اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۱۳۷

گشایش اعتبار اسنادی داخلی در بانک‌پاسارگاد

بانک‌پاسارگاد جهت تسهیل انجام معاملات تجاری و بازرگانی، اقدام به گشایش اعتبار اسنادی داخلی می‌کند.  به گزارش روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از نیازهای موجود در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، انجام معامله بین خریدار و فروشنده در فضای قابل اعتماد و بدون ریسک است. بانک‌پاسارگاد با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌کند.  وی ادامه داد: خریداران با استفاده از این خدمات می‌توانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان برخوردار شوند. همچنین فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش اطمینان حاصل می‌کنند.  رفیعی تصریح کرد: تسهیل مبادلات تجاری، انعطاف‌پذیری با نیاز مشتری، کارمزد گشایش به مراتب کمتر از سود تسهیلات، اطمینان از پرداخت وجه و توجه به کیفیت کالای مورد معامله از مزایای این خدمت است.  وی در پایان خاطرنشان کرد: مشتریان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ‌بهره‌مندی از این خدمت به شعبه‌‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 و سیستم دریافت نظرها در سایت بانک به آدرس www.bpi.ir آماده ارایه مشاوره و پاسخگویی به مشتریان است.

توسعه بیمه‌های تخصصی و زندگی ضرورت جامعه است

گروه بانک و بیمه| سرپرست وزارت اقتصاد با ابراز نارضایتی از وضعیت توانگری بیمه ایران گفت: برنامه صنعت بیمه کشور به سمت تخصصی شدن شرکت‌های بیمه‌ای، حرکت شایسته و مهمی است که باید بطور جدی‌تری به آن پرداخته شود. به گزارش تعادل، سیدرحمت‌الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه عادی بیمه مرکزی با بیان مطلب بالا گفت: سمت و سوی بیمه مرکزی به سمت ارایه مجوز بیمه‌های تخصصی مانند بیمه‌های زندگی، در شرایط کنونی به نفع جامعه خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود بر بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت قانونی شورای عالی بیمه به عنوان نهاد عالی قانونگذاری صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باید از تمامی قابلیت‌های قانونی و تخصصی بیمه استفاده کرد. رییس مجمع بیمه مرکزی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن فعالیت‌های بیمه مرکزی، تمرکز بر تایید صلاحیت فنی و تخصصی مدیران ارشد صنعت بیمه، بسیار مهم و کلیدی است که نشان می‌دهد همه مدیران و افرادی که در شرکت‌های بیمه فعال هستند نیروهای قابل اتکایی هستند. همچنین غلامرضا سلیمانی که در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: توسعه بیمه‌های زندگی از راهبردهای جدی بیمه مرکزی است که هم امنیت اقتصادی کشور را تامین می‌کند و هم پشتوانه‌ای مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شود. وی افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه را در گرو اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دانست و افزود: در حال حاضر رشد حق بیمه تولیدی قابل قبول و رضایت‌بخش است و در کنار این رشد کمی باید مباحث مربوط به بخش وصولی صنعت بیمه را هم با جدیت دنبال می‌کنیم. رییس شورای عالی بیمه افزایش ضریب تورم را از آسیب‌های توسعه صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: صنعت بیمه وظیفه گستراندن چتر آرامش و امنیت در جامعه را بر عهده دارد و برای نیل به این مقصود باید سطح توانگری شرکت‌های بیمه افزایش پیدا کند.

افزایش سقف برداشت به 500 هزار تومان در ایام اربعین

بانک مرکزی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی خواست تمهیدات لازم به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی از جمله «تعیین شعب کشیک»، «نصب خودپرداز»، «افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها به صورت درون بانکی» و دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم شدند شعب کشیک مورد نیاز در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را به منظور ارایه خدمات به زائران تعیین کنند. به موجب این بخشنامه، به هنگام برگزاری مراسم اربعین حسینی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال از طریق تنظیم منوی برداشت وجه به صورت درون بانکی، هستند. یادآور می‌شود، افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال، صرفاً از تاریخ 18 مهر ماه تا تاریخ 20 آبان ماه سال جاری قابل انجام است. همچنین نظام بانکی کشور باید تدارک لازم را برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به‌عمل آورد.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی در این بخشنامه به‌منظور تسهیل انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت، از شبکه بانکی خواسته است ضمن برقراری کشیک فعال، نوع و مقدار اسکناس مورد نیاز در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی را برآورد و به ناظر پولی بانک مرکزی مستقر در استان مربوط اعلام کند.

 

ارسال نظر