اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳۹

جایزه ملی مسوولیت اجتماعی به بانک انصار رسید

به پاسداشت اهتمام در ایفای مسوولیت اجتماعی و دفاع از کالای ایرانی، جایزه ملی مسوولیت اجتماعی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری (CSR) به بانک انصار اهدا شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی وتبلیغات بانک انصار، در نخستین آیین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد که با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران، مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و جمعی از مدیران بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر سازمان‌های بزرگ صنعتی و تجاری در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار شد، جایزه ملی مسوولیت اجتماعی به پاس اهتمام منحصربه فرد در ایفای مسوولیت اجتماعی به بانک انصار اهدا شد. براساس این گزارش، در پایان این گردهمایی، همچنین به دلیل مشارکت فعال بانک انصار در آیین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد و به پاسِ حمایت از فرهنگ و هنر ایران، نام این بانک بر لوح و کتیبه جهانی میرعماد ثبت و به عنوان یک سند ملی و تاریخی، در موزه سعدآباد قرارگرفت.

دبیرکل بانک مرکزی‌‌ رفت

گروه بانک و بیمه| محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی با پایان یافتن قرارداد کاری‌اش، از بانک مرکزی رفت. به گزارش «تعادل»، محمود احمدی که تاکنون سمت دبیرکلی بانک مرکزی را بر عهده داشت، به دلیل پایان یافتن قرارداد کاری و عدم تمدید این قرارداد، از بانک مرکزی خداحافظی کرد. وی که کارمند بازنشسته بانک مرکزی بود، بعد از بازنشستگی دعوت به کار شد و در قالب قرارداد کاری به عنوان دبیرکل بانک مرکزی منصوب شد. هنوز جانشینی برای وی اعلام نشده است. وی در چند سال اخیر تلاش گسترده‌یی برای ساماندهی موسسات غیرمجاز  از جمله تعاونی منحله ثامن‌الحجج داشته است.

انتشار فهرست گیرندگان ارز رسمی

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: لیست همه دریافت‌کنندگان ارز به نرخ رسمی را تا چند روز آینده منتشر خواهیم کرد. مهدی کسرایی پور در برنامه پایش از تصمیم ستاد اقتصادی دولت در جلسه شب گذشته خبر داد و اظهارداشت: براساس مصوبه این ستاد، بانک مرکزی لیست همه دریافت‌کنندگان ارز به نرخ رسمی را تا چند روز آینده منتشر خواهد کرد. پیش از این بانک مرکزی فهرست ده‌ها شرکت و نهاد دریافت‌کننده ارز به نرخ رسمی را منتشر کرد که گفته می‌شود نام بخش عمده دریافت‌کنندگان ارز دولتی در این لیست نبوده است.

تغییر ارز گزارشگری در مسیر IFRS

یک کارشناس حوزه ارز با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در بخش صورت‌های مالی به سمتی رفته‌ایم که علاوه بر اجرایی کردن الزامات IFRS، به سمت تبدیل نوع ارز محاسباتی از دلار به یورو حرکت کنیم. پویا فرج‌الهی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با نوسانات ارزی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته دو اقدام مهم در حوزه ارزی انجام شد که یکی تبدیل ارز گزارشگری از دلار به یورو و دیگری ابلاغ بخشنامه‌های جدید ارزی برای جلوگیری از نوسانات بازار بود. رییس اداره ارزی موسسه مالی و اعتباری ملل درباره تغییر ارز گزارشگری از دلار به یورو گفت: با توجه به الزامات بین‌المللی در عرصه بانکی یکی از مسیرها برای ادامه حرکت، استانداردهای بین‌المللی حسابداری مالی است. وی با بیان اینکه الزاماتی در بانکداری بین‌الملل وجود دارد که رعایت نکردن آنها تبعاتی برای کشور خواهد داشت، افزود: یکی از این الزامات IFRS بوده که بانک مرکزی طی چند سال گذشته در حال تدوین سیاست‌های این بخش است و بسیاری از بانک‌ها آن را اجرایی کرده‌اند. فرج‌الهی تصریح کرد: در بخش صورت‌های مالی به سمتی پیش رفته‌ایم که علاوه بر اجرایی کردن الزامات مورد نظر IFRS، به سمت تبدیل نوع ارز محاسباتی از دلار به یورو حرکت کنیم.

ادغام تمام بانک‌های نظامی در یک بانک دولتی

 معاون بانک مرکزی با اشاره به اینکه در ارتباط با اصلاح نظام بانکی باید هزینه‌های بانک‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم، گفت: در نظر داریم بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را در یک بانک دولتی ادغام کنیم و این برنامه اصلاحی وسیع‌تر است و امیدواریم با اصلاحاتی که در شبکه بانکی صورت خواهد گرفت بانک‌های با صلابت‌تری داشته باشیم. به گزارش فارس، فرشاد حیدری در جلسه کارگروه بانکی استان لرستان اظهارداشت: در اقتصاد ملی تامین منابع از طریق بانک‌ها یا بازار سرمایه انجام می‌شود و اقتصاد ما در زمینه تامین مالی بانک محور است. وی ادامه داد: در بحث رونق تولید بهترین و مناسب‌ترین سیاست تولید بهبود فضای کسب و کار است، بدترین و مخرب‌ترین پارازیت موسسات پولی در کشور بود که این موسسات مولد دهه ۶۰ و ۷۰ بوده و در دهه ۸۰ و ۹۰ گسترش یافتند.

 

ارسال نظر