اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۰۴

همکاری بانک‌های توسعه صادرات و قرض الحسنه رسالت

باتوجه به تخصصی بودن فعالیت‌های بانک توسعه صادرات ایران، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با موافقت بانک مرکزی به بانک قرض‌الحسنه رسالت واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، با در نظر داشتن تعداد محدود شعب این بانک و در راستای تسریع در امر پرداخت این تسهیلات

تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض الحسنه رسالت جهت اعطای نیابتی تسهیلات یاد شده منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه، بانک قرض الحسنه رسالت متعهد شد سهمیه تخصیصی ماهانه به این بانک را به صورت نیابتی به متقاضیان پرداخت کند.

تدوین طرح مقابله صنعت بیمه با تحریم‌ها

گروه بانک وبیمه| رییس پژوهشکده بیمه با تاکید بر ضرورت توجه به تکنولوژی‌های جدید از جمله بلاک چین و ارز دیجیتال در صنعت بیمه، گفت: بازیگران صنعت بیمه نباید از ورود تکنولوژی‌های جدید غافلگیر شوند.

به گزارش تعادل، امیر صفری در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه چالش اصلی صنعت بیمه دنیا و ایران ظهور تکنولوژی‌های جدید است، گفت: روش‌های سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نیست و صاحبان ایده، روش‌های سنتی در صنعت بیمه را به چالش کشیده اند؛ اما اکنون تلاش شده تا به این موضوع هم کمک شود.

صفری تاکید کرد: تلاش داریم بدانیم صنعت بیمه چه وضعیتی برای رویارویی با تکنولوژی‌های جدید در صنعت بیمه دارند؛ ضمن اینکه می‌خواهیم بدانیم شرکت‌های بیمه چه واکنشی نسبت به ورود تکنولوژی‌های جدید خواهند داشت؛ اما مهم آن است که بدانیم به کارگیری تکنولوژی یک اجبار در صنعت بیمه است و باید به آن توجه کنیم.

رییس پژوهشکده بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال استفاده از ارزهای دیجیتال در مراودات صنعت بیمه با دنیا خاطرنشان کرد: بانک مرکزی درصدد طراحی ارزهای دیجیتال ملی و به کارگیری آن است؛ بر این اساس در پژوهشکده بیمه مطالعه شد که آیا ایران در بیمه‌های اتکایی می‌تواند از ارزهای دیجیتال استفاده کند یا خیر. این در حالی است که بیش از ١٦٠٠ ارز دیجیتالی طراحی شده و مبادله می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر امکان به کارگیری ارز دیجیتالی برای مبادلات بیمه‌ای نداریم ولی در حال مطالعه هستیم.

وی در مورد دوران تحریم و بیمه‌های اتکایی گفت: طرح‌های مشخصی در حوزه مقابله صنعت بیمه با تحریم‌ها از سوی پژوهشکده بیمه تدوین شده که راه‌حل‌ها و راهکارهایی را برای شرکت‌های بیمه تدوین کرده است تا بتوانند با تحریم‌ها مقابله کنند، این در حالی است که طرح دیگری نیز از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است. از ظرفیت صندوق مقابله با تحریم نیز می‌توان استفاده کرد.

آخرین وضعیت مطالبات سپرده‌گذاران افضل توس

پرداخت مطالبات ۹۹ درصد از سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار منحل‌ شده افضل توس توسط بانک آینده انجام شده، اما هنوز یک درصد باقی‌مانده که سپرده‌گذاران میلیاردی و کلان این موسسه هستند.

به گزارش تعادل، پس از انحلال پنج موسسه اعتباری غیرمجاز فرشتگان، ثامن‌الحجج، وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس با تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل مربوط به موسسات غیرمجاز و با حضور نمایندگان سران سه قوا توافقاتی انجام و تصمیماتی گرفته شد که بر اساس آن قرار شد از ۲۱ خردادماه سال جاری و طی سه مرحله حساب‌های مربوطه بررسی و پرداخت‌ها تا سقف یک میلیارد تومان انجام شود.

طبق مراحل اعلام شده از سوی بانک مرکزی از ۲۱ خرداد تا دوم شهریورماه زمانی بود که سه مرحله مراجعه سپرده‌گذاران و ارایه مدارک مثبته، بررسی مدارک توسط بانک مرکزی و همچنین واریز باید انجام می‌شد.

در جریان تعیین‌ تکلیف سپرده‌گذاران کلان و میلیاردی پنج موسسه غیرمجاز منحل شده نیز که قرار بود در زمانی مشخص برای مراجعه، تحویل مستندات و مدارک آمده و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند تا سپرده‌های آنها پرداخت شود، در تابستان امسال آماری اعلام شد که از حدود

۲۶ هزار نفری که مشمول این طرح بودند، نزدیک به ۱۵ هزار نفر مراجعه نکردند که همین موضوع تا حدودی وجود حساب‌های ساختگی در این موسسات را تایید می‌کند .

در همین راستا، مدارک سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار افضل توس در بانک مرکزی بررسی شد و پس از آن مسوولیت پرداخت بدهی‌های این موسسه با ایجاد خط اعتباری ۱۵ هزار میلیارد ریالی به بانک آینده سپرده شد.

 

ارسال نظر