اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۰۷

پناهی سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی شد

مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت نظارتی بانک مرکزی با حضور مدیرکل حوزه هیات عامل برگزار شد.به گزارش ایبِنا، مراسم معارفه غلامرضا پناهی با حضور مدیرکل حوزه هیات عامل بانک مرکزی برگزار شد و پناهی به عنوان سرپرست جدید معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شد.

«سپام» می‌تواند  جایگزین «سوییفت» شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سپام می‌تواند جایگزین سوئیفت در تعاملات مالی ایران با کشورهای دیگر شود و مهم‌ترین مانع دراین بخش، پیدا کردن کشورهایی است که این مساله را بپذیرند.

به گزارش ایبنا جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در خصوص بررسی وضعیت پیشبرد پیمان‌های پولی و مقابله با تهدیدات سوئیفت، با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان و مسوولان بانک مرکزی و جمعی از بازرگانان برگزار شد.ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این جلسه گفت: مهم‌ترین مانع در زمینه استفاده از پیام رسان‌های جایگزین سوئیفت، پیدا کردن کشورهایی است که این مساله را بپذیرند و حاضر باشند با ما در پیام رسانی غیر از سوئیفت مبادله کنند.وی افزود: گلوگاه صنعت بانکداری در ایران سیستم و شبکه نیست چون سیستم آن در بانک مرکزی وجود دارد و یکی دو روزه قابل راه‌اندازی است و کاملا مشابه سوئیفت است. حتی زمان آموزش هم نمی‌خواهد.حکیمی گفت: این موضوع را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ هم دنبال کردیم و سیستم سپام را راه انداختیم که امروز قابل استفاده است و تنها باید قرارداد آن با کشورهای طرف مقابل منعقد شود.

بانک مرکزی از ادغام بانک‌ها استقبال می‌کند

معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه‌‌ هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد بانک‌ها نداریم، گفت: بانک مرکزی از ادغام بانک‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش فارس، فرشاد حیدری درخصوص ثبت زیان در صورت‌های مالی تعدادی از بانک‌ها، اظهار داشت: زیان‌ها تماما مربوط به یک دوره مالی نیست بلکه بخش عمده‌ای از زیان برخی از بانک‌ها مربوط به ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است که عمدتا مربوط به تسهیلات پرداخت شده در سنوات قبل است که برای آنها ذخیره کافی گرفته نشده است و در این سال‌ها با شفاف‌سازی به‌عمل آمده به تدریج این اصلاحات در صورت مالی این بانک‌ها منعکس شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه همه بانک‌های دولتی و خصوصی را در قالب برنامه اصلاح نظام بانکی، اصلاح خواهیم کرد تا بانک‌ها به سمت سلامت و ثبات مالی و سودآوری حرکت کنند، گفت: امیدواریم در یک برنامه 10 ساله عملیات کلیه بانک‌های کشور شفاف‌تر شده و دارای استحکام و ساختار مالی استاندارد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این برنامه 10 ساله تعداد بانک‌ها افزایش می‌یابد، گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد بانک‌های کشور نداریم.

عضو هیات عامل بانک مرکزی تاکید کرد: براساس سیاست‌های کلان نظام، تعداد شعب و تعداد بانک‌ها در کشور کافی است و نیازی به افزایش تعداد بانک نیست اما از ادغام بانک‌ها در صورت تمایل آنها استقبال می‌کنیم.

زاهدپور سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی شد

کامبیز زاهدپور با حکم رییس‌کل بانک مرکزی به سمت سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی منصوب شد.

 به گزارش ایبِنا، عبدالناصر همتی در حکمی کامبیز زاهدپور را به سمت سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی منصوب کرد.‌ زاهدپور پیش از این مدیریت روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی را به عهده داشت و در برگزاری همایش‌های پولی و بانکی و ارزی، اطلاع‌رسانی در مورد مهم‌ترین موضوعات بازار پول و ارز، روابط بانکی ایران و اروپا، استانداردهای روز بانکی جهان، تحقیق و پژوهش در موضوعات پولی و ارزی و بانکی، انتشار نتایج مطالعات پژوهشگران اقتصادی و بانکی و به خصوص اعضای هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی و دانشگاه‌های کشور، تجربه مفید و اثرگذاری داشته و در طی دوره مدیریت خود در روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی علاوه بر تقویت ادبیات اقتصادی و پولی و بانکی و ارزی در رسانه‌های کشور، در راه‌اندازی سایت تخصصی ایبنا، انتشار نتایج مطالعات پژوهشگران، برگزاری همایش‌های پولی و بانکی و تجاری داخلی و بین‌المللی، برگزاری جشنواره‌های مطبوعات پولی و بانکی، فردی محوری و اثرگذار بوده و در ایجاد ارتباط و دعوت از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و صاحب نظران اقتصادی و اقتصاد سیاسی موثر و کارآمد بوده است. وی، همچنین هم‌ اکنون سردبیر خبرگزاری ایبِنا و عضو شورای سردبیری نشریه تازه‌های اقتصاد است. سال‌ها تجربه در زمینه مدیریت روابط عمومی در سازمان‌های مختلف، برنامه‌سازی در سازمان صدا و سیما و همچنین فعالیت در حوزه رسانه در کارنامه وی وجود دارد.

 

ارسال نظر