اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۳۴

انتصاب معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی را منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری بانک صنعت و معدن به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند، طی این حکم، «عباس معمار‌نژاد» را به عنوان معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد منصوب کرد. این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در حکم عباس معمار نژاد، مواردی چون «مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک‌ها»، «طراحی نظارت بهره‌ور و هوشمند برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی»، «ارتقای کارایی و اثر‌بخشی شرکت‌های دولتی با واگذاری دارایی‌های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی‌های این شرکت‌ها» را از جمله اولویت‌های برنامه‌های معاونت مذکور عنوان کرده است. بر اساس این گزارش «برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی»، «طراحی نظام نظارتی موثر و کارآمد در حوزه‌های بانکی و بیمه‌ای به منظور ارتقای شاخص‌های پایه‌ای منطبق بر اصول استاندارد‌های جهانی» و «برنامه‌ریزی برای استقرار راهکارهای جامع بانکی متمرکز (core banking) در همه بانک‌های دولتی» از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد بیان شده است. گفتنی است معمارنژاد دارای مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد، گرایش توسعه اقتصادی و اقتصاد بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوده و از سال ۱۳۷۱ فعالیت‌های خود را در سمت‌های متعدد مدیریتی شرکتی و حاکمیتی آغاز کرده که تاکنون ادامه داشته است.

تکذیبیه بانک صنعت ومعدن در خصوص انتشار یک خبر

در پی انتشار خبرِ ساختگی مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد دلار تسهیلات از سوی بانک صنعت ومعدن توسط صندوق توسعه ملی برای واردات، روابط عمومی این بانک تکذیبیه‌ای منتشرکرد.

به گزارش پارسینه به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، یکی از سیاست‌های اصلی این بانک حمایت از کالای ایرانی و صنایعی است که در داخل کشور قابلیت تولید دارند و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز حمایت از تولیدات ملی است که همیشه در دستور کار این بانک قرار داده شده است. گفتنی است در این خصوص، اداره کل روابط عمومی بانک صنعت و معدن آمادگی خود را به منظور در دسترس قراردادن اطلاعات مرتبط با پروژه‌هایی که تأمین مالی نموده است را به این رسانه اعلام می‌نماید و از رسانه مذکور نیز درخواست دارد تا در مصاحبه با افراد و شخصیت‌های اقتصادی از صحت مطالب مطروحه اطمینان کافی حاصل نماید.

 امکان پویاسازی رمز دوم کارت در بانک‌پاسارگاد

به‌منظور افزایش امنیت و صیانت از حقوق مشتریان، بانک‌پاسارگاد شرایط پویاسازی رمز دوم کارت را در نرم‌افزارهای کارت، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک فراهم کرد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: مشتریان گرامی می‌توانند برای کاهش مخاطرات مرتبط با رمز دوم کارت‌های بانکی، که در تراکنش‌های بدون کارت به‌کار گرفته می‌شوند، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا برای کارت و دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند. وی ادامه داد: یکبار مصرف بودن و اعتبار یک دقیقه‌ای رمز دوم کارت از جمله ویژگی‌های رمز پویا است.  وی در خصوص طریقه فعال‌سازی این خدمت تصریح کرد: مشتریان گرامی قادر خواهند بود برای فعال‌سازی رمز پویا و دریافت رمز یکبار مصرف به سامانه بانکداری مجازی، قسمت «مدیریت نوع رمز کارت» در بخش «کارت‌های من» در منوی «کارت» مراجعه کنند. در نسخه جدید همراه‌بانک (موبایل‌بانک) نیز فعال‌سازی این خدمت از طریق بخش «عملیات کارت» در منوی «سایر» فراهم است.  گفتنی است شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور، مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 و همچنین سامانه ارتباط با مشتریان در سایت این بانک، آماده ارایه مشاوره و پاسخ به سوالات مشتریان است.

بانک رفاه حامی اولین دوره مسابقات رالی کارگری

 در راستای حمایت از ورزش کارگری و در ادامه همکاری بانک رفاه با فدراسیون ورزش کارگری ج.ا.ا، بانک رفاه حامی اولین دوره مسابقات رالی آفرود کارگران شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، در این دوره از مسابقات که بر اساس مهارت‌های مسیریابی، کنترل زمان با سرعت محدود و عبور از رمل‌های شنی طی روزهای 8 و 9 آذر ماه سال جاری برگزار شد، تیم‌های تهران حائز مقام‌های اول و سوم شدند و تیم قزوین به مقام دوم دست یافت. این مسابقات از محل ورزشگاه شماره دو کارگران تهران در جاده قدیم آغاز و سپس رانندگان مسیرابوزید در کاشان و کویرمرنجاب را پیموده و مجددا در تهران و محل ورزشگاه کارگران کار خود را به پایان رساندند.

گفتنی است در بخش پایانی مسیر، شرکت‌کنندگان در مسابقه با جمع‌آوری زباله‌های محیطی و پاکسازی طبیعت در محل استقرار خودروها امتیاز مثبت کسب کردند.

 

ارسال نظر