اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۴۱۵

امضای تفاهمنامه بانک انصار با دانشگاه پیام نور

بانک انصار و دانشگاه پیام نور تفاهمنامه‌ای 7ماده‌ای را با هدف حمایت و کمک به دانشجویان دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی از طریق تأمین بخشی از هزینه‌های دوران تحصیل دانشجویان و ارایه خدمات بانکی امضا کردند.

 به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی‌وتبلیغات، دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار و دکترمحمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور طی دیداری در محل دانشگاه پیام نور ضمن تأکید بر لزوم توسعه همکاری های دوجانبه، تفاهمنامه‌ای یکساله را که براساس آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان در سقف هزینه شهریه ثبت‌نام و شروط دیگرمندرج در تفاهمنامه صورت می‌گیرد امضاء کردند.

 شایان ذکراست که در نشست مسئولان بانک انصار و دانشگاه پیام نور طرفین از وجود زمینه‌های مشترک همکاری سخن گفته و بر لزوم استفاده از این زمینه ها در راستای ارتقای تحصیلی هموطنان عزیز و به ویژه، دانشجویان کم بضاعت تأکید کردند.   

بررسی اصلاح قانون بانک مرکزی پایان یافت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از اتمام بررسی مواد مربوط به بخش بانک مرکزی در طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون متبوعش خبر داد.

زهرا سعیدی مبارکه در خصوص نشست صبح دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی موادی دیگر از طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی قرار دادند و  با حضور کارشناسان بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه های ذیربط بررسی‌ها انجام شد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور تصریح کرد:بررسی حدود یک سوم از مواد مربوط به طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران که در خصوص اصلاح قانون بانک مرکزی بوده، در کمیسیون اقتصادی به پایان رسیده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: محورهای مورد بررسی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی درباره نحوه محاسبه سود و زیان، افزایش سرمایه بانک مرکزی و مقررات مربوط به سود و زیان تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی بود که نظرات نمایندگان در این خصوص مطرح شد.

سعیدی مبارکه در گفتگو با خانه ملت افزود: هر صورت امیداوریم با به سرانجام رسیدن قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران گام بزرگی در راستای تحول نظام بانکی برداشته شود.

رمز پویا از اول خرداد ۹۸ جایگزین رمز دوم

 طبق بخشنامه الزامات رمزهای پویای بانک مرکزی از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ایستای کارت های بانکی حذف و رمزهای پویا جایگزین آن می شود.

محمدمهدی مهدوی در گفتگو با  ایبِنا درخصوص ابلاغ الزامات رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر کارت از سوی بانک مرکزی گفت: افزایش امنیت یکی از دغدغه های تمام بانک ها به منظور صیانت از دارایی های مشتریان بانکی بوده و هدف بانک مرکزی از ابلاغ این بخشنامه ارتقای  امنیت در این بخش است. البته این تغییر و تبدیل رمزهای دوم ایستا در تراکنش‌های مبتنی بر کارت به رمزهای پویا در گام اول نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است زیرا در بخش زیرساخت در شبکه بانکی در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مهدوی تصریح کرد: از بُعد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این موضوع به عموم مردم باید برنامه ریزهای مشخصی در این بخش انجام شود و شتابزده نباید در این مسیر حرکت کرد زیرا فرهنگ سازی در هر موضوعی نیازمند زمان است.ابلاغ الزامات رمزهای پویا و اجرای آن در شبکه بانکی به قطع یقین سطح امنیت تراکنش های بانکی را افزایش می دهد و از وقوع کلاهبرداری و تقلب های احتمالی در این بخش جلوگیری می‌کند. وی در خصوص زمانبندی اجرای این بخشنامه، گفت: این بخشنامه از یکم شهریورماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شده و در سه فاز اجرایی می‌شود. فاز اول آن ابلاغ این بخشنامه از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی بوده که انجام شده است.

مهدوی تصریح کرد: فاز دوم این بخشنامه که از اول آذرماه امسال اجرایی می شود، انتقال مسئولیت جبران خسارت مالباختگان به بانک و موسسات اعتباری است، بدین معنا که اگر شخصی در این بخش مشکلی برایش ایجاد شود جبران خسارت مشتری بر عهده بانک و موسسه اعتباری است.در همین فاز نیز باید ارائه هم زمان خدمت رمز دوم به صورت پویا و ایستا به مشتریان از سوی بانک ها از اول آذرماه انجام شود. مدیر بانکداری الکترونیک بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه تا قبل از آذرماه سال ۹۷ نیز فعالیت بانک ها باید بر مقوله فرهنگ سازی برای این تغییر متمرکز شود، اذعان داشت: در فاز سوم این بخشنامه نیز آمده که از اول خردادماه ۹۸ رمزدوم ایستای کارت های بانکی حذف و رمزهای پویا جایگزین آن شود.

 

ارسال نظر