اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۶۴

افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه

گروه بانک وبیمه| براساس آمار سامانه سنا، روز شنبه هر یورو در این سامانه ۹ هزار و ۲۸۶ تومان و هر پوند ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان به فروش رسید. دلار امریکا ۱۰ هزار و ۲۵ تومان داد و ستد شد و هر یوآن چین نیز به قیمت یک هزار و ۱۲۲ تومان در بازار قیمت خورد.به گزارش تعادل، در بازار طلا نیز اونس جهانی به 1201 دلار رسیده و به دنبال افزایش نرخ دلار، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز شنبه در بازار تهران ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و به 4 میلیون و 40 هزار تومان رسید تا در کانال ۴ میلیون تومان جا خوش کند.همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰ هزار تومان رشد نسبت به روز چهارشنبه به ارزش ۳ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۱۰ هزار تومان افت در مدت مشابه یک میلیون و ۸۳۴ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز بدون تغییر به ارزش ۹۸۳ هزار تومان معامله شد. هر قطعه سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته به قیمت ۵۳۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰۰ تومان رشد به ارزش ۳۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد.

احیای گروه ملی صنعتی فولاد ایران با کمک بانک ملی ایران

مدیرعامل گــروه ملی صنعتی فولاد ایران با تاکید بر اینکه تولید محصولات این بنگاه با دریافت مواد اولیه آغاز شده است، گفت: با از سرگیری تولید محصولات، گروه ملی صنعتی فولاد به روزهای اوج خود برمی‌گردد.

کسری غفوری در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری به بانک ملی ایران به عنوان مطالبات ناشی از بدهی‌های گروه امیر منصور آریا با مشکلات متعددی مواجه شده بود، گفت: در دوره جدید مدیریت این بنگاه، با دستور مدیرعامل بانک ملی ایران نقاط بحرانی و چالش‌های اساسی فعالیت آن شناسایی شد.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در دوره مدیریت حسین‌زاده با دقت مسائل گروه ملی صنعتی فولاد را رصد و به حل مشکلات آن اهتمام کرده است، اظهار کرد: پس از رایزنی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است. غفوری افزود: گــروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه دو هزار تن مواد اولیه دریافت و آن را به محصولات نهایی تبدیل می‌کند، در نتیجه عملا فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش گروه ملی صنعتی فولاد ایران را نیز حل کرده‌اند، اظهار کرد: چهار ماه از حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه نیز به تعویق افتاده بود که با همت بانک ملی ایران، دو ماه از این حقوق معوقه پرداخت شده است.

به گفته غفوری، با شروع تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه خواهد شد.

افتتاح اولین باشگاه کسب و کارهای دانش بنیان

باشگاه کسب وکارهای دانش بنیان با نام اختصاری باکس با حمایت مالی شرکت به پرداخت ملت و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به صورت رسمی گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، سورنا ستاری معاون رییس‌جمهوری در مراسم آغاز به کار این باشگاه که با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است، با قدردانی از شرکت به پرداخت ملت بابت کمک به راه‌اندازی این مرکز علمی، اظهار داشت: این مرکز، مرکزی برای تزریق نوآوری به کشور است و بخش خصوصی را به صورت جدی، وارد کار علمی می‌کند.

وی با بیان این نکته که تشویق کارآفرینان به انجام سرمایه‌گذاری در این مراکز باعث افزایش رشد اقتصادی خواهد شد، اضافه کرد: باشگاه کسب و کارهای دانش بنیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است و امیدواریم به محیطی تبدیل شود که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در آن حضور یافته و ایده‌های خود را تجاری سازی کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد که با حمایت بخش خصوصی، تعداد این مراکز افزایش یابد و بخش غیردولتی مشارکت جدی در این مراکز داشته باشد.

شبیری، مدیر باشگاه کسب و کارهای دانش بنیان نیز از مجموعه به پرداخت ملت بابت کمک به راه‌اندازی این فضای علمی قدردانی کرد و اظهار داشت: ایجاد بستر فعال و پویا در راستای توسعه کسب و کارهای نوپا، ایجاد مرکز رویدادهای فناورانه، حمایت و رشد شرکت‌های نوپا و در حال رشد، کمک به توسعه فضای سرمایه‌گذاری فناورانه و ایجاد مراکز نوآورانه صنایع از جمله اهداف راه‌اندازی این باشگاه است.

بر اساس این گزارش، مرتضی نجف معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات نیز با اشاره به حمایت این بانک و شرکت‌های تابعه از مباحث علمی و تجاری سازی ایده‌های علمی، از آمادگی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

 

 

ارسال نظر