اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۱۲

بیمه ایران توانمندترین شرکت بیمه کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، بیمه ایران را توانمندترین شرکت بیمه کشور خواند و با اشاره به جایگاه حاکمیتی شرکت بیمه ایران و محدودیت‌های ناشی از آن گفت: معتقدیم بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه‌گری که قانونگذار خیلی اجازه انتخاب ریسک به او نداده و مجبور است به عنوان یک شرکت دولتی، جایی که انجام عملیات بازرگانی بیمه، توجیه اقتصادی ندارد به نیابت از دولت و با نگاه غیرانتفاعی وارد شود را نمی‌شود با ملاک‌های مورد عمل در خصوص سایر شرکت‌های بیمه ارزیابی و مقایسه کرد .  به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، محمد مهدی اعلایی در مراسم‌ معارفه سرپرست جدید شعبه نمایشگاه بین‌المللی بیمه ایران گفت: اعمال فرمول فعلی محاسبه توانگری مالی در خصوص بیمه ایران و سنجش رفتارهای مالی و اجرایی این شرکت با این فرمول خوب است اما باید ملاحظات آن در نظر گرفته شود. وی افزود: فرمول محاسبه توانگری مالی استخراج شده از یک مدل است و این یک اصل علمی است که لزوما خروجی همه مدل‌ها منطبق با واقعیت‌های موجود نیست و مدل‌ها باید متناسب با شرایط واقعی در عالم بیرون بهسازی شوند . معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران خاطرنشان کرد که اگر بنا باشد توانگری مالی بیمه ایران و حتی بیمه مرکزی با فرمول فعلی تعیین توانگری مالی محاسبه شود هم نتیجه حاصله با واقعیت و برداشت اولیه ذهنی مخاطب از تعریف توانگری فاصله دارد و هم زمینه نگرانی از صنعت بیمه در جامعه فراهم می‌شود در حالی که میزان دارایی‌ها، توان مالی و حجم نقدینگی ریالی و ارزی موجود و در اختیار بیمه ایران در بهترین شرایط در مقایسه با سال‌های قبل قرار دارد و به لطف خدا بیمه ایران در عالی‌ترین سطح توانمندی در مسیر ایفای تعهدات خود است و تحقیقا بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور در بهترین سطح توانمندی ایفای تعهدات خود قرار دارد . در مراسم معارفه سرپرست شعبه نمایشگاه بین المللی بیمه ایران که با حضور مدیرکل بیمه ایران استان تهران، کارکنان شعبه نمایشگاه بین المللی بیمه ایران و تعدادی از مدیران کل ستادی بیمه ایران برگزار شد، «مصطفی رستمی» به عنوان سرپرست این شعبه معرفی و منصوب شد.

زنگ شروع سال تحصیلی  با حضور مدیرعامل بانک سپه

 زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان دبستان دخترانه شهید بهشتی منطقه یافت آباد تهران منطقه 18 با حضور مدیرعامل بانک سپه نواخته شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در این مراسم که با حضور مسوولان آموزش و پرورش منطقه 18 و کارکنان و دانش‌آموزان دبستان شهید بهشتی منطقه 18 تهران برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و حادثه غم‌انگیز تروریستی در اهواز خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما آینده‌سازان کشور هستید، امیدوارم با کوشش و تلاش و برنامه‌ریزی سال تحصیلی موفقی را پشت سر بگذارید. مدیرعامل بهترین پاسخ به زحمات والدین دانش‌آموزان را خوب درس خواندن آنها عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به حمایت از مدارس و اولیای محترم مدارس به‌ویژه در مناطق محروم جزو اولویت مسوولیت‌های اجتماعی بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: به هر مقدار با برنامه‌ریزی و تلاش در سطح بالاتری از علم قرار‌گیرید به همان اندازه در آینده کشور نقش آفرین‌تر خواهید بود.

چقازردی با اشاره به جایگاه والای معلمان در جامعه افزود: معلمان استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان را به فعلیت تبدیل می‌کنند و در تکامل انسان به عنوان اشرف مخلوقات با عشق عمر خود را صرف می‌کنند به همین دلیل معلمی شغل انبیاست. مدیرعامل ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جلساتی با مسوولان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برگزاری جلسات مدیران عامل بانک‌ها با مسوولان محترم وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به رفع برخی از مشکلات مدارس خصوصاً در مناطق محروم کشور کمک کند. وی با تشکر از خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: آنچه موجب کار خیر می‌شود صرفاً پول نیست، در کار خیر عشق، عقل و معرفت است و ابراز امیدواری کرد که روز به روز، به جامعه خیرین مدرسه ساز افزوده شود

آمادگی بانک مرکزی برای دسترسی بخش خصوصی به نیما

بانک مرکزی از آمادگی این بانک از ایجاد دسترسی فعالان بخش خصوصی به سامانه نیما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بدین وسیله به اطلاع تمام اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های محترم می‌رساند بانک مرکزی به منظور ایجاد شفافیت در فرآیند فروش ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات، آمادگی ایجاد دسترسی لازم برای ارایه اطلاعات مربوطه به فعالان مرتبط با حوزه آنها را دارد. لازم است اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مورد اشاره ضمن دریافت تاییدیه از فعالان مرتبط با حوزه فعالیت خود، طی نامه‌ای نام، نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس رابط را با پیوست زیر به معاونت ارزی این بانک ارسال کنند. \دریافت تاییدیه از اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست پیوست برای دسترسی به اطلاعات آنها برعهده اتاق، انجمن و صنف مربوطه است و ایشان موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات مورد اشاره هستند. به منظور اطلاع فعالان محترم اقتصادی، یک هفته پیش از ایجاد دسترسی مذکور، فهرست‌های ارسالی به این بانک به تفکیک درخواست کننده در سایت بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر