اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۹۳

بیمه ایران معدن غنی نیروی انسانی توانمند است

معاون مدیرعامل بیمه ایران گفت: چرخش شغلی و جابه‌جایی موقعیت‌های خدمتی نوعی فرصت سازی برای بالندگی بیشتر کارکنان و سازمان است.  به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، محمدمهدی اعلایی در مراسم تودیع و معارفه آقایان رضوی در پایانه خسارت غرب تهران و پرتوی در شعبه اسلامشهر، با بیان اینکه پرداخت خسارت ویترین خدمتی هر شرکت بیمه است و مشتریان ما بیشتر در واحدهای خسارت جلب و حفظ می‌شوند، افزود: به دنبال ایجاد پایانه‌های تخصصی خسارت اتومبیل در شهرهای پرجمعیت و تخصصی کردن واحدهای پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای در پایتخت هستیم و این اقدام را گامی موثر در رضایت‌مندی مشتریان، افزایش سرعت و دقت و نظارت پذیری می‌دانیم.  وی با بیان اینکه بیمه ایران حدود ۴۰درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد ولی مدیران بیمه ایرانی حدود ۷۰ درصد کل صنعت بیمه را مدیریت می‌کنند به اهمیت کادر سازی و مدیر پروری در بیمه ایران اشاره کرد و گفت: بیمه ایران معدن غنی منابع انسانی مجرب، مسلط و مبتکر در صنعت بیمه کشور است و تاکنون نیز علاوه بر بهره مندی از توان ارزشمند کارکنان پرتوانش در ارتقاء خدمت رسانی در داخل شرکت، در کمک به تامین مدیران مجرب مورد نیاز در سایر شرکت‌های بیمه‌ای دریغ نکرده و همواره در نقش رهبر بازار بیمه در کشور بزرگوارانه نقش آفرینی کرده است.  معاون مدیرعامل بیمه ایران با توجه به موضوع مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص تاخیر مجمع بیمه ایران نسبت به مجمع بیمه مرکزی گفت این مساله نه از حیث شکلی و ماهوی ایراد دارد و نه اتفاق بدیعی است و مشابه این اتفاق در سال‌های 90، 91، 92 و 95 نیز افتاده است.

ضریب پرداخت الکترونیکی به 59  درصد معاملات رسید

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل بانک مرکزی و مجلس برای عدم چاپ هرگونه پول بدون پشتوانه خبر داد و گفت: دستور جدیدی برای چاپ پول صادر نشده و صرفا چاپ پول به میزان امحاء خواهد بود. معصومه آقا پور علیشاهی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره توافق مجلس با رییس کل بانک مرکزی در زمینه نظارت بر وضعیت بازار اسکناس گفت: با توجه به پیگیری رییس کل بانک مرکزی و تاکید ایشان و کمیسیون اقتصادی مجلس برای عدم چاپ هرگونه پول بدون پشتوانه به دلیل امکان تشدید مشکلات اقتصادی با پول‌های بدون پشتوانه نظارت خوبی در زمینه چاپ پول بر اساس پشتوانه ایجاد شده تا صرفا چاپ پول جدید به مقدار امحاء پول در کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط انجام شود؛ در آخرین جلسه با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد تا به میزان امحای پول‌های غیر قابل استفاده، اسکناس جدید توسط بانک مرکزی با پشتوانه چاپ شود و به هیچ‌وجه دستور خاصی برای چاپ جدید بیشتر از میزان امحاء صادر نشده است. عضو هیات رییسه کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استفاده از اسکناس در پرداخت‌ها و معاملات در حال کاهش است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه بانکی افزایش سهم پرداخت الکترونیکی به منظور ایجاد شفافیت، سرعت و تسهیل پرداخت‌ها است و بر همین اساس نیز در آخرین گزارش ارایه شده توسط بانک مرکزی به مجلس شورای اسلامی ضریب استفاده از کارت‌های الکترونیکی نسبت به اسکناس در حال افزایش است و این میزان در حال حاضر به ۵۹.۱ درصد است که نشان می‌دهد تا گسترش پرداخت الکترونیک در کشور باعث شده تا پرداخت‌های الکترونیکی نسبت به وجوه نقدی در پرداخت‌ها و معاملات افزایش داشته باشد.

واحد پول ایران ریال می‌ماند

با تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس واحد پول ایران ریال ماند. به گزارش ایبِنا، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه با حضور اعضا و با دستور ادامه بررسی قانون بانکداری اسلامی برگزار شد و در این جلسه چند ماده دیگر هم از قانون بانکداری اسلامی به تصویب رسید. بر اساس یکی از این بندها عنوان شد که واحد پول جمهوری اسلامی ایران همان ریال باقی بماند فلذا در متن مصوب کمیسیون نه تبدیل ریال به تومان تایید شده و نه حذف صفر در پول ملی بر همین اساس واحد پول ملی کشور همچنان ریال باقی خواهد ماند. گفتنی است، در گذشته نیز بحث تبدیل ریال به تومان و حذف صفر آخر پول ملی مطرح بود که این موضوع در مصوبه کمیسیون اقتصادی به علت شرایط موجود دیده نشده است.

تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها مشمول مالیات نمی‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان مناسب فروش املاک مازاد بانک‌ها فرا رسیده است، گفت: تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها مشمول مالیات نمی‌شود. به گزارش خانه ملت، محمود شکری درباره تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها در افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: در شرایط فعلی بحث افزایش سرمایه بانک‌ها باید بطور جدی مورد توجه قرار بگیرد. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارزش فعلی بسیاری از املاک بانک‌ها نسبت به ارزش دفتری افزایش قابل توجهی یافته است، افزود: مقرر شده بود بانک‌ها اموال و املاک مازاد را به فروش برسانند اما در این زمینه عملکرد بانک‌ها ضعیف بوده است. نماینده مردم ماسال و رضوانشهر مجلس   افزود: از منابع حاصل از فروش بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها می‌توان در افزایش سرمایه بانک‌ها استفاده شود که انجام این مهم در چرخه سرمایه‌گذاری می‌تواند موثر باشد.

 

ارسال نظر