بوده و ارز زیر ۱۰ هزار تومانی نیز مدنظر دولت است.احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته‌های اخیر، گفت: روند کنونی نرخ ارز عادی است، چراکه در پایان هر سال میلادی و ابتدای هر سال جدید قیمت ارز به دلیل افزایش تقاضا قیمت ارز بالا رفته و این روند کاملا طبیعی است.

 

 

ارسال نظر