حق بیمه تکمیلی درمان برابر با میزان خسارت

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۳۳

گروه بانک وبیمه| احسان شمشیری|

 دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه گران گفت: همه طرف‌های درگیر بیمه مسوولیت نفتکش سانچی خارجی هستند و خسارت‌های آنها پرداخت شده است.

به گزارش «تعادل»، دبیران کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران در نشستی با خبرنگاران به سوالات مختلف جواب دادند و محسن قره‌خانی دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه گران در پاسخ به سوالی درباره پرداخت خسارت سانچی گفت: همه شناورها دو نوع بیمه بدنه دارند که یکی بدنه و دیگری مسوولیت است. قره خانی اظهار داشت: خوشبختانه بیمه بدنه سانچی در ایران بود و بیمه مسوولیت خارجی بود؛ کشتی چینی مقصر حادثه و از آن بخش هم از خسارت را پرداخت می‌کند. وی افزود: همه طرف‌های درگیر بیمه مسوولیت خارجی هستند و خسارت‌ها پرداخت شد. وی گفت: خسارت P&I پیگیری و پرداخت شده ولی آن بخشی که مربوط به ایران می‌شود در حال انجام است. دبیر کارگروه بیمه اتکایی در پاسخ به سوالی درباره انتقال ریسک به بازار سرمایه و بیمه گران اتکایی داخلی اظهار داشت: به صلاح است که ریسک را بین کشورهای مختلف دنیا تقسیم کنیم؛ متاسفانه در شرایط تحریم و محدودیت‌های بانکی شرکت‌های بیمه نمی‌توانند با ایران همکاری داشته باشند. قره خانی حبس ریسک در کشور را اتفاق خوبی ندانست و افزود: البته می‌توان اقداماتی در این زمینه انجام داد؛ ما می‌توانیم از ظرفیت‌های اتکایی داخلی استفاده کنیم. قره‌خانی با بیان اینکه در دنیا ۳۰ درصد ظرفیت اتکایی در اختیار شرکت‌های مستقیم است، گفت: شرایط قبولی اتکایی در ایران سخت است از جمله اینکه توانگری مالی باید بیش از ۱۲۰ درصد و سرمایه آنها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان باشد. وی گفت: در مجموع حبس ریسک در کشور اتفاق خوبی نیست؛ اگرچه می‌توان اقداماتی در این زمینه انجام داد؛ ما می‌توانیم از ظرفیت‌های اتکایی داخلی استفاده کنیم. این درحالی است که در دنیا ۳۰ درصد ظرفیت اتکایی در اختیار شرکت‌های مستقیم است، ضمن اینکه شرایط قبولی اتکایی در ایران سخت است از جمله اینکه توانگری مالی باید بیش از ۱۲۰ درصد و سرمایه آنها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان باشد.

احمد سربخشیان؛ دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی در پاسخی به سوال کاهش ارزش ریال و تاثیر آن بر بیمه‌های زندگی گفت: صنعت بیمه تابعی از شرایط اقتصادی است؛ اما یکی از مهم‌ترین اشتباهات در این زمینه مقایسه بیمه با سایر نهادهای مالی است.

وی توضیح داد که اگر هر شرکت بیمه‌ای با مشکل روبرو شود، بیمه‌های زندگی دیون ممتاز هستند و در ابتدا تسویه خواهند شد. وی خاطرنشان کرد که ارز اختصاص داده شده به شرکت‌های بیمه درباره پرداخت بیمه نامه‌های ارزی با نرخ سامانه نیما است.

 

 

ارسال نظر